יום שישי , 29 מרץ 2024
אחרי 13 שנים נפרדים ממנוע 3.0ל' הישן לטובת מנוע חדש עם נפח קטן יותר קצת פחות סוסים, קצת יותר מומנט וצריכת דלק משופרת גם בזכות שידוך לתיבת הילוכים חדשה עם שישה יחסי העברה. צילום: טויוטה
אחרי 13 שנים נפרדים ממנוע 3.0ל' הישן לטובת מנוע חדש עם נפח קטן יותר קצת פחות סוסים, קצת יותר מומנט וצריכת דלק משופרת גם בזכות שידוך לתיבת הילוכים חדשה עם שישה יחסי העברה. צילום: טויוטה

מנוע חדש לטויוטה לנד קרוזר

כתב: ניר בן זקן

בבסיסו, טויוטה לנד קרוזר המכונה פראדו (שהחל כסדרה 90) לא עבר מהפכות רבות מאז הוצג לפני כמעט שני עשורים וגם מחליפיו ה-120 וה-150 ממשיכים לשמור על אותו מתכון מוכח של שלדת סולם מתלה נפרד מלפנים וסרן חי מאחור. גם מנוע הפופולארי בהיצע ה-3.0 ליטר טורבו דיזל (2,982 סמ"ק לדייקנים) המכונה 1KD-FTV הוא אותו מנוע שמשרת גם היום בלנד קרוזר, כמובן עם אבולוציה מחויבת להתאמה לתקני זיהום אוויר ושיפור תפוקת הכוח (מ-125 כ"ס בפראדו של 1999 ל-190 כ"ס בלנד קרוזר ב-150).

אחרי 13 שנים נפרדים ממנוע 3.0ל' הישן לטובת מנוע חדש עם נפח קטן יותר קצת פחות סוסים, קצת יותר מומנט וצריכת דלק משופרת גם בזכות שידוך לתיבת הילוכים חדשה עם שישה יחסי העברה. צילום: טויוטה
אחרי 13 שנים נפרדים ממנוע 3.0ל' הישן לטובת מנוע חדש עם נפח קטן יותר קצת פחות סוסים, קצת יותר מומנט וצריכת דלק משופרת גם בזכות שידוך לתיבת הילוכים חדשה עם שישה יחסי העברה. צילום: טויוטה

גם טויטה חדשה תמצאו ב"שטח" במחירים הטובים ביותר!

אז איך ייראה טויוטה היילקס החדש?

כעת טויוטה מתכוונת להחליף את יחידת הכוח הוותיקה במנוע חדש לחלוטין, בנפח 2.8 ליטר שהוצג בטנדר היילקס החדש ויעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים יורו 6. זאת באמצעות מערכת EGR (ר"ת Exhaust Gas Recirculation) הממחזרת את גזי הפליטה ומקוררת מים ושסתום בקרת סחרור אוויר בסעפת היניקה. שיפור בעידון ובבידוד הרעשים הושג תודות כיסוי למנוע מרזין (שרף), ראש מנוע דק יותר, שרשרת תזמון חדשה, סעפת יניקה משופרת וכיסוי מבודד לאגן השמן.

[pro_ad_display_adzone id="83"]

שינויים אלה מביאים לשיפור של כ-10 אחוזים בצריכת הדלק ובפליטת מזהמים עם 13.8 ק"מ לליטר בממוצע ו-194 גרם CO2 לק"מ. עם 177 כ"ס ב-3,400 סל"ד מדובר ב-13 סוסים פחות מהמנוע הנוכחי, אבל זמינות הכוח שופרה עם 45.9 קג"מ (3.1 קג"מ יותר) בתווך שבין 1,600 ל-2,400 סל"ד וגם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה מציעה 6 יחסי העברה לעומת 5 בקודמת.

זו הפעם הראשונה אצלנו שנמצא את אותו המנוע בטנדר היילקס וגם לנדקרוזר. צילום: טויוטה
זו הפעם הראשונה אצלנו שנמצא את אותו המנוע בטנדר היילקס וגם לנדקרוזר. צילום: טויוטה

באירופה יוצע הלנד קרוזר עם אבזור בטיחות מתקדם כמו בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטייה מנתיב, התראה על עצמים בשטחים מתים ומערכת מצלמות היקפית אך אלה ככל הנראה לא יוצע בדגמים שימכרו בארץ בסוף הרבעון השלישי.

Check Also

טויוטה C-HR עכשיו גם פלאג-אין הייבריד

טויוטה מרחיבה את היצע גרסאות ה-C-HR עם מערכת הנעה פלאג-אין הייבריד חזקה המפיקה 220 כ"ס ומוסיפה לה חבילת אבזור עשירה יותר ויכולת דינאמית עדיפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 − 6 =