יום שישי , 29 מרץ 2024
כמעט 3.0 ס"מ הגבהה, בין 150 ל-250 כ"ס ומערכת הנעה כפולה - הדור החדש של פולקסווגן פאסאט מוכן לעלות לשטח. צילום: פולקסווגן
כמעט 3.0 ס"מ הגבהה, בין 150 ל-250 כ"ס ומערכת הנעה כפולה - הדור החדש של פולקסווגן פאסאט מוכן לעלות לשטח. צילום: פולקסווגן

פולקסווגן פאסאט עולה לשטח

כתב: ניר בן זקן

פחות משנה לאחר שפולקסוואגן השיקה את הדור השמיני של מכונית המנהלים שלה – הפאסט, חושפת היצרנית מוולספורג תמונות ופרטים ראשונים על גרסת הפנאי-שטח שתיקרא כבעבר Alltrack ותוצג בתערוכת ג'נבה בתחילת מרץ. גרסה זו מבוססת על מרכב הסטיישן כשהשוני מסתכם בפסי הגנה מפלסטיק שחור בפגושים, בספי הדלתות וסביב בתי הגלגל ומיתלים המגביהים את המרכב ב-2.75 ס"מ. אלה משפרים את השרידות בשטח אך לא יוצרים מספיק בידול וניחוחות של רכב פנאי בהשוואה לדגם הרגיל  כשפסי גגון מסיביים כמו בדגם הקודם נעדרים מהמפרט. גם תא הנוסעים זהה לגרסה הרגילה ובעל מראה היי-טק מודרני ומרשים, עם מסך מגע גדול המציג נתונים כמו גובה, מצפן קואורדינאטות וזווית שיפוע צד, אך הוא מעט קר וקודר בהשוואה למתחרה משבדיה הוולוו V60XC.

כמעט 3.0 ס"מ הגבהה, בין 150 ל-250 כ"ס ומערכת הנעה כפולה - הדור החדש של פולקסווגן פאסאט מוכן לעלות לשטח. חבילות האיבזור מהמדף העליון של הדגם.  צילום: פולקסווגן
כמעט 3.0 ס"מ הגבהה, בין 150 ל-250 כ"ס ומערכת הנעה כפולה – הדור החדש של פולקסווגן פאסאט מוכן לעלות לשטח. חבילות האיבזור מהמדף העליון של הדגם. צילום: פולקסווגן

בהיצע יחידות הכוח ניתן למנות צמד מנועי בנזין; 1.4 ליטר טורבו עם 150 כ"ס, 2.0 ליטר טורבו עם 220 כ"ס ו-2.0 ליטר טורבו דיזל בשלוש רמות הספק; 150, 190 ו-250 כ"ס המשודכים לתיבת הילוכים ידנית או DSG אוטומטית כפולת מצמד והנעה כפולה קבועה 4Motion  המבוססת על האלדקס דור 5. לבורר מצבי הנהיגה נוסף מצב שטח המתאים את מערכות הרכב לנהיגה בתנאים בעלי אחיזה נמוכה כמו למשל רגישות דוושת התאוצה, בקרת המשיכה ואפילו ה-ABS שמאפשר לגלגלים להינעל יותר ומקצר משמעותית את מרחקי הבלימה בכורכר או בשלג. מלבד זאת יש מערכת אלקטרוניות כמו זינוק בעליה, בקרת ירידה במורד ובמנועי הבנזין והדיזל הבכירים יש גם את הדור החדש של מערכת +XDS המדמה באמצעות בקרת המשיכה את פעולתו של דיפרנציאל מוגבל החלקה על ידי בלימה של הגלגל הפנימי בסיבוב. נוכח כושר גרירה מרשים של 2,200 ק"ג (1,800 ב-1.4 בנזין) בקרת היציבות מתוכנתת לסייע גם במניעת החלקת נגרר.

כמעט 3.0 ס"מ הגבהה, בין 150 ל-250 כ"ס ומערכת הנעה כפולה - הדור החדש של פולקסווגן פאסאט מוכן לעלות לשטח. חבילות האיבזור מהמדף העליון של הדגם.  צילום: פולקסווגן
כמעט 3.0 ס"מ הגבהה, בין 150 ל-250 כ"ס ומערכת הנעה כפולה – הדור החדש של פולקסווגן פאסאט מוכן לעלות לשטח. חבילות האיבזור מהמדף העליון של הדגם. צילום: פולקסווגן

מאז האודי A6 allroad מתחילת המילניום, צ'מפיון מוטורס יבואנית קונצרן פולקסוואגן לישראל, לא שיווקה את גרסאות הסטיישן-שטח של שלל המותגים, ונוכח היעדר ביקוש בשוק המקומי, נראה שגם הפאסאט Alltrack תישאר נחלתם של האירופאים בלבד.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 − 15 =