יום שלישי , 23 אפריל 2024

החל שיווק פורד אקספלורר החדש

 

פורד אקספלורר 2011. גדול יותר, חזק יותר ועם טריין ריספונס. צילום פורד

במשך שני העשורים האחרונים נחשב הפורד אקספלורר ל-SUV המצליח ביותר בצפון אמריקה אך בשנים האחרונות, לאור המשבר הכלכלי ועליית מחירי הדלק, דעך זוהרו של ה-SUV הקלאסי בארה"ב ובפרט זה של האקספלורר. לכן הדור החדש של האקספלורר שהוצג לפני כשנה בישר על שינוי בתפיסה ומתן דגש על יכולת הכביש בסיוע טכנולוגיה ושפע אבזור.

 

הדור החדש של האקספלורר נטש את שלדת הסולם לטובת מרכב אחוד ומתלים נפרדים אך לעומת זאת לא הצטמצם במידותיו, להפך. אורכו צמח ב-11 ס"מ ל-501 ס"מ ומימד הרוחב שצמח ב- 13 ס"מ ל-2 מטרים תמימים. בסיס הגלגלים לעומת זאת הצטמצם ב3 ס"מ ל-286 ס"מ. זוויות המרכב לא יוצאות נשכרות מהגידול בממדים: זווית הנטישה אמנם שופרה ועומדת על 21.4 מעלות לעומת 18.4 מעלות בדגם הקודם אך זווית הגישה הצטמצמה מ-23.8 מעלות ל-21.7 מעלות ומרווח הגחון עומד על 19.5 וחצי ס"מ בלבד.

 

פורד אקספלורר 2011. גם הפנים חדש וכולל את מערכת המולטימדיה המוכרת מהפורד אדג'. צילום פורד

מתחת למכסה המנוע נוטש האקספלורר את מנוע ה-V8 בנפח 4.6 ליטר לטובת מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר המספק 290 כ"ס ו-35.3 קג"מ המוכר גם מהפורד אדג', וזה גם המנוע שמגיע ארצה. בחו"ל מוצע האקספלורר גם עם מנוע ה-2.0 ליטר אקובוסט שמוכר גם מהפורד מונדיאו. האקובוסט אמור להצטרף להיצע לכשפיתוחו יסתיים ויוצא רק בגרסת הנעה קדמית.

לארץ מגיע האקספלורר בשלוש גרסאות כשהבסיסית בהן מצוידת בהנעה קדמית בלבד אך נמכרת במחיר תחרותי של 240 אלף ₪. עבור מי שמעוניין לרדת לשטח עם האקספלורר החדש מוצעות גרסאות הנעה כפולה שמתהדרות במערכת הטריין רספונס, זכר לתקופה שלנד רובר הייתה בבעלות פורד. המערכת כידוע מתאימה את תפקוד מערכת ההנעה, בקרות היציבות והמנוע בתאם לצבי קבועים הניתנים לבחירת הנהג. מחיר גרסת ההנעה הכפולה ברמת הגימור XLT הכוללת מושבים חשמליים מחוממים ומקוררים, ריפודי עור ומערכת שליטה עם מסך מגע עומד על 270 אלף ₪.
בפסגה נמצאת גרסת הלימטד שמוסיפה גם מערכת בקרת שיוט אקטיבית, מערכת חניה אוטומטית ומערכת להתראה על שטחים מתים שמחירה 310 אלף ₪. כל גרסאות האקספלורר כוללות 6 כריות אוויר ואת כריות האוויר המשולבות בחגורות הבטיחות שמותקנות לראשונה באקספלורר החדש.

 

Check Also

חלום כחול: פורד מוסטאנג בישראל

החל ב-425 אלפי שקלים. הדור האחרון של פורד מוסטאנג מגיע בחודש מאי לישראל בייבוא ישיר ועם V8 רועם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen + fourteen =