יום חמישי , 28 מרץ 2024
הוט אפיק ישראל - שלושה ימים של שכרון חושים בין הכרמל לים
הוט אפיק ישראל - שלושה ימים של שכרון חושים בין הכרמל לים

מזג אוויר נפלא לאלף המזנקים ל"הוט אפיק ישראל"

רוני נאק

מירוצי "אפיק" (EPIC) הם הרבה מעבר לרכיבה על אופניים מנקודה A לנקודה B. והשם של האירוע – EPIC – מלמד גם על אופיו שבגדול זה להוציא מהרוכבים את כל מה שיש להם ואז לסחוט – עוד הרבה. כדי לקבל את רמת המיצוי המקובלת ירכבו כ-1,000 רוכבי האופניים שנרשמו לתחרות, כ-300 קילומטרים במשך שלושת ימי התחרות.

היום הראשון הוא הארוך מכולם: 117 קילומטרים, בין קיבוץ דליה הר חורשן ו-כמעט 1,400 מטרים של טיפוס מצטבר ובחזרה. ביום השני צפויים השורדים לרכוב כ-107 קילומטרים, טיפוס מצטבר של כמעט 2,400 מטרים המורכבים מכמה קטעי טיפוס על הכרמל – בהם פסגת הר שוקף המתנשא ל-497 מטרים מעל הים הכחול המנצנץ מתחתיו. מי שיעמוד בזמן הגג של 11 שעות יוכל לחזור לכפר התחרות ולהתאוששות לקראת היום השלישי. פינוק אמיתי של 68 קילומטרים, בלבד, ליערות של משמר העמק ורשת הסינגלים המושקעת של קק"ל. 1,230 מטרים של טיפוס – זמן גג נוח של 7 שעות וחיבוק ענק ומיוזע למסיימים.

ואפשר גם לטעום מהפסטיבל הזה על ידי רכיבה במרתון חד יומי שמתקיים במקביל ביום התחרות האחרון – 10 לאוקטובר – או להגיע לכפר התחרות בדליה ולאקספו הגדול הצפוי להיות שם בו יציגו השותפים להפקה ואחרים את מרכולתם.

גל צחור, (במרכז) יוזם האירוע עם רוכבות ורוכבים אורחים מחו"ל. צילום: רונן טופלברג
גל צחור, (במרכז) יוזם האירוע עם רוכבות ורוכבים אורחים מחו"ל. צילום: רונן טופלברג

חשוב לציין כי לתחרות סטאטוס בינלאומי שהתקבל בזכות ההכרה של ה-UCI (union cycling international) כאירוע בינלאומי והוא עומד כתף-אל-כתף עם אירועי EPIC דומים כמו "טראס אלפ" בגרמניה וה"קייפ אפיק" ברדא"פ. בשני אלו אגב השתתפו לא אחת רוכבי אופניים ישראלים. ואכן הרוח הבינלאומית שורה גם עלינו עם רוכבות ורוכבים מקצועיים אשר הגיעו מארה"ב ומדרום אפריקה להתחרות מחר.

את התחרות יוזם ומפיק גל צחור כמפעל הנצחה לאביו גיורא צחור אשר נהרג מפגיעת רכב בעת שרכב על אופניו. לגל ניסיון רב בתחרויות אפיק בעולם והוא גם מאמן קבוצות של רוכבים וספורטאים ישראלים באירועי מרתון ואולטרא-מרתון.

Check Also

מבצע מכירות אגרסיבי למותגי סמלת

הנחות של 5 ספרות, טרייד אין וגם מימון ללא ריבית. מותגי סמלת יוצאים לשבוע של הצעות שכנראה אי אפשר יהיה לעמוד בפניהן. כמעט כל מותגי הקבוצה משתתפים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × three =