יום חמישי , 28 מרץ 2024

פנסי LED זה כזה 2013…

תערוכת האלקטרוניקה השנתית בלאס ווגס – CES – הולכת ומתחזקת דווקא בתחום האוטומוטיבי. כאן, נראה שיצרני הרכב נמצאים במירוץ לגרום למכוניות שלהם לחזור ולהיתפס חכמות יותר מהסמארטפונים שאתם אוחזים כרגע בידכם.

Audi Sport quattro laserlight concept
Audi Sport quattro laserlight concept

מוצגים שם קונפסטים מפורד, קיה, אודי ואחרים אשר מסוגלים לעזור לנהג החל מהזמנת פיצה מדומינוס דרך MYLINK של פורד אשר גם הפכה את הגג של מיניוואן C-MAX לחווה סולארית לייצור חשמל. עבור בתצוגות עליות רחבות מסך בקיה ועד נהיגה אוטונומית מאודי. זאת לצד הרחבת מעטפת הקישוריות של כמעט כל מותג שמציג שם ואפילו הנעת מיימן סדרתית של טויוטה.

ואחת המציגות הבולטות בתערוכה היא אודי אשר גם כך מנהלת רומן עם הטכנולוגיה מזה שנים ארוכות. ואודי הציגה מכונית עם "טייס אוטומטי" אשר מסוגלת לקחת שליטה מנהג שנרדם ועוד. אבל הפיתוח שנראה קרוב ביותר ליישום הוא פנסי הלייזר אשר ברכב התצוגה "אודי קוואטרו לייזרלייט" מצטרפים לפנסי LED רגילים.

גם ל-ב.מ.וו יש פנסי לייזר בפיתוח. כאן רואים השוואה בין פנס קסנון (שמאלי ביותר) ל-LED שבמרכז ולייזר מימין. צילום: ב.מ.וו
גם ל-ב.מ.וו יש פנסי לייזר בפיתוח. כאן רואים השוואה בין פנס קסנון (שמאלי ביותר) ל-LED שבמרכז ולייזר מימין. צילום: ב.מ.וו

בהקשר הזה ה-LED הם פנסי דרך כפי שלמדנו להכיר אותם במכוניות רבות על הכביש ואילו פנסי הלייזר מספקים את האלומה החזקה (אור גבוה). היתרון של הלייזר הוא שימוש בגוף תאורה קטן וקומפקטי יותר מ-LED בפועל הדיודה אשר מפיקה את הלייזר קטנה יותר ממילימטר והיא מסוגלת לספק תאורה חזקה יותר מ-LED לטווח של עד 500 מטרים. פנסים אלו ישולבו ראשית במכוניות המירוץ הרשמיות של היצרן ובהמשך צפויים לחלחל גם לדגמים סדרתיים. גם ב.מ.וו מפתחת תאורה לייזר משלה – זו צפויה להיות מוצגת ב-i8 החשמלית.

Check Also

האבולוציה של הפנסים ברכב

משדרוג בטיחותי חשוב, דרך פריט עיצוב מרכזי ואפקט הגעה עוצר נשימה. כך הפנסים הראשיים שבמכונית התפתחו לאורך השנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 5 =