יום שישי , 2 דצמבר 2016
דף הבית » חדשות » מרצדס G בריבוע
מרצדס G בריבוע
וידאו מרצדס G500 בריבוע. ה-G הראשון מזה הרבה זמן אשר באמת נוגעל לכולנו בנקודת ה..G. איזה עונג! צילום: AMG

מרצדס G בריבוע

כתב: ניר בן זקן

לפני כשנתיים מרצדס חשפה גרסה קיצונית במיוחד לאייקון השטח שלה, ה-G63 AMG 6X6. במחיר של 379 אלף יורו גרסה זו הייתה היקרה ביותר בהיצע הדגמים של החברה והכוונה בשטוטגרט הייתה לייצר בין 20 ל-30 יחידות שיועדו בעיקר למדינות המפרץ, בהן פוליטיות קורקטית של צריכת דלק ופליטת מזהמים מקבל משקל נמוך מהעולם המערבי. שנתיים אחרי השקת הדגם שנועד בעיקר לקידום התדמית, נמכרו יותר מ-100 עותקים, פי שלוש מהמתכונת המקורית, ונוכח הביקוש הגבוהה לרכב השטח שחוגג השנה 36 שנים, חושפת החברה דגם המשך אם כי מעט פחות קיצוני.

ה-G500 4×4² מתבסס על שלדת הסולם של הגרסה הארוכה (והיחידה בהיצע מאז הופסק ייצור הגרסה הקצרה ב-2013) אך מלבד זאת הוא זוכה לשינויים מסיביים המקנים לו יכולת עבירות טובה מכל רכב שטח בייצור סדרתי (וכנראה גם ממרבית הרכבים משופרים). הבולט שבהם הוא החלפת הסרנים החיים בסרנים פורטאלים בדומה לגרסת ה-6X6 ובעלי יחס העברה נוסף בקצוות (הציריה לא מתחברת למרכז הגלגל, אלא למערכת של צמד גלגלי שיניים) המאפשר הגבהת כל מערכת ההינעים (גיר, תיבת העברה, גלי הינע וביצי הדיפרנציאל) ויצירת מרווח גחון מרשים של 45 ס"מ (לעומת 21 ב-G הרגיל) וזוויות גישה ונטישה של 52 ו-54 מעלות בהתאמה (36 ו-27 מעלות במקור). את הגומי המקורי במידה 265/60R18 המיועד בעיקר לאספלט מחליפים צמיגי שטח אגרסיביים במידה ענקית של 325/55R22 עם אופציה לחישוקים עם בידלוק המונעים את פריקת הצמיג בלחץ אוויר נמוך. את קפיצי הסליל מחליפים צמד קויילאוברים (בולם בתוך קפיץ) עם מיכל חנקן בכל פינה עם שני מצבי שיכוך; ספורט ונוחות. כמו בכל דגמי הסדרה גם כאן מערכת ההנעה כוללת תיבת העברה עם יחס נמוך ושלוש נעילות דיפרנציאל (מרכזי, אחורי וקדמי).

וידאו מרצדס G500 בריבוע. ה-G הראשון מזה הרבה זמן אשר באמת נוגעל לכולנו בנקודת ה..G. איזה עונג! צילום: AMG

וידאו מרצדס G500 בריבוע. ה-G הראשון מזה הרבה זמן אשר באמת נוגעל לכולנו בנקודת ה..G. איזה עונג! צילום: AMG

בשונה מהדיווחים הראשוניים  יחידת הכוח לא תהיה ה-V8 5.5 ליטר 388 כ"ס הוותיק שב-G500 הרגיל, כי אם V8  בנפח 4.0 ליטר עם צמד מגדשי טורבו הממוקמים בתוך זווית ה-V כדי לחסוך מקום ולהוריד את מרכז הכובד המגיע מה-AMG GT. כאן הוא מפיק 422 כ"ס ב-5,350 סל"ד ו-62.2 קג"מ ב-2,250 סל"ד העוברים לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 7 יחסים והנעה כפולה קבועה. המנוע החדש אומנם לא בריון כמו ה-G65 AMG (V12 טווין טורבו 612 כ"ס) אבל הוא יביא את כמעט שלוש הטון של הקובייה הגרמנית למהירות תלת ספרתית תוך 6.5 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 220 קמ"ש.

וידאו מרצדס G500 בריבוע. ה-G הראשון מזה הרבה זמן אשר באמת נוגעל לכולנו בנקודת ה..G. איזה עונג! צילום: AMG

וידאו מרצדס G500 בריבוע. ה-G הראשון מזה הרבה זמן אשר באמת נוגעל לכולנו בנקודת ה..G. איזה עונג! צילום: AMG

ה-G500 4×4² יוצג לציבור בתערוכת ג'נבה עם תג מחיר של 270 אלף יורו (מיליון ו-190 אלף שקלים לפני מיסים) הוא אומנם זול מה-6X6, אבל עדיין יקר יותר מפי 2 מה-G500 הרגיל. מבלי להתחשב בתג המחיר נראה שמדובר ברכב החלומות האולטימטיבי של כל חובב שטח.

 

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*