יום שישי , 2 דצמבר 2016
דף הבית » חדשות » פורד מרעננת את האקספלורר ומותחת את האדג'
פורד מרעננת את האקספלורר ומותחת את האדג'
פורד מציגה אדג' מוארך ועם שבעה מושבים - בינתיים רק לשוק הסיני. צילום: פורד

פורד מרעננת את האקספלורר ומותחת את האדג'

כתב: ניר בן זקן

כמעט חצי יובל לאחר ההשקה, פורד אקספלורר הוא רכב הפנאי-שטח הנמכר ביותר בארה"ב עם כ-7 מיליון יחידות. מבין הדורות השונים של הדגם, הפופולארי ביותר היה הדור השני (1995-2001) שנמכר ביותר משלושה מיליון עותקים. נתון הבולט במיוחד בהשוואה לדגם הנוכחי, שפזל לכיוון האספלט הן בעיצוב והן במכלולים ונמכר בכ-600 אלף עותקים "בלבד" מאז 2011. למרות זאת, רכבי פנאי-שטח מהווים כ-23 אחוזים מסך מכירות פורד בארה"ב שיגדלו לכ-29 אחוזים מסך מכירות החברה עד 2020 וכחלק מכך היא מרעננת ומחדשת שניים מדגמי הליבה של הסגמנט.

פורד מציינת 7 מיליון יחידות של אקספלורר. בינתיים מעבירה את הדגם מתיחת פנים עמוקה כדי לנסות ולחזור לנפח המכירות של דגמי העבר. צילום: פורד

פורד מציינת 7 מיליון יחידות של אקספלורר. בינתיים מעבירה את הדגם מתיחת פנים עמוקה כדי לנסות ולחזור לנפח המכירות של דגמי העבר. צילום: פורד

לכבוד תערוכת הרכב בלוס אנג'לס פורד מציגה את מתיחת פנים לאקספלורר שעיקרה רענון העיצוב לכיוון מסוקס ומודרני יותר באמצעות פנסים קדמיים בצורת מקבילית, גריל כוורת ופגוש קדמי אגרסיבי עם תאורת LED. גרסת "פלטינום" מצטרפת להיצע ומשדרגת עוד יותר את המראה החיצוני עם גימורי אלומיניום מוברש וחישוקי 20" בעוד תא הנוסעים זוכה את סמל פורד במרכז ההגה מוותר על האליפסה הכחולה לטובת גימור מתכתי, דיפוני וריפודי עור רכים כפי שמעולם שלטענת החברה מעולם לא הוצעו בדגמי פורד, לוח שעונים דיגיטאלי מלא, צמד מושבי קפטן מתכווננים חשמלית בשורה השנייה ורשימת אבזור ארוכה כמו מצלמות היקפיות עם מערכת שטיפה, מערכת לחניה אוטומטית היכולה גם להוציא את רכב השטח הגדול מהחניה, פתיחת תא מטען חשמלית באמצעות הרגל ועוד.

פורד מציינת 7 מיליון יחידות של אקספלורר. בינתיים מעבירה את הדגם מתיחת פנים עמוקה כדי לנסות ולחזור לנפח המכירות של דגמי העבר. צילום: פורד

פורד מציינת 7 מיליון יחידות של אקספלורר. בינתיים מעבירה את הדגם מתיחת פנים עמוקה כדי לנסות ולחזור לנפח המכירות של דגמי העבר. צילום: פורד

בפן המכאני את מנוע 2.0 ליטר טורבו יחליף ה-2.3 ליטר טורבו החדש מסדרת "אקו בוסט" (שהוצג לאחרונה במוסטאנג) ומפיק 270 כ"ס (תוספת 30 סוסים) ו-41.4 קג"מ (4.1 קג"מ יותר). הוא ישודך לתיבה אוטומטית עם 6 יחסים  ובשונה מבעבר יוצא גם עם אופציה להנעה כפולה קבועה ועם חבילת גרירה שלא הוצעו בדגם הקודם. נתוני ביצועים לא התפרסמו אבל לטענת פורד המנוע החדש מקצר את תאוצות הביניים (בין 90 ל-120 קמ"ש) בעשרה אחוזים. למרות השיפור בביצועים צריכת הדלק צפויה להישאר 9.8 קמ"ל בשל מערכת המשנה באמצעות מדפים חשמליים את זרימת האוויר בחרטום ומפחיתה את מקדם הגרר בשיוט. לצערנו מנוע זה לא יגיע ארצה כשהאקספלורר המרוענן ינחת כאן לקראת סוף 2015, אלא רק גרסת ה-3.5 ליטר (290 כ"ס) המוכרת.

פורד מציגה אקספלורר של מודל 2015. תא הנהג משודרג עם חומרים טובים יותר ולוח מחוונים LCD מלא. יש גם חנייה אוטומטית ומערכות עזר רבות. צילום: FORD

פורד מציגה אקספלורר של מודל 2015. תא הנהג משודרג עם חומרים טובים יותר ולוח מחוונים LCD מלא. יש גם חנייה אוטומטית ומערכות עזר רבות. צילום: FORD

למבחן רכב פורד אדג'

מבחן רכב השוואתי פורד קוגה

מהצד השני של האוקיינוס השקט הציגה פורד בתערוכת גואנגג'ואו את האדג' בגרסה מוארכת שמיועדת (איך לא?) לשוק הסיני המקומי. גרסת זו מוסיפה 40.5 ס"מ לאורך לעומת הגרסה המוכרת דבר שמאפשר התווספות שורת מושבים שלישית. החברה לא מפרסמת נתונים רשמיים, אבל מציינת כי האדג' יוצע עם מנוע "אקו בוסט" 2.7 ליטר טורבו שיפיק כ-300 כ"ס ובשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית. טרם פורסם גם היכן ייוצר האדג' המוארך והאם ישווק מחוץ לגבולות סין. בשוק המקומי הפוטנציאל לגרסה זו בהחלט קיים.

פורד אדג' ארוך, עם 7 מושבים ומנוע טורבו עם 300 סוסים - בינתיים רק לשוק הסיני. צילום: פורד

פורד אדג' ארוך, עם 7 מושבים ומנוע טורבו עם 300 סוסים – בינתיים רק לשוק הסיני. צילום: פורד

One comment

  1. טוני בית עדה

    הצעת נחיר

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*