יום חמישי , 18 אפריל 2024

סובארו חשפה את ה-XV

סובארו חשפה בתערוכת פרנקפורט את ה-XV, רכב SUV  קטן וקומפקטי "עם סטייל אורבאני". אצלנו ב-2012.

 תערוכת פרנקפורט  – הגדולה שבין תערוכות הרכב – עתידה לספק שלל השקות וכלי רכב חדשים. אחד מהם, מבית סובארו, הוא ה-XV, רכב פנאי קומפקטי, או כהגדרת החברה – " רכב פנאי SUV קומפקטי ומסוגנן בעל סטייל אורבאני". המדובר כמובן בגרסת הקרוסאובר של הסובארו B3 אימפרזה (אם נדייק – גרסת האצ'בק של ה-B3 החדשה שנחשפה בתערוכת ניו יורק). ה-XV נחשף לראשונה בגרסת קונספט בתערוכת הרכב של שנחאי, תערוכה שהתקיימה בחודש אפריל האחרון. כרגיל אצל סובארו הוטמעו ברכב המאפיינים המזוהים עימה דוגמת מנוע בוקסר (BOXER FB המשודך לתיבה רציפה), הנעה כפולה קבועה והבטחה ל"חווית נהיגה" (דבר שכמובן ייבדק לכשיגיע הרכב לארץ). אליבא דה סובארו, ה-XV משתלב עם מגמות השוק העולמיות תוך שהוא מציע חיים נוחים בעיר בשל ממדים קומפקטים, מרחב פנים גדול ועיקר העיקרים במגמה הכלל עולמית – צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים, בין היתר בזכות מערכת AUTO START STOP המדוממת את המנוע בעת עצירות.

מבחינה טכנית מציעה המכונית בסיס גלגלים של 263.5 ס"מ וממדי אורך/רוחב/גובה של 4,450 / 1,780 / 1,570 בהתאמה. מכיוון שלמכונית גם יומרות שטח, מצהירה סובארו על מרווח גחון של 22 ס"מ ועל מערכת מתלים נפרדים. מנועי הבוקסר יוצעו בשני נפחים – 1.6 ליטרים ו-2.0 ליטרים (150 כ"ס). בעזרת שילוב עם תיבת הילוכים רציפה (בעלת שישה יחסי העברה קבועים לצורך תפעול "ידני") ובעזרת מערכת AUTO START STOP יציעו המנועים החדשים שיפור של עד 25% בצריכת הדלק בהשוואה לדורות הקודמים של המנוע. נתונים רשמיים של מנוע שני הליטרים מצהירים על צריכה משולבת של  6.6 ל'/100 ק"מ (1:15.1 ק"מ/ל') עם פליטה של 153 ג'/ק"מ של CO2 (6.9 ליטר/100 ק"מ ו-160 ג'/ק"מ בגרסה הידנית).

ואצלנו? דגם ה-XV, קרוב לוודאי שביחד עם ה-B3 אימפרזה החדשה, יחל את שיווקו בארץ בתחילת השנה הקלנדארית 2012. בארץ עתידה להיות משווקת גרסת 2.0 הליטרים ובמספר רמות אבזור. מחירים טרם נקבעו.

Check Also

סובארו פורסטר החדש – החל ב-206 אלפי שקלים

סובאר פורסטר כמעט כל-חדש בישראל (למעט המנוע) ומציע יותר מהכל - גם מחיר כניסה גבוה יותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen − 5 =