יום חמישי , 28 מרץ 2024
פולקסווגן חיפושית חדשה. צח הצעיר משמאל, הבן עומר מימין, מתחת חיפושית צהובה. צילום: צח פלדמן ואבא שלו כנראה
פולקסווגן חיפושית חדשה. צח הצעיר משמאל, הבן עומר מימין, מתחת חיפושית צהובה. צילום: צח פלדמן ואבא שלו כנראה

פולקסווגן חיפושית מחפשת את ילדי הפרחים

 

כתב וצילם: צח פלדמן – the daily killer

 

הייתה זו שנת 1970.

סטודנט לדוקטורט עם שפם, עולה חדש מרומניה, עולה לפולקסוואגן חיפושית מהניילון,

דגם 1302 – סופר חיפושית, בצבע צהוב בננה עם נגיעות צ'ורבה.

פולקסווגן חיפושית בראי העבר. דייהטסו סיריון אחלה אוטו אבל לא קשור לתמונה אז לא להתייחס בבקשה. צילום: צח פלדמן
פולקסווגן חיפושית העבר בראי חיפושית ההווה. דייהטסו סיריון אחלה אוטו אבל לא קשור לתמונה אז לא להתייחס בבקשה. צילום: צח פלדמן

בזווית הפה: סיגריה רויאל. בזווית הדלת: חלון משולש ששולח את עשן הסיגריה לטיול שורשים בבוקרשט. ברקע, מקשיבים לצלילי קירור האוויר, כי אין תקציב לרדיו וגם אם היה –

"אין סיכוי שאני שם, זה מושך גנבים".

על מושבי הסקאי – כיסויים מכוערים כי "השמש תאכל לי את הריפוד"

וכמובן, כיסוי בד לבן ומעופש כשהאוטו בחניה, שחס ושלום ציפור עם עצירות

לא תקשט את הטמבון עם טיפת מזל.

[pro_ad_display_adzone id="79"]

ובימים שהאוטו לא היה מכוסה – הייתי יושב לי מאחור, לועס מסטיק עלמה,

מביט בעצים שחולפים להם וחולם שיום אחד, גם לי יהיה שפם. או חיפושית.

מה שיבוא קודם.

כעבור 30 שנה.

שפם כבר היה לי בגיל 12, קצת על השפה וקצת על הביצה,

ולכן נשאר לי רק חלום אחד להגשים: חיפושית.

להלן הגשמת החלום בסדר יורד:

חיפושית 1302 קבריולה מקורית לחלוטין.

רכשתי אותה בספונטאניות מאיזה סטודנטית לאמנות, שלא הבינה אמנות מהי.

היא הייתה נאה במיוחד, אך חבוטה עם קורוזיה במנוע…

החיפושית, לעומת זאת, דווקא הייתה יפה מאד!

השנייה מודל 63, גם היא, באופן מפתיע – מקורית לחלוטין.

רכשתי אותה מקשישה שבקושי נהגה בה – היא הייתה מהממת – נראית מדהים לגילה.

הקשישה, דווקא פחות.

השלישית – חיפושית אדומה מודל 2000 – מעין סגירת מעגל עם עצמי ועם הזהות המינית שלי.

לאחר החתונה, קנינו אותה, אני ואשתי, ממעצב בגדי ים מפורסם שמתחיל באות ג.

היא הייתה יפהפייה. ולא, לא תהיה פה בדיחה על העובדה שגם המעצב היה יפהפייה.

 

היא חיכתה לו חמה ורוטטת מציפיה בחניון רכבי ההדגמה של צ'מפיון. צילום: צח פלדמן
היא חיכתה לו חמה ורוטטת מציפיה בחניון רכבי ההדגמה של צ'מפיון. צילום: צח פלדמן

ובנימה אופטימית זו – בואו נחזור למציאות.

היא חיכתה לי בחניון של צ'מפיון מוטורס, ראתה אותי מבעד לעיני ההלוגן הבוהקות.

שאלה את עצמה: "מי זה הגוץ שיוצא מהפורסטר ומדדה לכיווני עם חיוך דבילי?"

צהובה. עגלגלה. סוכרייה אמיתית – כמו בשנות השבעים העליזות, כשבשפם היה רויאל.

נציגת צ'מפיון החיננית הגישה לי את המפתח. "תשמור עליה", אמרה היא והוסיפה:

"פתחתי לך את הגג. אתה יכול לסגור". החיוך הדבילי לא ירד לי מהפרצוף.

היא חשבה שלקחתי משהו, אבל כבר היה מאוחר – נדבקתי לכיסא כמו ילד פרחים

שישב על מסטיק bang – bang ולא היה סיכוי שארד ממנו.

בעודי רועד מהתרגשות, חיפשתי את החריץ של המפתח, אך לשווא.

פתאום ראיתי כפתור חינני ליד תיבת ההילוכים.

"תלחץ על דוושת הברקס, ותלחץ על הכפתור", היא המליצה. ואני, כמו תוכי מאוהב בכלוב זהב מציית ועושה כדבריה. ג – ר – ר – ר – ר – ר…. מנוע 1.2 TSI נתן לי GO לצאת לדרך. לחצתי על דוושת הגז והחיפושית המשתוללת הגיבה בצורה נאה, שהפתיע חומייני שתפס חרופ על הווישר.

[pro_ad_display_adzone id="79"]

מה כבר אפשר לצפות ממנוע 1.2, אתה שואל את עצמך… בעוד מבטים של:

"בטח יש לו %#$%#$ קטן" תוקפים אותך מכל עבר.

אז העדפתי להתרכז במבטים ולא במנוע, למרות שהוא עשה עבודה נאה פלוס:

האיץ טוב, היה שקט להפליא, תקשר עם תיבת ההילוכים בצורה מדויקת –

אך מעת לעת נראה היה שבעליות נמשכו ההילוכים יתר על המידה,

אבל כוסומו – תראו איזה עיצוב!

 

ועכשיו קצת רצינות.

סתם, לא. בואו נמשיך לדבר על העיצוב, כי מי שקונה אוטו כזה – לא באמת מחפש פונקציונאליות תמורת 135,000 ₪ לדגם הבסיסי ו – 150,000 ₪ לדגם שאני קיבלתי:

גג שמש, הגה מצופה עור, ריפודים משופרים ועוד כל מיני שטיקים וטריקים, שמשדרגים פלאים את חוויית הנסיעה!

בואו נדבר רגע על כמה פיצ'רים, בכול זאת, כמה אפשר לדבר על בחורות שמסתכלות עליך,

למרות שאתה גוץ עם אף שנראה כמו תפוח הגה.

 

נהיגה עם פולקסווגן חיפושית חדשה - מסע בזמן ו...אה יש גם יופי חיצוני.  צילום: צח פלדמן
נהיגה עם פולקסווגן חיפושית חדשה – מסע בזמן ו…אה יש גם יופי חיצוני. צילום: צח פלדמן

נתחיל ביופי החיצוני.

מראות מתכווננות בצבע הרכב הכוללות איתות. נחמד לאללה.

עד שיגיע היום שאיזה דגנרט עם ווספה ייתן לך מכה ואז תצטרך למכור כליה כדי להחליף מראה.

פסי ניקל על מדרגת הצד של הרכב. חביב.

פנסים נאים מאד מלפנים, קווי מתאר שבא לך העביר עליהם ג'ילדה מפשטן –

אך אחוריים מאכזבים קלות. בכלל, נראה כי המעצבים שתכננו את הבובה הזו,

לא הלכו עד הסוף עם ההיצמדות למקור – וחבל. כי הם התחילו טוב.

כמו כן, היה נחמד אם החלונות המשולשים מאחור היו נפתחים כמו הפופ – אפ

שהיה בחיפושית הישנה – אבל זו סתם קטנוניות שלי – חובב חיפושיות מושבע.

 

נהיגה עם פולקסווגן חיפושית חדשה - ההשתקפות של הדקלים היא בתוספת תשלום ותופיע רק בגרסה היקרה. צילום: צח פלדמן
נהיגה עם פולקסווגן חיפושית חדשה – ההשתקפות של הדקלים היא בתוספת תשלום ותופיע רק בגרסה היקרה. צילום: צח פלדמן

ונעבור פנימה.

הגה נאה עם סמל גאה של פולקסוואגן קיבל אותי בזרועות פתוחות.

מאחורי ההגה, לוח שעונים קריא וחביב – לא יותר מזה.

ציפיתי לאיזה עיצוב רטרו – כמו שהשכילו לעשות החברה במיני.

בשונה מהחיפושית החדשה מהמודלים הקודמים, חל שיפור משמעותי בכול הקשור לסביבת הנהג.

הבולט שבהם – הוא הדש בורד שהוקטן משמעותית ועשוי רובו ממתכת בצבע הרכב –

דבר המוסיף לה את האותנטיות שאני כל כך מחפש ברכב מסוג זה.

בדגם הקודם היה דש בורד פלסטיק לא פרופורציונאלי –

למרות שלטעמי, העיצוב החיצוני של הקודמת היה מדויק יותר.

על הדש בורד, שמחתי לגלות גם תא כפפות חביב, שניסה להיצמד למקור וכן תא נוסף מתחתיו.

בנוסף, מסך מגע מפנק, הכולל כל מיני קונצים – מצלמת רוורס / פרונטאלית

ורדיו המשדר לרמקולים וטוויטרים שעושים עבודה יפה.

מעליי, בדגם המפואר, גג שמש חינני הנשלט ע"י מנועלה חשמלית – מעין כפתור עם כמה דרגות סיבוב: לרוח מלטפת, לרוח סוחפת, לרוח הקודש, לחולי רוח ול"סגור את הגג –

זה מעיף לי את הגבות לכל הרוחות!"

דפנות הדלתות – חמודות ביותר וכוללות מעין תאים נחמדים לשים כל מיני דוחות,

שכנראה תקבל כי כנראה העמדת את הבובה ליד בית קפה. כדי שכולם יראו אותך. לא ככה?!

זהו בגדול, אתם לא מצפים שאציין פה שהפח הפתיע בעיצוב, כי הוא לא.

ונעבור לתא המטען: גם הוא, שופר והוגדל ביחס לדגם הקודם – ואפילו ציוד בתיק נאה עם כלי עבודה. ואפילו יש מקום לעגלה – הכרחי לזוג עם תינוק, שעדיין רוצים להישאר מגניבים

ולא להזדכות על החיים במשפחתית.

מנוע – כבר הזכרתי לעיל – שקט, חסכוני יחסית. בלי לרדת לרזולוציה של מספרים מדויקים,

קיבלתי את הרכב עם חצי טנק והחזרתי אותו עם רבע. ונסעתי די הרבה.

ובנוסף, עושה עבודה טובה מאד ומתקשר מצוין עם תיבת ההילוכים!

דבר מטריד אחד כן הפריע לי: חגורת הבטיחות – במידה ואתם לא צמודים עם כיסא הנהג למושב האחורי, הגישה אליה מצריכה ממך לסובב חצי גוף – פעולה שלא עולה בקנה אחד עם גילי המופלג.

 

נהיגה עם פולקסווגן חיפושית חדשה - אביזרים בתוספת תשלום. או לחילופין השכרה על בסיס שעתי. הכלבה לא למכירה. צילום: צח פלדמן
נהיגה עם פולקסווגן חיפושית חדשה – אביזרים בתוספת תשלום. או לחילופין השכרה על בסיס שעתי. הכלבה לא למכירה. צילום: צח פלדמן

הכל על מכוניות פולקסווגן בשטח

21:30, הרצליה.

זהו, הגעתי הביתה. מפוצץ באדרנלין ובאגו ללא כיסוי, רק כי בנות הסתכלו על האוטו

ולא על הגוץ שבתוכו. מזל שיש לי בבית אישה יפה – ועכשיו אקח אותה לסיבוב דאווין עם הילדים.

על החוויה המשפחתית בחיפושית, בחרתי שלא להרחיב כאן. כי היא פשוט אינה מתאימה למשפחה.

ובכול זאת אתן כמה קוריוזים: צווחות של שני בנים ברכב אקוסטי, גרמו לאשתי להתגעגע למשפחתית המכוערת של העבודה. מריבות של "מי יחזיק את הכלבה". "אבא הוא לקח לי את הטרופית". "מתי מגיעים???". "יש לי קקי" ועוד משפטי מחץ – השתוללו בסירקולציה בתוך הרכב המעוגל. ואשתי עם פרצוף חמוץ בצבע לימון מטאלי. ושיצו שנובחת בגרמנית!

ורק אני, מחייך לי מתחת לשפם.

אמנם בלי סיגריה רויאל, אבל עם הרבה סטייל.

 

שורה תחתונה.

אם אתם רווקים / זוגות נשואים בתחילת הדרך / או סתם היפסטרים עם שפם –

קחו אותה לסיבוב הופעות. עבור תג מחיר של 135,000 ₪ לדגם הבסיסי,

תקבלו תמורה הולמת בכול הקשור לביצועים, לפוזה ולחיוכים על חשבון הברון.

Check Also

הרכב הנמכר באירופה – אינו חשמלי

האירופאים מפנים עורף לרכב חשמלי? דאצ'יה סנדרו העממית היא המכונית הנמכרת ביותר באירופה מזה חודשיים ברצף, טסלה Y במקום השני ופולקסווגן גולף בשלישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two + four =