שבת , 20 אפריל 2024

מבחן ריסוק: דאצ'יה מפשל, לנד-רובר מקבל הערה ביומן, ומה עם רכבי הפנאי החדשים?

15 שנה אחרי מהפכת הבטיחות של איגוד הבטיחות האירופי הרשמי יורו NCAP נבדקו 15 כלי רכב חדשים, מהם שישה רכבי פנאי דנדשים. כמה קיבלו בדאצ'יה ועל אילו רכבי שטח אפשר לסמוך בשעת תאונה.

חמישה כוכבי בטיחות לסובארו פורסטר החדש. בקרוב יגיע גם לישראל. צילום: NCAP

"דאצ'יה חוסכת על בטיחות". זו הכותרת החמורה מאין כמותה שהונחה על ראשו של יצרן הרכב הרומני לבית רנו (מלכת הבטיחות?), לאחר ביקור במעבדות הבטיחות האירופיות הרשמיות. המיניוואן החדש, דאצ'יה לודג'י (Dacia Lodgy) הצליח לקבל שלושה כוכבים בלבד מתוך חמישה במבחן הריסוק של יורו NCAP. הלודג'י שמיוצר במרוקו מחליף את רנו לוגאן MCV, המיניוואן-סטיישן שבעה מושבים שנמכר גם בישראל במחירים נמוכים במיוחד. עם זאת, להבדיל מקודמו הוא איננו מבוסס על פלטפורמה של רנו אלא על פלטפורמה עצמאית של דאצ'יה.

ריינג' רובר החדש, היקר והיוקרתי, הצליח להוכיח את עצמו כבטיחותי מאוד במרבית מבחני הריסוק של איגוד הבטיחות, אבל רמת ההגנה מפני הפגיעה הנפוצה של "צליפת שוט", בעיקר בעת פגיעה מאחור, לא טופלה בו בצורה מרשימה ומבין כל רכבי הפנאי שנבדקו בסדרת מבחני הריסוק החדשים – הוא דורג אחרון במבדק הספציפי הזה. באיגוד הבטיחות הנחשב מציינים גם כי בלנד רובר מטפלים בעניין הזה ובקרוב יוצג עדכון בטיחותי.

למרבה השמחה, מהפכת הבטיחות שייצר איגוד הבטיחות לפני כ-15 שנה נמשכת וכל רכבי השטח (ולמען הדיוק, לבד מהדאצ'יה כל 15 כלי הרכב שנבדקו) זכו בציון המרבי של חמישה כוכבים. אז לצד הריינג' רובר החדש השיגו חמישה כוכבי בטיחות יונדאי סנטה פה החדש שזה עתה החל להימכר בישראל. בדרך לישראל נמצאים גם סובארו פורסטר החדש שנחשף בעולם בשבועות האחרונים, פורד קוגה וגם מיצובישי אאוטלנדר החדש. כל אלו זכו גם הם לדירוג הבטיחות המלא וכך גם אופל מוקה, המתחרה החדש של ניסאן ג'וק.

דיירות הכביש שדורגו בציון המלא: הסטיישן היוקרתית וולבו V60 בגרסה ההיברידית הנטענת, הקומפקטית היוקרתית מרצדס A קלאס, המשפחתית הקומפקטית סיאט ליאון, התאומות התת-קומפקטיות סקודה ראפיד וסיאט טולדו, המשפחתית הקומפקטית פולקסוואגן גולף, מכונית הסופר-מיני פורד פיאסטה וגם המיקרוואן פיאט 500L.

Check Also

סובארו פורסטר החדש – החל ב-206 אלפי שקלים

סובאר פורסטר כמעט כל-חדש בישראל (למעט המנוע) ומציע יותר מהכל - גם מחיר כניסה גבוה יותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 + 17 =