יום שבת , 3 דצמבר 2016
דף הבית » מגזין » פרש – פרוייקטים לבטיחות בנהיגה
פרש – פרוייקטים לבטיחות בנהיגה

פרש – פרוייקטים לבטיחות בנהיגה

פרש – PARASH – הוקמה על ידי אבי מגיד בשנת 2005. והחברה ששמה לעצמה מטרה לחנך למניעה הוקמה מתוך אסון אישי קשה מאד. אחרי שבשנת 1995 אבי שכל את בנו בתאונת דרכים. למגיד עצמו ניסיון הדרכה רב, אם בעת שירותו הצבאי ובהמשך כמורה לנהיגה, וחברת פרש היא במידה רבה גם פרוייקט הנצחה לבנו.

אבי מגיד. האיש שייסד את פרש, ועומד היום בראש מערך של 35 מדריכים - כולם מורים לנהיגה - שנועד לחנך למניעה. צילום: רוני נאק

אבי מגיד. האיש שייסד את פרש, ועומד היום בראש מערך של 35 מדריכים – כולם מורים לנהיגה – שנועד לחנך למניעה. צילום: רוני נאק

כיום מפעילה פרש כ-35 מדריכים, כולם מורים לנהיגה, בסדרה ארוכה ומרשימה של סילבוסים ותכניות לימוד. החברה מציעה היום פתרונות לחינוך למניעה מהגיל הרך ועד לנהיגה מבצעית מתקדמת ונהיגת שטח. והיא מצויידת היטב לעשות זאת: מערך של סימולטורים ניידים מסוגל להגיע לכל כיתת בית ספר, או צי רכב, שני "משכנעים" מדגימים את החשיבות של חגורות בטיחות, הפוך אוטו שבו נקשרים החניכים בתוך מכונית שמתהפכת, מסלולי נהיגה ל"שיכורים" ועוד. המערך כה נרחב, ונייד, עד כי אין מקום או זמן בארץ ש-פרש לא יוכלו להגיע אליהם.

בנוסף, מפעילה החברה גם מכללה למקצועות התעבורה, המיועדת להכשרת קציני בטיחות.

 

הכיתה הניידת של פרש - אוטובוס שהוסב - ומכיל את כל מה שצריך כדי להעביר תכנים בסביבה ממוזגת ונעימה. צילום: רוני נאק

הכיתה הניידת של פרש – אוטובוס שהוסב – ומכיל את כל מה שצריך כדי להעביר תכנים בסביבה ממוזגת ונעימה. צילום: רוני נאק

כדי להדגים את הניידות של היכולת להדריך בכל מקום, התכנסו בחניון מוצל וקריר למרגלות הכרמל. ישבנו בכיתה ממוזגת, מול מצגת, וסרטונים בתנאי כיתה מושלמים – וזה קרה בתוך האוטובוס המוסב של פרש – אוטובוס שיכול להגיע כמעט לכל מקום בישראל. כמוהו גם קיימים מסלולי אופניים עירוניים, איתם פרש מדגימה לילדי בית ספר, והם ניידים ופריקים.

אוטו הפוך. אחד ממתקני ההדגמה הניידים של פרש. מתקן פשוט אבל ממחיש בצורה מאד עוצמתית את החשיבות של חגורות הבטיחות במקרה של התהפכות. צילם: רוני נאק

אוטו הפוך. אחד ממתקני ההדגמה הניידים של פרש. מתקן פשוט אבל ממחיש בצורה מאד עוצמתית את החשיבות של חגורות הבטיחות במקרה של התהפכות. צילם: רוני נאק

אחרי ההדגמות המפתיעות בעוצמה שלהן של מסלול השיכורים (עם משקפיים מיוחדים) ושל הרכב המתהפך יצאנו לפעילות החדשה של פרש. הדרכות שטח. את אלו מוביל רמי לימון, דמות מוכרת ומנוסה מאד בתחום הזה, כאשר הרעיון הוא לא להעביר הדרכת נהיגה קלאסית אלא לשלב תכנים נוספים. כך למשל תוכל פרש להרים ימי גיבוש לחברות, להפוך את ההדרכה הממוקדת לטיול חווייתי ולשלב תכנים נוספים וערכיים אחרים. חשוב לציין כי הדרכות הנהיגה מתקיימות על המכוניות או הג'יפים של הלקוחות. ובמידה ואין, תוכל פרש להעמיד צי של ג'יפים לנהיגה עצמית, לטובת יום גיבוש שכזה (דבר שייקבל ביטוי בעלויות מן הסתם).

נהיגה עם משקפי שיכורים. לא תצליחו - לא משנה עד כמה שאתם חושבים שהנכם נהגים מעולים...צילום: רוני נאק

נהיגה עם משקפי שיכורים. לא תצליחו – לא משנה עד כמה שאתם חושבים שהנכם נהגים מעולים…צילום: רוני נאק

חשוב לציין כי כל התכנים מאושרים על ידי משרד החינוך ומשרד התחבורה. יתרה מזאת הפעילות בביתי הספר ממומנת על ידי משרד החינוך ללא עלות לבית הספר או לעיריה המארחת. בין הלקוחות הקיימים מציינת פרש את משרד הבטחון, מנהל הרכב הממשלתי, קמ"ג ואחרים. היקף הפעילות הוא מספיק גדול כדי להוזיל את העלות של השתתפות לאדם בודד – אשר מצטרף להדרכה קבוצתית. כך יוכל נהג צעיר להינות ממערך של סימולטור ונהיגה, והרצאות במחיר הנע בין 350 ל-500 שקלים (תלוי בסילבוס של ההדרכה).

אז מה בעצם מבדיל את פרש מכל הגופים (הרבים) האחרים אשר פועלים כבר אצלנו? לפי אבי מגיד, לאף אחד ממתחריו אין יכולת ניידות כזו, אין להם מערך כה נרחב של פתרונות המכסים הדרכה לגיל הרך ועד לקשישים עם קלנועיות, מגרשי אופניים ניידים, כיתה ניידת, ומתקני הדגמה ניידים. שווה בדיקה אם יש לכם נהג צעיר בבית, או כדי לייעל את הנהיגה של העובדים שלך בעסק.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*