יום חמישי , 28 מרץ 2024
מבחן משווה: שברולט סילבראדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן
מבחן משווה: שברולט סילבראדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן

מבחן משווה: שברולט סילברדו מול דודג' ראם מול פורד F350

כתב: ניר בן זקן צילם: נועם עופרן

המשפט "מוות של אחד הוא חיים עבור אחר" מהווה את ההסבר לפריחת קטגוריית הטנדרים הענקיים מאמריקה בישראל הפצפונת. הטבות המס שבוטלו לפני כעשור על הטנדרים היפנים (איסוזו דימקס, מיצובישי L200 וטויוטה היילקס)  הקפיצו את מחירם והקטינו את המכירות כמעט במחצית. הטנדרים הגדולים מארה"ב; שברולט סילברדו, פורד F350 וראם (לשעבר דודג') נכנסו לוואקום ומכיוון שהם מוגדרים כמשאיות הם זוכים לפטור מלא ממע"מ, הטבה שרשות המסוים בוחנת כעת לבטל שכן רבים מנצלים אותה כמקלט מס.
בשונה מארה"ב, הסילברדו מחזיק ביותר מ-50 אחוז מהסגמנט בשנים האחרונות, הראם שני עם כ-30 אחוזים מהקטגוריה ודווקא ה-F350 הפופולארי בשוק הביתי שלו (סדרה F היא המכונית הנמכרת ביותר באמריקה בשלושת העשורים האחרונים) שלישי בכמות המסירות. לכל אחד משלושת הטנדרים הגדולים קהל לקוחות אדוק ונאמן כזה המזכיר כת דתית ולהעביר אחד מהם למותג האחר, יהיה קשה יותר מלהפוך את לוחמי דע"ש לנזירים בודהיסטים. יצאנו עם שלושת הענקים מאמריקה ליום עבודה בכביש ובשטח, העמסנו משקולות וגררנו מטען כדי לבדוק מיהו הטנדר הגדול הטוב ביותר.

מבחן משווה: שברולט סילבראדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן
מבחן משווה: שברולט סילברדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן

עיצוב
לראם יש את העיצוב המוצלח ביותר בזכות חזית דינמית ואגרסיבית. גם הפנים מרשים בזכות צג מידע דיגיטאלי גדול במרכז לוח השעונים, מסך מגע ענק במרכז הקונסולה ודיפוני עור אך גרסת הבסיס עם פלסטיקה שחורה נראית פשוטה יותר. המושבים נוחים ותומכים והראות החוצה עדיפה בזכות שטחי חלונות גדולים ודש בורד נמוך. גלגל ההגה קטן ונעים למגע אך אינו מתכוון למרחק וגם מרווח הברכיים לנהג מצומצם. הנוסעים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג, וממרווח רגליים נדיב, אך חלקו התחתון של המושב האמצעי קצר ומנהרת גל ההינע מוגבהת הופכים אותו שימושי בעיקר עבור ילדים.
ה-F350 לא מתיפייף ובעל מראה חסון ומסוקס על גבול הוולגריות ועם כמות הניקל בגריל הענק מלפנים הוא ממש מסנוור. עיצוב הפנים מזכיר משאית; גלגל הגה ענק והדש בורד נראה כאילו פוסל בגרזן, אבל שימוש במגוון חומרים וצבעים לדיפונים ברמת האבזור הבכירה מצליחים להסוות זאת היטב. גרסת הבסיס לעומת זאת נראית פשוטה להחריד בשל שילוב צבעים שחור, הגה פלסטי והיעדר מסך המגע. מתגי הקונסולה המרכזית קטנים ואינם אינטואיטיביים, המושבים נוחים אבל בעלי תמיכה בינונית וגם שדה הראיה מוגבל בשל קורה A רחבה. המרווח לעומת זאת הוא הטוב ביותר בזכות הספסל אחורי רחב ורצפה שטוחה כך שהוא היחיד שיכיל 3 מבוגרים בנוחות.

[pro_ad_display_adzone id="63"] החזית הרבועה של הסילברדו מקנה לו מראה שגרתי ומעט חסר השראה בהשוואה לאחרים. תא הנוסעים לעומת זאת מזכיר את מכוניות המנהלים של החברה הן בקלות התפעול, הן בעיצוב והן באיכות עם דיפונים דמויי אלומיניום ועור והוא היחיד עם ידיות אחיזה עליונות לנוסעים, אך גרסת LT הבסיסית בעלת דיפונים שחורים פחות מרשימה. המושבים רחבים אך נעדרי תמיכה, כיוונן ההגה מסורבל ונעשה באמצעות שתי ידיות (אחת לגובה ואחת למרחק) ודוושת הבלם גבוהה ביחס לדוושת התאוצה. שטחי חלונות קטנים ומכסה מנוע גבוהה מגבילים את שדה הראיה ויוצרים תנוחת ישיבה נמוכה יותר והמראות קטנות למדי ובעלות שטחים מתים. המרווח מאחור מצומצם יותר הספסל נמוך ובסיס המושב האמצעי קצר למדי ונטול משעת ראש.

no images were found

אבזור
גרסת הבסיס של ה-F350 (XLT ב-232 אלף שקלים) סגפנית באבזור; גלגל ההגה לא מצופה עור ואין צג דיגיטאלי למחשב הדרך ומסך מגע (8" המגיע רק בגרסה המפוארת). הרשימה כוללת מערכת שמע עם שליטה מההגה בלוטות', USB ובקרת שיוט. גרסאות הבסיס של הראם (SLT ב-235 אלף שקלים) והסילברדו (LT ב-230 אלף שקלים) כוללות מסכי מגע (8.4" בראם, 8" בסילברדו עם מצלמת רוורס) בלוטות', שני שקעי USB ושליטה מההגה, בקרת שיוט ומושב נהג מתכוון חשמלית. בסילברדו בקרת אקלים מפוצלת מגיע כבר בגרסת הבסיס. לגרסאות הבכירות של השלושה (בין 23 ל-30 אלף שקלים תוספת) רשימת אבזור שעשויה לבייש מכוניות יוקרה; ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית (זיכרונות למושב הנהג) עם חימום (ב-F350 ובראם גם קירור) מערכות שמע איכותיות חלון שמש ועוד. בסילברדו ובראם הגרסאות המפוארות מגיעות רק בתצורת 5 מושבים.

מבחן משווה: שברולט סילבראדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן
מבחן משווה: שברולט סילברדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן

לעסקה הטובה ביותר לרכב חדש. צור עמנו קשר!

מבחן רכב טויוטה היילקס

בכביש
הראם הוא היחיד עם מנוע 6 צילינדרים בטור (V8 באחרים) ומספק 370 כ"ס ב-2,800 סל"ד ו-110 קג"מ ב-1,600 סל"ד. לסילברדו יש יותר סוסים 397 כ"ס ב-3,000 סל"ד, אבל פחות מומנט, 105.3 קג"מ ב-1,600 סל"ד. ה-F350 הוא הבריון של החבורה עם 440 כ"ס ב-2,800 סל"ד ו-119 קג"מ ב-1,600 סל"ד. לכל השלושה תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסים. בהשוואת מבחני התאוצה הראם נותר מאחור בעוד הפורד מקדים את הסילברדו בפער קטן משניתן היה לצפות.

מבחן משווה: שברולט סילבראדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן
מבחן משווה: שברולט סילברדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן

מנוע הראם (המיוצר על ידי קאמינס) מזכיר את מוצאו התעשייתי כשכל האצה מלווה ברעשים ובוויברציות. המיתלים נוקשים למדי וחושפים מפגעי סלילה אפילו בכביש 6, כל שכן באספלט "ישראלי" הידוע לשמצה. יש לו את קוטר הסיבוב הקטן ביותר והוא קצר ב-5.2 ס"מ מהסילברדו וב-23.9 מה-F350 כך שיהיה לכם מעט פשוט יותר להשחיל אותו בתנועה עירונית. לסילברדו נוחות הנסיעה הטובה ביותר ומתליו מבודדים היטב שיבושים, אם כי בכביש גלי הם מעט חסרי ריסון. בידוד הרעשים, בעיקר רעשי רוח (בשל המראות הקטנות שהתשלום עליהן הוא בשטחים מתים גדולים) טוב למדי אך בהאצות מפיק המנוע רעש צורמני. רדיוס סיבוב גדול מהאחרים ומשקל ההגה כבד מקשים על תמרונים עירוניים. ל-F350 בידוד הרעשים הטוב ביותר, יחידת הכוח חרישית להפליא ורק מעט רעשי רוח נשמעים מכיוון המראות הגדולות – היחידות עם שדה ראיה ראוי ונטול שטחים מתים. המיתלים נוקשים למדי כך שנוחות הנסיעה רחוקה מלהצטיין ועדיפה רק במעט על הראם.

מבחן משווה: שברולט סילבראדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן
מבחן משווה: שברולט סילברדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן

בעבודה
יכולת העמסה והגרירה גבוהה כמעט פי 2 מזו של טנדרים יפניים דוגמת איסוזו דימקס או טויוטה היילקס. הסילברדו מגיע ארצה בגרסת 2500 בעל כושר העמסה נמוך יחסית של 1,156 ק"ג ואת באלת החציר במשקל 400 ק"ג הוא הרגיש יותר מהאחרים. הטיפוס לארגז נוח באמצעות מגרעת בקצוות הפגוש האחורי המשמשות כמדרגה. בהזמנה מיוחדת תוכלו לרכוש את גרסת 3500 (המתחרה הישיר לשניים האחרים) שיכול לשאת 1,902 ק"ג ובעל ארגז ארוך בחצי מטר.

[pro_ad_display_adzone id="83"]

לראם כושר העמסה הגבוהה ביותר, 1,871 ק"ג אבל רכב המבחן צוייד בארגז "ראם בוקס" (5,000 שקלים תוספת) המכיל צמד תאים ננעלים בצידיו שהתגלו כפרקטיים למדי אך הם מצרים את הארגז ב-41.6 ס"מ (וגם מונעים התקנת קשת) כך שאת באלת החציר הצלחנו להשחיל רק על צידה. גם בגרסה הרגילה לראם הארגז הקצר ביותר אבל תוכלו להזמין אותו בגרסה ארוכה המוסיפה 55.9 ס"מ לארגז וכושר נשיאה גבוה ב-215 ק"ג (2,086 בסה"כ). ל-F350 יש את הארגז הגדול ביותר וכושר העמסה שלו, 1,716 ק"ג נופל רק במעט מהראם. מדרגה נשלפת מקצה הדלת האחורית מקלה את הטיפוס לארגז.

מבחן משווה: שברולט סילבראדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן
מבחן משווה: שברולט סילברדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן

העמסת באלת החציר ב-F350 ובראם שיפרה משמעותית את נוחות הנסיעה שהייתה כאמור נוקשה למדי כשהארגז ריק.
במבחן הגרירה ה-F350 כלל לא הרגיש את העגלה במשקל 3 טון שחיברנו לאחוריו והיה היחיד שהצליח להגיע למהירות תלת ספרתית ללא מאמץ בעלייה התלולה. בירידה מצב הגרירה בתיבת ההילוכים ומערכת אגזוז ברקס התגלו כאפקטיביים למדי והפחיתו כמעט לגמרי את הצורך בשימוש בבלמים. לסילברדו היה מעט יותר קשה בעליה, אבל בעיקר מאכזב היה לגלות שמצב הגרירה בתיבת ההילוכים לא היה אפקטיבי מספיק וחייב העברה ידנית וגם האגזוז ברקס כמעט ולא הורגש. הראם התאמץ יותר מהשניים האחרים בעליה, פועל יוצא של פחות סוסים באורווה, אבל בדרך למטה מצב הגרירה בתיבת ההילוכים והאגזוז ברקס היו אפקטיביים למדי.

מבחן משווה: שברולט סילבראדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן
מבחן משווה: שברולט סילברדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן

בשטח
לשלושתם הנעה כפולה והילוך כוח, אבל אם תשקעו בבוץ או בחול תזדקקו לחילוץ מוסק. הסילברדו הוא היחיד עם מתלה קדמי נפרד (סרן חי באחרים) ונוחות הנסיעה עדיפה בשבילים משובשים, אם כי במהירות גבוהה הוא מעט חסר ריסון. הפגוש הקדמי ומיכל האוריאה חשופים לפגיעה ומהלך מיתלים קצר מגבילים את יכולת העבירות בשטח טכני. נקודת תורפה נוספת היא חווי מצב ההנעה בנורית קטנה על חוגת השילוב בלבד (במקום בלוח השעונים) שעלולה לגרום לשכוח לנתק את ה-4X4 בחזרה לכביש. מתליו הקשיחים של הראם הופכים את הנסיעה בשביל משובש לכמעט בלתי נסבלת והוא מקפץ הרבה יותר מהאחרים בעיקר מכיוון הציר האחורי, שעשוי לגרום לאובדן אחיזה מפתיע. זוויות מרכב טובות, מהלך המיתלים נדיב ובקרת משיכה אפקטיבית מקנים יכולת עבירות מספקת בשטח טכני. למרות זוויות מרכב פחות טובות ל-F350 יכולת העבירות הגבוהה ביותר בזכות מהלך המתלים הארוך ביותר, בקרת משיכה יעילה ויש אפילו נעילה לדיפרנציאל האחורי. נוחות הנסיעה נוקשה בשבילים משובשים אולם במהירות גבוהה המיתלים מספקים רמת גיהוץ מרשימה תוך שמירה על ריסון מופתי ויציבות כיוונית גבוהה.

מבחן משווה: שברולט סילבראדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן
מבחן משווה: שברולט סילברדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן

סיכום
בסיום המבחן צריכת הדלק של הראם הייתה הטובה ביותר 7.1 ק"מ לליטר בשיוט ו-5.8 ק"מ ליטר בממוצע המבחן, הסילברדו שני עם 6.9 ק"מ לליטר בשיוט ו-5.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן וה-F350 סיים עם 6.4 ק"מ לליטר בשיוט ו-5.3 בממוצע המבחן.
הראם יכול לקחת הכי הרבה מטען על גבו, מימדיו הקטנים יותר, כושר התימרון ושדה הראיה העדיפים מקלים את הנסיעה במטרופולין ויש לו את מוניטין האמינות הטוב ביותר (אך עלויות הטיפולים יקרות יותר וגם האחריות היא לשנתיים בלבד). נוחות הנסיעה טעונה שיפור, יחידת הכוח רועשת וחלשה ביחס לאחרים כך שהוא הרבה פחות טוב בזמן הפנאי, מרכיב חשוב למדי בכלים אלה.
לפורד F350 יש הארגז הגדול ביותר, יכולת גרירה המרשימה ביותר, יש לו עבירות עדיפה בשטח, תא הנוסעים המרווח ביותר והוא נהנה מסחירות גבוהה בשוק המשומשים. יותר מכל זו יחידת הכוח שהיא פנינה אמיתית ואין ספק כי היותו הבריון של השכונה תסייע למכירות בקטגוריה שבה הגודל כן קובע. החיסרון המרכזי שלו נוגע לנוחות הנסיעה הקופצנית ולאבזור הדל בגרסת הבסיס.
שברולט סילברדו פחות מתאים לעבודה סיזיפית בגלל יכולת נשיאה, גרירה ועבירות בשטח נחותים בהשוואה. בחיי היום יום לעומת זאת הוא עדיף משמעותית; בעיקר בכל הקשור לתא הנוסעים האיכותי והמאובזר יותר ולנוחות הנסיעה הטובה משמעותית וגם הביצועים לא נופלים בהרבה מה-F350. מחיר גרסת הבסיס נמוך יותר (גרסת קבינה וחצי זולה ב-13,000 שקלים) וגם עלויות האחזקה הם הזולות ביותר.
כטנדר האמור להיות קודם כל לעבודה באמצע השבוע ורק אחר כך לשימוש פרטי בסוף השבוע ה-F350 היה מנצח את ההשוואה, אבל מרבית לקוחות הסגמנט מחפשים פרייבט עם ארגז לציוד קל ויכולת גרירה ראויה. עבורם יתרון תנאי השירות בסילברדו מכריע את הכף.

השתתפו במבחן: יואב אוחנה, נועם עופרן ורני דקל.
תודה גדולה ל"נ.ש. דגן עיבודים" ול"ליוגב" על הסיוע במבחן העמסה והגרירה.

מבחן משווה: שברולט סילבראדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן
מבחן משווה: שברולט סילברדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן

ראם 3500
מנוע: 6.7 ליטר, 6 צילינדרים, טורבו דיזל
הספק: 370 כ"ס ב-2,800 סל"ד
מומנט: 110 קג"מ ב-1,600 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטומטית 6 יחסים
הנעה: אחורית, כפולה, הילוך כוח
א/ר/ג: 199.1/200.9/603 ס"מ
בסיס גלגלים: 378.2 ס"מ
רדיוס סיבוב: 6.7 מטר
א/ר ארגז: 168.6/193.8 ס"מ
משקל ע/מ/כ: 5,307/1,871/3,436 ק"ג
מרווח גחון: 21.8 ס"מ
זוויות גישה/ נטישה: 25.6/25.1
מחיר: 235,000 שקלים (265,000 שקלים לרכב המבחן)

מבחן משווה: שברולט סילבראדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן
מבחן משווה: שברולט סילברדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן

פורד F350
מנוע: 6.7 ליטר, V8, טורבו דיזל
הספק: 440 כ"ס ב-2,800 סל"ד
מומנט: 119 קג"מ ב-1,600 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטומטית 6 יחסים
הנעה: אחורית, כפולה, הילוך כוח, נעילת דיפרנציאל אחורית
א/ר/ג: 205.2/203/626.9 ס"מ
בסיס גלגלים: 396.8 ס"מ
רדיוס סיבוב: 6.8 מטר
א/ר ארגז: 176/207.8 ס"מ
משקל ע/מ/כ: 5,216/1,716/3,500 ק"ג
מרווח גחון: 20.8 ס"מ
זוויות גישה/ נטישה: 20.8/19.2
מחיר: 232,000 שקלים (255,000 שקלים לרכב המבחן)

מבחן משווה: שברולט סילבראדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן
מבחן משווה: שברולט סילברדו מול דודג' ראם מול פורד F350. צילום: נועם עופרן

שברולט סילברדו 2500HD
מנוע: 6.6 ליטר, V8, טורבו דיזל
הספק: 397 כ"ס ב-3,000 סל"ד
מומנט: 105.3 קג"מ ב-1,600 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטומטית 6 יחסים
הנעה: אחורית, כפולה, הילוך כוח
א/ר/ג: 198.7/204.5/608.3 ס"מ
בסיס גלגלים: 390.4 ס"מ
רדיוס סיבוב: 7.5 מטר
א/ר ארגז: 158.8/200.3 ס"מ
משקל ע/מ/כ: 4,536/1,156/3,380 ק"ג
מרווח גחון: 22.3 ס"מ
זוויות גישה/ נטישה: 26.8/21.8
מחיר: 230,000 שקלים (260,000 שקלים לרכב המבחן)

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

2 comments

  1. 052880884רוצה טינדר שופרליט משקל 3500 טון אפשר

  2. שכחתם לרשום נתון מאוד חשוב במבחנים בארהב התגלה כי הפורד ניחנת בשילדה שמתעוותת קשות בשטח עד כדי חוסר יכולת לפתוח את הדלת האחורית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three + 15 =