יום רביעי , 24 אפריל 2024
מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק
מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק

מבחן רכב יונדאי i20Cross (בונוס inside!)

רוני נאק

  • גרסת איבזור ליונדאי i20
  • 1.4ל' 100 כ"ס/13.5 קג"מ
  • צריכת דלק (מבחן) 12.3 ק"מ/ל'
  • תוספת 2.0 ס"מ למרווח גחון
  • החל מ-109,900 שקלים

קימצ'י, אותה תוספת חריפה וארומטית של כרוב מותסס, מושרש כה עמוק בתרבות הקוריאנית. עד כמה עמוק הבנתי כשביקרתי בקוריאה לפני כמה שנים וראיתי משפחה מקומית מצטלמת ובמקום "צ'ייז" הם אומרים שם "קימצ'י" – עם תוצאה זהה בתמונות. אותו כרוב מותסס בצבע צהוב/אדמדם עשוי מתערובת של שום, מלח, חומץ, פלפל צ'ילי חריף ותבלינים מקומיים (תלוי באיזור) ומוגש ליד כל מנה עיקרית בכל ארוחה בקוריאה – לחילופין יש גם גרסאות מעורבות עם אורז או נודלז. תמצאו את הקימצ'י הזה שם אפילו על פיצות, המבורגרים, פנקייק ומרקים!

ונראה לי שאנחנו מקבלים את הקימצ'י הזה מכל מותג רכב פחות או יותר. אין כמעט אחד שלא מציב ג'יפון, קרוסאובר או כל כינוי אחר, בליין הדגמים שלו – כי זה מה שהציבור רוצה – וקונה – וזה מה שייקבל.

מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק
מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק

אז יונדאי i20Cross היא סוג של ג'יפון של קבוצה B ומבחינת יונדאי פתרון קל לצורך העז למקם רכב פנאי שטח בקבוצת הרכב הקטנה. ואם הדרך הרגילה (אני לא אומר "נכונה") לעשות את זה היא להשתמש בפלטפורמה של רכב מקבוצה B – נאמר רנו קליאו – ועליה ליצור SUV  קטן מעוצב ועליז – נאמר רנו קפצ'ור – בחרו ביונדאי ללכת בדרך הקלה יותר ולצייד דגם סופר מיני קיים ומוכר במערך רחב של איבזור – ברובו קוסמטי – כדי לקבל את אותו אמביאנס שכולנו מאד אוהבים השבוע. והם לא לבד בעסק הזה והאמת תיאמר שלפני היות אופנת הקרוסאוברים זו הייתה הדרך המקובל להקשיח פרייבטים. רוצים דוגמה? סובארו לגסי סטיישן וסובארו אאוטבק, היום גם אימפרזה ו-XV, אודי אולרואד, סיאט לאון אקפיריאנס ויש עוד.

מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק
מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק

אם כן חבילת האיבזור כוללת: חישוקי סגסוגת 16 אינץ' (17 אינץ' בגרסת פרימיום), מתלים עם מרווח גחון מוגבה ב-2.0 ס"מ, מסילות גג, פגושים מעובים לפנים ומאחור, פסי פלסטיק שחורים בצדדים, בספי הדלתות ובתי הגלגלים ואפי פתח מילוי דלק בעל מראה G_SHOCK שכזה וכיתוב CROSS חינני על הישבן. בעיניי חבילת האיבזור בהחלט שמשדרגת את המראה האנמי של יונדאי i20 רגילה והתוצאה היא מראה חביב עם קריצה של הרפתקה.

בתוך הרכב תמצאו דיפונים בשני גוונים, תוספת של מערכתConnected Car  (כהטבת השקה) זו מערכת המולטימדיה שפותחה ביונדאי ישראל ומבוססת אנדרואיד. למערכת אפשרויות קישור, מוזיקה ומערכת ניווט על גבי מסך מגע, או פקדים על גלגל ההגה. יש Waze ומצלמת נסיעה לאחור. המערכת יכולה לספק גם WIFI פנימי לנוסעי הרכב – מרשים למדי. פיצ'ר חשוב לנו הישראלים הוא תא כפפות ממוזג, בקרת שיוט וחישמול לכל 4 החלונות והמראות כאשר השמשות האחוריות כהות.

מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק
מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק

עוד אפשר לציין את מערכות בקרת היציבות והמשיכה. יש TPMS לניטור לחץ אוויר בצמיגים כמחויב בחוק ו-מובילאיי שלא. 6 כריות אוויר יעזרו היכן שהאמצעים האחרים נכשלו.

בתא המנוע אין חדש. מנוע 1.4 ל' עם 100 כ"ס ו-13.7 קג"מ – אטמוספרי ונחשב לסוס העבודה של יונדאי בקבוצות B ו-B+ (יונדאי i25 גם משתמש בו). המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם ארבעה יחסי העברה בלבד והנעה קדמית – בלבד.

מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק
מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק

הנהיגה ברכב נעימה מאד. לשינוי המתלים והגלגלים הגדולים יש השפעה חיובית מאד על נוחות הנסיעה של הנוסעים והנהג ברכב. למרות תוספת הגובה אין שינוי לרעה בהתנהגות הכביש – וזו מדוייקת ונכונה – עם היגוי סביר פלוס וחיבור לנהג ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שציפיתי מהרכב בתחילה.

מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. זה באמת נכנס בתוך זה! צילום: רוני נאק
מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. זה באמת נכנס בתוך זה! צילום: רוני נאק

תא הנהג ויתר הקבינה עשויים טוב למדי – בהחלט בשורה אחת עם הרמה הטובה שאנו רואים היום במכוניות של יונדאי. המושבים אולם בסיסיים ותומכים בסדר – והיו נוחות לנסיעות בינוניות אבל לא ארוכות. מצאתי את החלל הפנימי לגדול מספיק כדי להכניס פנימה אופני הרים גדולים ללא צורך באקרובטיקה נוספת אחרי קיפול המושבים ושמחתי על החלונות הכהים אשר מסתירים יפה את התכולה היקרה.

מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק
מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק

יחידת ההנעה הורסת לי את החגיגה. בסופר מיני מהשורה היא אולי – רק אולי – תהיה מספקת. אבל כשברקע מכוניות עליזות הרבה יותר ממותגים מתחרים, וההקשר של רכב פנאי עליז – אין במנוע הזה את "שמחת החיים" והדינאמיות שכה מתבקשת כדי להפוך את המוצר הזה לשלם – זו דעתי. אני לא בטוח שיהיה נכון לתלות את הכל על המנוע אלא גם על תיבת ההילוכים הזו – פריט ארכאי למדי. אולי אמין, עמיד, וזול לתיקון או החלפה אם כושל – אבל עם יחסי העברה ארוכים ופעולה מהוססת ולא תמיד חלקה – התיבה הזו לא מפרגנת למנוע או לרכב. בסופו של דבר גם צריכת הדלק גם לא הבריקה עם רוב נסיעת המבחן על כבישים בינעירוניים – ממוצע של 12.3 ק"מ/ל'.

מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק
מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק

אז מה אנחנו חושבים עליו? שאלה טובה. ואני חושב שהתשובה נמצאת בתוך מותג יונדאי – לטעמי ה-CROSS הוא הגרסה העדיפה של דגם הסופר-מיני של יונדאי וקפיצת מחיר קטנה ביחס לגרסאות i20 עם מנוע 1.4ל' (6,500 שקלים ו-7,000 שקלים בגרסת פרימיום).

 

בונוס בלעדי לשטח!

קימצ'י קוריאני אמיתי - מיושן כדת וכדין וחריף שבעתיים. צילום:By Nagyman, a flickr user - http://www.flickr.com/photos/nagy/23219340/, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=959299
קימצ'י קוריאני אמיתי – מיושן כדת וכדין וחריף שבעתיים. צילום:By Nagyman, a flickr user – http://www.flickr.com/photos/nagy/23219340/, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=959299

איך להכין קימצ'י מותסס בבית:

מצרכים:

– ראש כרוב

– 8 כוסות מים

– רבע כוס מלח

– 5 שיני שום מרוסקים

– 2 צנוניות חתוכות לגפרורים

– אלומה של בצל ירוק חתוכה ליחידות של 3 ס"מ

– כף גדולה עם שורש ג'ינג'ר טרי מגורר

– 5 כפות פתיתי צ'ילי חריף

– 1 כף סוכר

– 0.5 דף עצת נורי קרועה ביד לחתיכות קטנות

הכנה:

  1. חתוך כרוב לרצועות הוסף לקערה רבע כוס מלח ועסה בעדינות לתוך עלי הכרוב. הוסף מים לקערה עד לכיסוי הכרוב – המתן 10 דק'. כסה את הקערה בצלחת והנכס למקרר למשך הלילה.
  2. סנן את הכרוב ושטוף בכיור עם מים קרים. תן לכרוב להתייבש כ-20 דקות.
  3. בקערה יבשה ערבב: סוכר, פתיתי צ'ילי, נורי עם כף מים עד שנוצרת משחה. בכלי נוסף שלב 2 כוסות מים עם כף מלח המס את המלח.
  4. ערבב עם הכרוב את הצנוניות, ג'ינג'ר, בצל ירוק ושום. הוסף את המשחה וערבב את הכל עד שהכרוב מצופה כולו בתרכובת.
  5. דחוס את הכל לצנצנת (אפשר גם מחרס) והוסף מי מלח במידה שתכסה את כל המרכיבים. אטום היטב את הצנצנת ושים אותה על מדף חשופה לשמש ישירה. אחרי יממה פתח בזהירות את הצנצנת כדי לשחרר גזים (ארומטיים – מילה יפה למסריחים), אטום בחזרה ואחסן במקרר למשך חודש.
  6. בתיאבון!
מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק
מבחן רכב יונדאי i20Cross. קרוסאובר, ג'יפון או רכב פנאי תקראו לו הגרסה הכי טובה של i20. צילום: רוני נאק

Check Also

יונדאי נערכת למתקפת דגמים

מתקפה לכל רוחב חזית השוק. יונדאי ישראל נערכת לגל השקות נרחב מהקאספר הקטן ועד לפאליסייד העצום. מרכבים עממיים ועירוניים ועד דגמי N חדשים עם מאות כוחות סוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight − three =