יום שישי , 29 מרץ 2024
מבחן רכב אופל מוקה. כתום וחינני אופל מוקה מגיש לנו ביצוע ואיבזור טובים מאד והמחיר בצידם. צילום: רוני נאק
מבחן רכב אופל מוקה. כתום וחינני אופל מוקה מגיש לנו ביצוע ואיבזור טובים מאד והמחיר בצידם. צילום: רוני נאק

מבחן רכב אופל מוקה

בתוך שטף הג'יפונים הסאב-קומפקטיים, אלו המתבססים על פלטפורמות של מכוניות סופר-מיני מקבוצה B, נראה שכאילו החמצנו את MOKKA של אופל, אשר הגיעה אלינו מעט באיחור והתייצבה מייד בראש דירוג המחיר. ולפני שנכנס לניתוח עצמו רק נסמן במרקר רחב שהאופל מוקה נכנס לתחרות עם תג מחיר התחלתי של 145 אלפי שקלים בסגמנט שגרסאות הכניסה שלו כמו סוזוקי קרוסאובר ופיג'ו 2008 ניצבות על 100 אלף שקלים בלבד.

 

מבחן רכב אופל מוקה. כתום וחינני אופל מוקה. תא נהג וסביבת נוסעים מבוצעים טוב מאד עם תחושת איכות מהטובות בקבוצה. צילום: רוני נאק
מבחן רכב אופל מוקה. כתום וחינני אופל מוקה. תא נהג וסביבת נוסעים מבוצעים טוב מאד עם תחושת איכות מהטובות בקבוצה. צילום: רוני נאק

משאבי אנוש

יהיה קשה שלא להתייחס למוקה מבלי להתייחס, אפילו בקטנה, לדודן הקרוב שלו – שברולט טראקס (מתחיל מ-129 אלפי שקלים). וכאן – בתוך המכונית הפער בין השניים מורגש מאד לטובת האופל. המראה והעיצוב של תא הנהג וחלל הנוסעים הרבה יותר טוב, תמצאו משחק נאה בין חומרים מבריקים לחומרים מאט, הדשבורד רך למגע, והקונסולה עתירת המיתוג של אופל באה יפה במקום. בהחלט סביבת נהג יותר עליזה ונמרצת למראה שמשתלבת נכון בתפיסה שעל רכב פנאי להיות עם שמחת חיים ועליזות רבה יותר מפרייבט רגיל.

[pro_ad_display_adzone id="63"]

גם כאן הפלטפורמה מכתיבה תנוחת ישיבה זקופה למדי ואין יותר מדי מקום לרגליים או לכתפיים במושב האחורי. מפתן הדלת האחורית משקף זאת. יחד עם זאת, הישיבה מאחרי ההגה מרווחת מאד ועם קורות A הנמשכות הרחק לפנים יש תחושת חלל טובה מאד לנוהגים במוקה.

 

מבחן רכב אופל מוקה. מנוע טורבו 1.4 ל' מפיק 140 כ"ס ו-21 קג"מ. עם שישה הילוכים הוא יכול להיות חסכוני מאד או דינאמי מאד. תלוי איך שתלחצו על הגז. צילום: רוני נאק
מבחן רכב אופל מוקה. מנוע טורבו 1.4 ל' מפיק 140 כ"ס ו-21 קג"מ. עם שישה הילוכים הוא יכול להיות חסכוני מאד או דינאמי מאד. תלוי איך שתלחצו על הגז. צילום: רוני נאק

דינאמיקה

אנחנו מכירים את מנוע הטורבו בנזין 1.4ל' גם מהאופל אסטרה. וכמו שם גם בתוך הארכיטקטורה של המוקה הוא עושה עבודה נהדרת. התפוקה עומדת על 140 כ"ס והמומנט על 21 קג"מ (נתונים כשל מנוע 2.0ל' אטמוספרי). העברת הכוח היא אותה תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים וההנעה היא קדמית בלבד. צריכת הדלק על פני מבחן משולב של 400 קילומטרים עמדה של כ-9.5 ק"מ/ל' – לא מדהים אבל הנהיגה הייתה נמרצת ושיקפה את הדינאמיות שהמנוע נותן לאופל מוקה.

[pro_ad_display_adzone id="63"]

ביחס לשברולט טראקס המתלים של המוקה מכוילים מוצק יותר. בידוד מהמורות מעט פחות טוב, אבל השליטה במרכב והריסון שלו הרבה יותר טובים והתלונה היחידה היא לזוויות גלגול מורגשות למדי בפניות. תולדה של פלטפורמת B קטנה וגג גבוה.

למבחן ההשוואתי בין כל הג'יפונים הקטנים

תא המטען מציע 356 ל' של נפח כשאלו ליטרים צרים וגבוהים. עוד מאחור תמצאו, אוזני ו-ווים לקשירה, תאורה ותאים קטנים נוספים. לא מצאנו שקע מתח מאחור. מוזר.

בקצוות

נסו לגשש את הקצה ותגלו מערכות בטיחות שמגינות עליכם באופן אגרסיבי למדי. ההיגוי מעורפל מדי לטעמי ומושפע מדי מהמומנטים העוברים דרך המתלה הקדמי. לבלמים עוצמה ומינון טובים מאד ובסך הכל החוויה הדינאמית טובה מאד.

הורידו קצב ותוכלו לשפר מאד את צריכת הדלק. נקודתית הגענו גם ל-16ק"מ/ל' בנסיעה מאד מודעת וככל מנוע טורבו, אם תמעכו את המצערת יחד עמה תעלה צריכת הדלק בכפולות מרשימות למדי.




ללא הנעה כפולה אין למוקה הרבה מה להציע בתחום של נהיגת שטח. אפשר לתוך על סיפונה שבילים "לבנים" ומפולסים בתנאי שנעשו עבודות תשתית. יש מרווח גחון שימושי של 16 ס"מ ובקרת משיכה מועילה מאד. יהיה עליכם לשמור על זוויות המרכב ועל הצמיגים העדינים בשטח. ובכל זאת יש לה את קצת יותר יכולת לתת לכם שקט נפשי אם תחליטו להכנס לדרך הנוף המקסימה של יער יתיר – למשל.

 

מבחן רכב אופל מוקה.קבלנו עם זה - מצלמת חניה ומולטימדיה כמוגם גלגל הגה מצופה עור ו-5 כוכבים בטיחות! צילום: רוני נאק
מבחן רכב אופל מוקה.קבלנו עם זה – מצלמת חניה ומולטימדיה כמוגם גלגל הגה מצופה עור ו-5 כוכבים בטיחות! צילום: רוני נאק

מקבלים עם זה

המחיר הגבוה מחייב, ולו לשם ההגינות, להראות לפחות מראית עין של עושר איבזור וזה נוכח. חישוקי סגסוגת 18 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מצלמת חניה, מחשב דרך, אופציות רבות לתכנות הגדרות הרכב, ארבע שמשות עם הרמה בלחיצה אחת, בקרת שיוט, גלגל הגה מצופה עור עם תפרים מאד נאים ועוד. יש אופציות יקרות למדי של גג שמש (7000 שקלים) ושל מנשא אופניים ייחודי הנשלף מאחרי מספר הרישוי המקורי (6000 שקלים). אהבנו. תוספת אלו כבר מרימות את המחיר לממלכה אחרת לגמרי של קיה ספורטאג' ו-יונדאי IX35. אאוץ'.

 

מבחן רכב אופל מוקה. חמוד איכותי, מאובזר ויקר. צילום: רוני נאק
מבחן רכב אופל מוקה. חמוד איכותי, מאובזר ויקר. צילום: רוני נאק

סיכום

אם היה מדובר בקורס "איך לבנות רכב פנאי קומפקטי" של GM כשאת העבודות הגישו שברולט ו-אופל. הרי שהציון העובר היה מגיע דווקא לאופל בעוד ששברולט הייתה צריכה לחזור למועד ב'. בסופו של דבר לא הכל חזות המחיר ובמקרה של טראקס תחושת הדלות, והחספוס של מנוע ה-1.8ל' האטמוספרי, לצד דברים נוספים פוגעי באיכות הכוללת של המוצר. אופל לעומת זאת, לקחת את אותו המתקון, השתמשה במרבית המרכיבים הזהים אבל מה שבסוף יצא מהתנור זה רכב פנאי שנראה יותר טוב ו"נכון" לז'אנר מן החוץ, מבוצע טוב מאד מן הפנים ועם הדינאמיות הראויה לכלי רכב שחיוך בצידו.

אחרי שאמרנו את זה – קשה להתעלם מתג המחיר אשר ניצב עם 30% יותר מהזולות של הסגמנט. וכאן נוצרת בעיית תמורה בעיקר כשמרווח המחיר לסגמנט הבא אחריו (מתחיל מ-151 אלפי שקלים ליונדאי ix35 פריים)כבר כמעט וזניח.

מנוע: 1.4ל' טורבו בנזין משקל: 1409 ק"ג
הספק/מומנט: 140 כ"ס/21 קג"מ 0ל-100 קמ"ש: 10.7 שניות
אXרXג: 427X177X165 ס"מ מיכל דלק: 53 ל'
מרווח גחון: 158 מ"מ בטיחות: 5 כוכבים NCAP
תא מטען: 356ל' מחיר: 145,000 שקלים

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three + 12 =