יום שלישי , 19 מרץ 2024

מרצדס G-קלאס: לקראת הסוף

במהלך המחצית הראשונה של 2012 יופסק ייצור גרסת 3 הדלתות של מרצדס G-קלאס ובשנה הבאה תוצענה רק גרסאות ה-5 דלתות הסגורה וגרסת הקבריולט הקצרה – 3 דלתות עם גג הנפתח ונסגר חשמלית, וגם זאת עד 2015, אז יופסק כליל ייצור המרצדס G-קלאס. 
 

במרצדס הודיעו על כך במקביל להשקת גרסה אחרונה של ה-G-קלאס הקצר-סגור המכונה BA3 Final Edition שתיוצר בגראץ שבאוסטריה עד לאמצע 2012. גם המרצדס G-קלאס הארוך מוצע עתה בגרסה מיוחדת, למרות שלגביו מתוכנן המשך הייצור עד סוף 2014 – תחילת 2015, וזאת בעיקר בשל הביקוש הקבוע – ולעיתים אף גובר – לגרסה זו ברחבי העולם, בעיקר עם מנועי V8.  

מרצדס G-קלאס BA3 Final Edition מצוידת בהרחבות בתי הגלגל וסבכה קדמית מבית AMG, חישוקי 18 אינץ' מיוחדים, ספי דלתות מסגסוגת קלה; עור שחור, תוספות כרום ואבזור עשיר במיוחד בפנים משלימים את החבילה. בהיצע שתי גרסאות: דיזל – G 350BlueTEC ובנזין – G 500, שתיהן עם תגי מחיר מיוחדים, להקלת כאבי הפרידה: הדיזל עולה כ-90,500 יורו והבנזין כ-100,700 יורו.

גם מרצדס G-קלאס הארוך-סגור רואה את הסוף, כאמור, רק שבמקרה של גרסאות אלו מדובר בעוד כשלוש שנות ייצור. גם כאן מציעים במרצדס מהדורה מיוחדת ששיווקה מתחיל זה עתה בשם Edition Select. המיוחד בגרסה זו הוא בצביעה החיצונית בשני גוונים, בפגושים המיוחדים, בהרחבות הכנפיים, בחישוקים המיוחדים לגרסה זו ובשפע גימיקים ותוספות ייחודיות המוצעות בתוך תא הנוסעים, בכלל זה מערכת שמע משובחת מבית Harman-Kardon. מחיר גרסה זו – המוצעת רק כ-G 500 עם מנוע V8 – מתחיל בכ-105,000 יורו, כמעט 7,000 יורו יותר מ-G 500 ארוך סטנדרטי.

ההיסטוריה של מרצדס G-קלאס – חלק 1 

 

ההיסטוריה של מרצדס G-קלאס – חלק 2

בשלב זה לא ברור עתיד גרסאות ה-Professional של מרצדס G-קלאס – גרסאות העבודה הקשוחות והספרטניות יותר המיוצרות במקביל ל-G-קלאס המפוארים, למי שבאמת צריך לנוע ולעבוד בשטח; אלו מוצעות רק במרכב ארוך, בכמה שילובי תצורות מרכב למטען ונוסעים (סגור) או כשלדה עם תא נוסעים להתקנת מרכבים מגוונים ליישומים שונים, אזרחיים וצבאיים.

מרצדס G-קלאס מיוצר במפעל ייחודי לו בגראץ שבאוסטריה מאז 1979 – רוב רובו בעבודת יד. עד היום יוצרו כ-200,000 ממנו כאשר בשנים האחרונות עיקר הביקוש הוא לגרסאות הארוכות הסגורות עם מנועי ה-V8. במהלך השנים רכש לעצמו רכב השטח הקשוח של מרצדס שם של אחד מרכבי השטח הטובים בעולם, כאשר רבים מאמינים שזהו רכב השטח הטוב מכולם, למרות שהוא צעיר מאגדות כמו טויוטה לנד קרוזר, ג'יפ ולנד רובר.

Check Also

מרצדס GLC קופה החדשה. היברידית בחצי מיליון שקלים. צילום: מרצדס

מרצדס GLC קופה החל ב-489,900 שקלים

יבואנית מרצדס מתחילה לשווק את גרסת הקופה של דגם GLC עם שתי יחידות הנעה היברידיות וחבילת שטח כאופציה. המחיר כחצי מיליון שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 − fourteen =