יום חמישי , 18 אפריל 2024

נחשף מפץ הדגמים הגדול של לנד רובר

איך יפוצל לנד רובר דיסקברי לשני דגמים, ריינג' רובר איווק לארבעה והדיפנדר לחמישה. והאם יהיה עתיד לפרילנדר? הבריטים חושפים תוכנית גרנדיוזית להרחבת היצע לנד רובר ל-16 דגמים עד 2020.

ג'רי מקגוורן והלנד רובר DC100. יש לו עוד הרבה עבודה לפיתוח קו הדגמים העתידי של לנד רובר וריינג' רובר. צילום: לנד רובר

את וולבו קנו הסינים ואת יגואר ולנד רובר קנו ההודים. עבור מי שחשש שאנשי המזרח לא ממש ידעו כיצד להתמודד עם מותגי היוקרה/סמי-יוקרה האירופיים, מוכיחים הסינים וההודים שהשינוי יעשה למכוניות הללו הרבה טוב. החדשות האחרונות מגיעות מיגואר ולנד רובר, שבבעלות טאטא. לצד זינוק מרשים בהיקף המכירות של המותג הזה תחת הידיים המזרחיות, חושף מגזין הרכב הבריטי, אוטוקאר, תוכנית פיתוח מרשימה ביותר ללנד רובר.

זה לא יהיה רחוק מהמציאות לקרוא לתוכנית הזו "המפץ הגדול של לנד רובר". במהלך שבע השנים הקרובות, כך התוכנית, יורחב היצע דגמי לנד רובר ללא פחות מ-16 דגמים ותצורות. פיתוח ההיצע של יצרן רכבי השטח מפלג את עולם רכבי השטח לשלושה פלחים שונים: רכבי שטח קשוחים ודו-שימושיים (Utility), רכבי פנאי (Leisure) ורכבי יוקרה (Luxury). על פי התוכנית, עד לסוף העשור יהיו ליצרן חמש תצורות שונות של הפלח השימושי, במשפחת הדיפנדר; חמש תצורות שונות בפלח הפנאי, במשפחות הדיסקברי והפרילנדר ועוד שש תצורות שונות במשפחת ריינג' רובר היוקרתית.

לנד רובר דיסקברי. משפחת דגמי הדיסקברי עתידה להתפצל לשתי תת-גרסאות. צילום: לנד רובר

בפלח היוטיליטי יימשך, ככל הנראה, ייצורו של הדיפנדר הנוכחי – דבר שמן הסתם יקרה בשווקים מתפתחים, היות שבתוך כשלוש שנים יוחלף הדיפנדר הקשיש בדור חדש, קשוח וטכנולוגי. לצד הדיפנדר היוצא יימכרו דיפנדר קצר (בסיס גלגלים של 100 אינץ') שייועד לצרכנים אופנתיים יותר מאשר לפאלחה, דיפנדר סטנדרטי וארוך ועוד אחד, טנדר בסגנון ה-130, שיתבסס על הדיפנדר הארוך.

ריינג' רובר איווק קבריו. משפחת איווק תתרחב עם גרסאות נוספות לדגם הנוכחי וגם "בייבי איווק" לסגמנט CUV הגדל במהירות. צילום: לנד רובר

בתחום הליז'ר צפוי לנד רובר דיסקברי להתפצל לשני דגמים שונים – האחד מעט קשוח יותר, לכיוון של מרצדסG  וואגון, והאחר מעט רכרוכי ומפונק יותר, לכיוון ב.מ.וו X5 ומרצדס ML. שני הדגמים צפויים להתבסס על פלטפורמות אלומיניום ולהציע שבעה מושבים. לצד קיומו של ריינג' רובר איווק תמשיך מסורת הפרילנדר בדור חדש שיתפצל לשלושה דגמים שונים. האחד יהיה הפרילנדר הסטנדרטי, אם כי הוא צפוי להיות גדול ומרווח מקודמו. השני יהיה גרסה ארוכה לאותו פרילנדר, עם אפשרות לשכן בו שבעה. הדגם השלישי במשפחת הפרילנדר יהיה אופנתי וקטן מאחיו, כגודלו של האיווק, פחות או יותר. שלושת דגמי הפרילנדר צפויים להתבסס על האיווק הנוכחי.

ריינג' רובר החדש. הדגם המצולם יגיע אלינו בתחילת 2013. גם המשפחה הזו עתידה להתרחב. צילום: לנד רובר

המותג "ריינג' רובר" ימשיך להוביל בלנד רובר את תחום היוקרה וכמו היום, גם לפי תוכנית ההרחבה הגרנדיוזית, הוא צפוי להופיע תחת השמות "ריינג' רובר", "ריינג' רובר ספורט" ו"ריינג' רובר איווק". על פי התוכנית, כך מדווח, ספינת הדגל, ריינג' רובר, תגדל, תתחזק ותתייקר. לצידה, ה"ספורט" יתחדד ויוטה עוד יותר מהיום לכיוון הכביש. האיווק יופיע בלא פחות מארבעה טעמים: סטנדרטי (שצפוי להיות הדגם הנמכר ביותר של היצרן), גרסת XL מוארכת, גרסת "בייבי איווק" באורך ארבעה מטרים בלבד ועוד אחת, שכבר נחזתה כקונספט, איווק קבריו, נטולת גג. יהיה שמח בקו הודו-אנגליה.

Check Also

ריקול: סוזוקי ג'ימני

חשש לתקלה במשאבת הדלק מזמן מעל ל-300 בעלי סוזוקי ג'ימני לריקול ישראלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 + 4 =