יום שישי , 19 אפריל 2024
מקום שני לאביב קדשאי ויזהר ערמוני בראלי בראסלאו. צילום: Paolo Baraldi
מקום שני לאביב קדשאי ויזהר ערמוני בראלי בראסלאו. צילום: Paolo Baraldi

פודיום ישראלי במירוץ ברסלאו פולין

כתב: ניר בן זקן צילם: Paolo Baraldi

את קו הסיום של מירוץ ברסלאו פולין כבר חצו מתחרים רבים היום בצהריים (יום שבת), כולל כמה משאיות שזינקו הרבה אחרי רז הימן והלל סגל (פויינטר M3), אבל השניים טרם נראו באופק. 20 קילומטרים משם רצף התקלות שפקד אותם בימים האחרונים הגיע לשיא כשטמפרטורת המנוע עברה את סף הרתיחה ויחידת הכוח כמעט נפחה את נשימתה האחרונה. המירוץ שנפתח כזכור בדומיננטיות ישראלית מוחלטת הפך עבורם למלחמת הישרדות שנמשכה עד קו הסיום.

אביב ויזהר (משמאל) במקום השני, רז והלל (מימין) במקום השלישי ובמרכז הצוות הגרמני שגבר עליהם. צילום paolo baraldi
אביב ויזהר (משמאל) במקום השני, רז והלל (מימין) במקום השלישי ובמרכז הצוות הגרמני שגבר עליהם. צילום paolo baraldi

מאז התגלתה התקלה כשבוכנה מספר שלוש הפסיקה לעבוד ביום המירוץ השלישי, ערך הלל פעולות מנע רבות (החלפת שמן המנוע בסוף כל יום) כדי לגרם למנוע שישרוד את מאות הקילומטרים שנותרו ויאפשר לשניים להגיע לסיום. הטורבו דיזל 3.0 ליטר של ב.מ.וו גילה שרידות מופלאה התחשב ברקורד שצבר שכן זהו המנוע הספציפי של רכב המירוץ בכל התחרויות בהן שהשתתפו בשלוש השנים האחרונות כולל הדקאר המפרך. גם מים שחדרו לתוכו בחציית נחל ביום המירוץ השישי (יום חמישי) לא גרמו לו להפסיק לפעול אבל הם גרמו למגדש הטורבו לשבוק יום לאחר מכן. גם זה לא עצר אותם ובסיטואציה בה כל צוות אחר היה מקפל את הפקלאות וחוזר הביתה השניים החליטו להחליף את מגדש הטורבו באמצע קטע הדירוג. התיקון שבמוסך היה אורך יום עבודה אחד לפחות לקח לשניים שעה וחצי בלבד ואפשר להם לחזור למירוץ.

610x141-1

העקשנות שלהם השתלמה ולמרות הזמן הרב שאיבדו הם הצליחו להגיע בנסיעה לקו הסיום ולקטוף את המקום השלישי. בראלי בו כ-30 מהמתחרים פורשים מדובר בהישג מרשים. "הינו טובים, הובלנו את המירוץ ויכולנו לנצח אותו. ביומיים האחרונים עברנו למלחמת הישרדות במטרה להביא את הרכב לקו הסיום בכל מחיר. בנתונים שנוצרו אנחנו שמחים שהצלחנו להתברג למקום השלישי." אמר רז הימן בסיום.

"היינו טובים..." אמר רז היימן. שנוהג ברכב הצהוב מימין. צילום paolo baraldi
"היינו טובים…" אמר רז היימן. שנוהג ברכב הצהוב מימין. צילום paolo baraldi

בזינוק לקטע הדירוג האחרון אביב קשדאי ויזהר ערמוני (CRV) היו מרחק 18 דקות בלבד מפרנק סטנסקי הגרמני במרצדס G שהוביל את המירוץ. כמו רז והלל, גם הם סבלו אתמול מתקלה שכמעט והביאה אותם לפרוש; המצמד שבק והשאיר אותם עם יכולת תנועה מוגבלת. צוות הסיוע המיומן; מעוז וילדר ויונתן לווינסון אלתרו תיקון שטח שאפשר לשניים להמשיך לסיום קטע המירוץ השביעי מבלי לאבד זמן יקר. בקטע המירוץ האחרון היום, כ-140 קילומטרים סגירת הפער הייתה בלתי אפשרית בשל שבילי פודרה מלאי אבק ולמרות שאביב נהג הכי מהר שהוא יודע ויזהר ניווט בדייקנות כירוגית של מנתח מוח הם סיימו שניים אחרי הצוות הגרמני. למרות שהם משתפים פעולה מאז 2009 מדובר במירוץ הראשון של השניים אותו הם מסיימים על הפודיום ונוכח הבשלות שהפגינו ואמינות רכב המירוץ שלהם ("דזרט ווריר") שהשתפרה פלאים אין ספק שעוד נראה אותם עוד פעמים רבות חוזרים הביתה עם גביעים. "לאחר שסבלנו מסדרת תקלות בתחרויות האחרונות בהן השתתפנו, המירוץ הזה החזיר לי את הביטחון ביכולות ובאמינות הרכב. ההישג שלנו שייך בעיקר לצוות הסיוע שהכין את הרכב לפני המירוץ ונשאר לטפל בו בסיום כל יום עד השעות הקטנות של הלילה." אמר יזהר ערמוני בקו הסיום.

"היינו טובים..." אמר רז היימן. שנוהג ברכב הצהוב מימין. צילום paolo baraldi
מקום שלישי לצוות פוינטר שנאבק לסיים. צילום paolo baraldi

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 − nine =