שבת , 20 אפריל 2024

מיצובישי מתרחב לשטח

כשהיצרנים היפנים מעוניינים להתפרע בעיצובי רכב חריגים ושונים מהמקובל ביבשות המערב, הם מתפרעים ולוקחים את התוצאות לבמות תערוכת הרכב הבינלאומית של טוקיו, יפן. מיצובישי אינו שונה בעניין הזה ולצד מגוון גדול של כלי רכב, הוא מביא לתערוכה שלושה רכבי פנאי, בשלושה גדלים וטעמים שונים – אם כי שלושתם מונעים כך או אחרת במערכת הנעה היברידית. כל השלושה עתידניים למראה, אבל שלושתם גם אמורים לרמוז באופן די ברור על כיוונים בעיצוב כלי רכב קונקרטיים לגמרי.

מיצובישי בתערוכת טוקיו. התמקדות בערכי הליבה של מיצובישי וקו חדש של מוצרים מלהיבים. צילום: מיצובישי
מיצובישי בתערוכת טוקיו. התמקדות בערכי הליבה של מיצובישי וקו חדש של מוצרים מלהיבים. צילום: מיצובישי

מיצובישי GC-PHEV. פג'רו הבא?

בין שחלפו 7 שנים מאז שהושק הדור הנוכחי של מיצובישי פג'רו ובין אם נכונה הטענה שהדור הנוכחי הוא רק מתיחת פנים מקיפה לדור הקודם, שהוצג עוד באלף הקודם (1999), אזי רכב השטח הגדול והפופולארי כבר עומד לפני החלפה. רכב הקונספט הגדול, מיצובישי GC-PHEV עשוי בהחלט לרמוז על הדור החדש שבדרך.

מיצובישי בתערוכת טוקיו. אחרי שבע שנים האם כך ייראה פאג'רו חדש? צילום: מיצובישי
מיצובישי בתערוכת טוקיו. אחרי שבע שנים האם כך ייראה פאג'רו חדש? צילום: מיצובישי

האותיות הרבות בשמו הן ראשי התיבות הבאות: Grand Cruiser – Plug-in Hybrid Electric Vehicle, או בתרגום חופשי לעברית: כלי רכב לצליחת מרחבים בטכנולוגיה היברידית נטענת. במקרה של ה-GC, מנוע חשמלי חזק אמור להניע את הגלגלים האחוריים ומנוע בנזין V6 בנפח 3.0 ליטר מניע את הקדמיים. שני המנועים יפעלו במקביל, אולם מנוע הבנזין מיועד גם לתחזק את המנוע החשמלי, והכל כדי להפחית צריכה וזיהום.

מיצובישי XR-PHEV. ה-ASX הבא?

אנחנו, בישראל, לא ממש מכירים את מיצובישי ASX, שנקרא גם RVR או פג'רו ספורט, אבל כלי הרכב הזה בכל זאת חשוב עבורנו. מיצובישי ASX הוא, במידה רבה, המתחרה מבית היצרן היפני לכלי רכב כמו שברולט טראקס או סקודה ייטי. במחצית השנייה של 2014 הוא אף צפוי להגיע לישראל. רכב הקונספט, מיצובישי XR-PHEV מרמז, ככל הנראה, על הכיוון של מחליף מיצובישי ASX.

מיצובישי XR-PHEV.  האם זה המבשר של רכב פנאי קומפקטי אשר יחליף את ה-ASX? האם הוא יגיע גם לישראל? צילום: מיצובישי
מיצובישי XR-PHEV. האם זה המבשר של רכב פנאי קומפקטי אשר יחליף את ה-ASX? האם הוא יגיע גם לישראל? צילום: מיצובישי

מטבע הדברים, הגם שמיצובישי XR-PHEV הוא כלי רכב היברידי נטען, כאן מנוע הבנזין קטן משמעותית. זהו מנוע טורבו בנזין בנפח 1.1 ליטר בלבד, עם הזרקת בנזין ישירה. המנוע הזה מצורף למנוע חשמלי ולסוללה גדולה ונראה שהיצרן היפני מאותת כאן על מערכת היברידית נטענת שתוצע עם מגוון גדול של כלי רכב זולים משמעותית מהמקובל כיום.

מיצובישי AR. מיקרו-קרוסאובר

רכב הקונספט הקטן מהשלושה נקרא AR, ראשי תיבות של "Active Runabout", והוא אינו כולל מערכת הנעה היברידית כלל. ובכל זאת, הנקודה המעניינת במערכת ההנעה שלו נמצאת באותו מנוע טורבו-בנזין הזרקה ישירה בנפח של 1.1 ליטר בלבד. המנוע הזה מוצב בכלי הרכב הזה והוא מיועד להתחרות במנועי הטורבו האירופים הקטנים שמחליפים מנועים גדולים ומספקים צריכת דלק וזיהום אוויר מופחתים.

מיצובישי AR. רכב פנאי קומפקטי (על בסיס פלטפורמה סגמנט B) לתחרות מול ניסאן ג'וק ודומיו - מוצר מאד רלוונטי צילום: מיצובישי
מיצובישי AR. רכב פנאי קומפקטי (על בסיס פלטפורמה סגמנט B) לתחרות מול ניסאן ג'וק ודומיו – מוצר מאד רלוונטי צילום: מיצובישי

נוסף על מערכת ההנעה, מיצובישי AR רומז על התוכנית של היצרן היפני להתחרות בסגמנט העתידי של הקרוסאוברים המיקרוניים, שאליהם צפויים להיכנס פולקסוואגן, סקודה, סיאט ואחרים.

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × 4 =