יום שישי , 29 מרץ 2024
סאנגיונג קורנדו - רכב הפנאי הקומפקטי חוזר לישראל עם תג מחיר של 169,500 שקלים בגרסת הנעה קדמית צילום:סאנגיונג

סאנגיונג קורנדו חוזר לישראל

תהפוכות רבות עבר מפעל סאנגיונג בשנים האחרונות. ועתה, אחרי שנים של חוסר וודאות – שתורגמה אצלנו לסטגנציה של דגמי הפנאי ורכבי השטח מקוריאה – נראה שמתפזרת העננה. הגורם העיקרי לכך הוא רכישת סאנגיונג על ידי קונצן מהינדרה הענקי מהודו ויצירת מבנה חדש בו שתי החברות יפיקו תועלת מהמיזוג.

הרוח החדשה אשר נושבת במפרשי החברה כבר נותנת אותותיה עם קו מוצרים עתידי מרתק – אשר צפוי להגיע גם אלינו עד מחצית השנה הבאה – קו מוצרים אשר יתבסס בשלב הראשון על היצע מורחב ומעודכן של רכבי פנאי ורכבי שטח.

סאנגיונג קורנדו - רכב הפנאי הקומפקטי חוזר לישראל עם תג מחיר של 169,500 שקלים בגרסת הנעה קדמית צילום:סאנגיונג

הסנונית הראשונה להגיע אלינו הוא הקוראנדו – רכב פנאי אשר שווק אצלנו בעבר  – אשר חוזר רענן ועדכני מתמיד. למעשה למעט שם הדגם – מדובר בכלי רכב חדש לגמרי. נעלמו הסרן החי מאחור והמבנה הגס של שלדת הסולם, במקום תמצאו שלדה אחודה מתקדמת, מתלים נפרדים, וסביבת נהג עדכנית. המרכב עוצב על-ידי בית העיצוב האיטלקי (ג'יוג'ארו – למי שזה משנה) – והתוצאה היא רכב פנאי קומפקטי נעים למראה ונטול האקצנטריות של העיצוב המסורתי שלמדנו להכיר מ-סאנגיונג.

• ומה על יונדאי iX35?

מערכת ההנעה מתחילה במנוע דיזל 2.0ל' המפיק 175 כ"ס וכמעט 37 קג"מ. המנוע הזה עומד בתקן זיהום יורו-5 ומנצל את טכנולוגיות הדיזל העדכניות בהן הזרקה בלחץ גבוה מאוד, מגדש טורבו עם נחיר משתנה ועוד. הורדת הכוח לגלגלים מתבצעת דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה. יש לתיבה פיקוד חכם הדוגם את אופי הנהיגה ומתאים את העברת ההילוכים לנהג וכן אפשרות לתפעול הילוכים ידני. למרות ריכוך המראה סאנגיונג שומרת על היכולת בשטח עם הנעה כפולה קבועה (שילוב אוטומטי של גלגלים אחוריים עם מצמד חשמלי) אך זו תנותק אוטומטית מעל 40 קמ"ש. במחצית השנה הבא תצטרף להיצע גרסת בנזין אשר צפויה להיות זולה יותר מהדיזל.

 רכב פנאי קטן? קיה ספורטאז'!

כצפוי גם חבילת האיבוזר מיישרת קו עם המקובל בסגמנט הפנאי עם שש כריות אוויר, בקרת משיכה, בקרת יציבות, ועוד.

סאנגיונג תייבא את הקורנדו לארץ ברמת איבזור אחת. זו כוללת בקרת אקלים, ברת שיוט, מערכת שמע מקורית ומבחר של שבעה גוונים שונים של צבע מטאלי.

המחירים: 169,500 לגרסת ההנעה הקדמית ו-179,500 שקלים לגרסת ההנעה הכפולה. לפי טלקאר – יבואנית סאנגיונג – המתחרה העיקרי הוא היונדאי iX35 אשר בגרסת הדיזל עולה בין 186 ל-222 אלף שקלים ומשווק בשלוש רמות איבזור.

עוד סופר שגרסת הבנזין של הקורנדו תגיע לארץ בחצי השני של 2012, תקדים אותה הגרסה המעודכנת של הטנדר – SUT וגם הרקסטון הדגם המבוסס של המותג בארץ יחזור עם עדכונים משמעותיים בקיץ הקרוב. בטווח הרחוק יותר צפוי להיחשף רכב פנאי קטן – שקדימון ממנו הוצג בתערוכת פרנקפורט האחרונה. יש למה לצפות.

סאנגיונג קורנדו – רכב פנאי קומפקטי חדש אצלנו

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 − 2 =