יום שישי , 29 מרץ 2024
מרצדס G550 מוצא את דרכו לארצות הברית. רק למלא מיכל דלק ולרוביקון! צילום: מרצדס
מרצדס G550 מוצא את דרכו לארצות הברית. רק למלא מיכל דלק ולרוביקון! צילום: מרצדס

צפו: מרצדס G550 מגיע לאמריקה


תומר הדר

לתשומת לב קוראינו האמריקאים: שנים על גבי שנים של היערכות להגעתו של נשק יום הדין, בין אם בידי הצפון קוריאניים, הרוסים או הסינים לא הכינו את ארצות הברית לנורא מכל: הנשק הקטלני ביותר שינחת בחופי ארה"ב יגיע דווקא מכיוון גרמניה. והוא יהיה צהוב. וגדול. ומהיר. ועביר בכל מקום.

610X141

הסיבה: מרצדס בנץ החליטה, באופן לא שגרתי לשווק את ה-G500 הקיצוני ביותר – 4×4² בארצות הברית. כדי לא להבהיל את האמריקאים יותר מדי, עם נוסחאות מתמטיות מסובכות, מכפלות וחזקות הוחלט במרצדס פשוט לקרוא לG  הקיצוני ביותר G  קלאס 550. המפרט הטכני של ה-G550 ה"אמריקאי" הוא אחד העשירים ביותר שנראו אי פעם ברכב שטח ומבטיח כי מרצדס G550 יוכל להתגבר על כל אתגר שמואב, הרוביקון, באחה, או כל אזור אחר יוכלו להשליך בפניו. בחזית ה-G550 פועם בעצבנות מנוע מוכר היטב מדגמי חיטבת AMG, בנפח ארבעה ליטרים, שלתוך קרביו מוחדר אוויר קריר על ידי שני מגדשי טורבו. המנוע מפיק 416 כוחות סוס, מספיק כדי להעיף את ה-G550 ל-100 קילומטרים לשעה תוך פחות משש שניות ועד למהירות מרבית שתהיה ככל הנראה מוגבלת אלקטרונית לאי שם מעל 200 קילומטרים לשעה.

מרצדס G550 מוצא את דרכו לארצות הברית. רק למלא מיכל דלק ולרוביקון! המחיר? כ-200,000 דולרים. צילום: מרצדס
מרצדס G550 מוצא את דרכו לארצות הברית. רק למלא מיכל דלק ולרוביקון! המחיר? כ-200,000 דולרים. צילום: מרצדס

אבל המנוע רחוק מלהיות העיקר: העיקר הוא מערכת ההנעה: מקדימה ומאחור מותקנים במרצדס G קלאס צמד סרנים פורטאליים, כולל הפחתות. שני הסרנים ניתנים כמובן לנעילה, כמו גם הדיפרנציאל המרכזי. הודות לסרנים הפורטאליים, זוויות הגישה והנטישה של ה-G550 מזכירות יותר ביגפוט – ופחות מרצדס: לפי המפרט הטכני, זווית הגישה – 30 מעלות בG קלאס רגיל עלתה ל-51 מעלות. זווית הנטישה – 30 מעלות בG קלאס רגיל עלתה ל-41 מעלות מכובדות ומרווח הגחון המכובד כשלעצמו – 9.3 אינצ' עלה ל-17.2 אינצ'.

המחיר? מרצדס לא פרסמה נתון רשמי אך ההערכה עומדת על כ-200 אלף דולרים בארה"ב.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 1 =