יום שישי , 29 מרץ 2024

מבחן רכב מרצדס ML 350 דיזל

ל-ML של מרצדס יש מקום של כבוד בעולם של רכבי הפנאי המפוארים. אחרי ריינג' רובר, מרצדס היו הראשונים לחקור את עולם היוקרה עם רכב שטח כפול הנעה, והם עשו זאת עם יד כבדה על תבליני האקלטרוניקה. רוצים דוגמה? הם היו הראשונים להשתמש בבקרת משיכה מבוססת בלמים – מערכת שהייתה די בוסר בשעתו וייצרה ביקורת רבה – אבל מאז הפכה לנחלת כלל עולם הרכב. ויש עוד דוגמאות רבות. עם ההצלחה הביא עימו ה-ML, מצד שני גם ביקורת צורמת מאד – לאוזניים של מרצדס – על איכות המוצרים שיצאה מקו היצור בארה"ב (המקור היחיד בעולם שבו הכלי מיוצר). מרצדס שמעה, אספה את השברים, והציגה דור חדש של ML, איכותי הרבה יותר ברמה הכוללת של המוצר ושוב עתיר טכנולוגיה. היום אנחנו בדור השלישי של ה-ML אשר החל להיות משווק ב-2011 וכראוי הגיע זמנו לעדכון של אמצע חיי המחזור.

מבחן רכב מרצדס ML 350 BL. בידוד הרעשים בתוך ML מצויין - היכולת בשטח מוגבלת לדרכי עפר אלא עם יש חבילת שטח אשר משפרת מאד את היכולת ואת האפשרות להשתמש ברכב. צילום: רוני נאק
מבחן רכב מרצדס ML 350 BL. בידוד הרעשים בתוך ML מצויין – היכולת בשטח מוגבלת לדרכי עפר אלא עם יש חבילת שטח אשר משפרת מאד את היכולת ואת האפשרות להשתמש ברכב. צילום: רוני נאק

 

למבחן רכב מרצדס GLK

למסלול טיול שהיינו יוצאים אליו עם מרצדס ML

לדרך

רכב המבחן היה ML 350 בלוטק – עם מנוע דיזל 3.0ל' המפיק 258 כ"ס ו-62 קג"מ. המנוע מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית עם שבעה הילוכים ומניע את כל ארבעת הגלגלים כל הזמן. כנהוג במרצדס ה-LOW הוא חלק מחבילת "שטח" (שלא הייתה ברכב המבחן) שכוללת גם מתלי אוויר עם הגבהה ל-27 ס"מ, מיגונים ועוד.

ה-ML שלנו, ברמת פרימיום, כלל מתלי אוויר, תאורת אמביאנס, דלת אחורית חשמלית, פנסי קסנון, 7 כריות אוויר ומערך בטיחות אקטיבי ופאסיבי נרחב מאד כולל התראה על התנגשות קרבה וכן הכנה של הנהג להתנגשות בלתי-נמנעת. יש גם מערכת לחניה אוטומטית שעובדת נהדר.

עוד ראוי לציין בקרת אקלים דו-אזורית, חיישני אורות/מגבים וחניה – מולטימדיה מקורית ומחשב דרך המציג המון מידע שימושי.

מבחן רכב מרצדס ML 350 BL. תא הנהג וסביבת הנוסעים מרשימה מאד עם תאורת אמביאנס, גימור עץ מאט ובעל קטסטורה עמוקה ועור איכותי על המושבים. צילום: רוני נאק
מבחן רכב מרצדס ML 350 BL. תא הנהג וסביבת הנוסעים מרשימה מאד עם תאורת אמביאנס, גימור עץ מאט ובעל קטסטורה עמוקה ועור איכותי על המושבים. צילום: רוני נאק

יצאנו לדרך ומיד אפשר היה לשים לב לשינוי ולשיפור ב-NVH. בידוד רעשי המנוע, הדרך, הגלגלים והוויברציות טוב יותר משאי פעם היה בדגם הזה. לא מעט הודות למערכת מתלי האוויר הנהדרת של מרצדס. היום ה-ML הנוכחים מציעה איכות נסיעה המתחרה כמעט בזו של ה-S היוצאת.

החיים בעיקר קלים למדי בעיקר בזכות ראות טובה מעמדת הישיבה הגבוהה וממערכת חיישני חניה עירני. ההגה משנה את משקלו באופן מורגש מאד ובעיר הוא קל וחמאתי. אם בכל זאת אני חייב לקטר זה יהיה על הישבן המעט רחב אשר אפילו עם כל מה שיש על הסיפון, קשה לפעמים להשחיל אותו בין שני פיקנטואים בחניה של קניון איילון. החניה האוטומטית היא פשוט קסם. עובדת נהדר ובמדוייק ורמת השעשוע שהיא הפיקה מהילדים שלי שווה כל שקל שהיא עולה.

מחוץ לעיר חושף מנוע הדיזל החזק את יכולתו כשהוא דוחף בסל"ד נמוך את ה-ML דרך שבעה הילוכים למהירות שיוט גבוהה וסל"ד נמוך. הוא יאיץ את 2,175 ק"ג של מרצדס ב-7.5 שניות ל-100 קמ"ש וימשיך מבלי להתרגש הרבה מעבר למהירות המותרת ובוודאי מעבר לסף הנוחות של רוב הנהגים ורמת התשתית. למתלים אין בעיה להתמודד עם האנרגיה הנוספת שמגיעה עם ביצועים כאלו ובנוסף מספקים איכות נסיעה טובה מאד. ב-100 קמ"ש יסוב המנוע קצת מעל 1,000 סל"ד בשיוט סופר-חסכוני. צאו לעקיפה, או מפניה באופן אגרסיבי ותגלו השהיית טורבו ארוכה מדי לטעמי – אבל ברגע שלחץ הקיטור עולה – הML מזנק מהר מאד לפנים. למשוטי העברת ההילוכים נוחות תפעול ויתרון משמעותי בכל הקשור לניהול הכוח היורד לגלגלים. הם ממוקמים מצויין ותפעולם אינטואיטיבי.

 

שטח

פעמים רבות נסענו בשטח עם ML מדורות וגרסאות שונות. אבל הפעם החוויה הייתה הטובה מכולם. ללא חבילת השטח, הגבלנו עצמנו לשביל המסורק והמטופח של דרך נוף כרמל. עם גיחה נוספת לאיזור של רמות מנשה כדי לאתגר מעט יותר את מערכות ההנעה.

כמו בעיר הנוחות שמציעים המתלים בשטח טובה מאד, לצמיגים יש די בשר על הג'נט כדי שלא תהיה היסטריה מכל גינת סלעים זעירה. לוקח כ-20 שניות למתלי האוויר לעבור ממצב למצב והם טיפה מתקשים כשהם במצב הגבוה ביותר – מחיר קטן בנוחות כדי לקבל תמיכה טובה יותר במרכב ומרווח גחון של 20 ס"מ (27 ס"מ כאמור עם חבילת "שטח").

מבחן רכב מרצדס ML 350 BL. בידוד הרעשים בתוך ML מצויין - היכולת בשטח מוגבלת לדרכי עפר אלא עם יש חבילת שטח אשר משפרת מאד את היכולת ואת האפשרות להשתמש ברכב. צילום: רוני נאק
מבחן רכב מרצדס ML 350 BL. בידוד הרעשים בתוך ML מצויין – היכולת בשטח מוגבלת לדרכי עפר אלא עם יש חבילת שטח אשר משפרת מאד את היכולת ואת האפשרות להשתמש ברכב. צילום: רוני נאק

מהלך המתלים סביר אם כי לא מאד נדיב. זה בהחלט מספיק לכל שימוש הגיוני ברכב הזה. גם זוויות המרכב מצויינות עם 31 בגישה ו-29 בנטישה – בהחלט אפשר לעבוד עם זה.

היכולת של מערכת ההנעה להוריד את הכוח לקרקע טובה מאד – עוד לפני שבקרת המשיכה מתערבת – וכשזה קורה (אחרי כ-2.0 שניות של סחרור) כל הצלבה הופכת לחסרת משמעות – כאילו לכלי היו נעילות דיפ' מלאות. למערכת הניהול מצב "שטח" אשר משנה כמה מפות בעולמות של מערכת ההנעה, העברת הכוח ובקרת היציבות והמשיכה – האפקטיביות של המתג הזה מרשימה מאד.

נוח מאד להשתמש בבקרת הירידה במורד – את מהירותה אפשר לברור ממנוף בקרת השיוט. זה נוח מאד בכלי קשר לעובדה שלגרסה הזו אין LOW ובהיעדרו, לבקרת המורד משקל חשוב מאד לא רק בשטח אלא גם אם גוררים נגרר כבד בציר הררי.

 

שימושי

הגישה למושבים האחוריים קלה מאד בזכות מפער ומפתן רחבים ונדיבים. לא מעט בזכות בסיס גלגלים של 291.5 ס"מ. למידה הזו גם משמעות לגבי מרווח הרגליים מאחור. תא המטען ענקי ומציע נפח של 690 ליטרים. אליהם קל להגיע דרך דלת אחורית חשמלית ומפתן רחב מאד. מאחור תמצאו שקע מתח, תאי אחסון נוספים ואוזני עגינה.

מבחן רכב מרצדס ML 350 BL. דלת אחורית חשמלית - לא תדעו כמה זה נוח עד שתנסו. צילום: רוני נאק
מבחן רכב מרצדס ML 350 BL. דלת אחורית חשמלית – לא תדעו כמה זה נוח עד שתנסו. צילום: רוני נאק

לאורך נסיעת המבחן אשר כללה נהיגה עירונית ובינעירונית וכן כמה עשרות קילומטרים של נסיעת שבילים מתונה הציב ה-ML צריכת דלק ממוצעת של 9.0 קילומטרים לליטר – טוב אבל לא מצויין.

 

סיכום

ה-ML הנוכחי הוא נציג ראוי לסגמנט הפרימיום. הוא מצויד בחבילת בטיחות מקיפה, גימור הפנים שלו מאד מרשים, הביצועים חזקים ואיכות החיים וחווית הנסיעה נעימים מאד. יחד עם זאת חסר לו ה"גלנצ'", הברק בעיניים או הסכים בין השיניים. למנוע השהיית טורבו מורגשת, צריכת הדלק גבוהה ביחס למתחרים והמתלים חסרי ריסון. זה מורגש כשלוחצים אותו ונוצרות זוויות גלגול ונדנודים התורמים לתחושת כבדות, ואותה "דלתא" שיש לרכבי שטח מגיעה כאן בהסתייגות בשל העדר חבילת השטח. ובקיצור, אם אני הייתי בשוק ל-ML חדש לא הייתי מוותר על חבילת השטח ועל מעטפת היכולת הרחבה מאד שמגיעה עמה – בטח כשמחיר הגרסה עומד על 576 אלפי שקלים.

Check Also

מרצדס GLC קופה החדשה. היברידית בחצי מיליון שקלים. צילום: מרצדס

מרצדס GLC קופה החל ב-489,900 שקלים

יבואנית מרצדס מתחילה לשווק את גרסת הקופה של דגם GLC עם שתי יחידות הנעה היברידיות וחבילת שטח כאופציה. המחיר כחצי מיליון שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eighteen − 9 =