יום שישי , 19 אפריל 2024
ריינג' רובר מציינת 45 שנות יצור עם טיפוס על גשר עשוי מנייר. צילום: לנד רובר
ריינג' רובר מציינת 45 שנות יצור עם טיפוס על גשר עשוי מנייר. צילום: לנד רובר

צפו: ריינג' רובר נוסע על נייר

ניר בן זקן
חציית גשרים מבניה עצמית אינה זרה ללנד רובר. במסעות ה"קאמל טרופי" המיתולוגיים בשנות השמונים ותשעים של המאה הקודמת נאלצו הצוותים לחטוב עצים בכדי לבנות גשרים בכדי לחצות נחלים וואדיות בג'ונגלים של מזרח אסיה ודרום אמריקה, מקומות בהם כף רגל אדם לא דרכה, ודאי שלא סוליית צמיג של רכב שטח.

כעת יצרנית רכבי השטח הבריטית בחרה לציין את חגיגות ה-45 להולדתו של רכב השטח היוקרתי הראשון בעולם הריינג' רובר בחציית גשר העשוי מנייר. שלא במקרה נבחרה העיר סוג'ואו המכונה "ונציה של המזרח" בשל גשרי האבן הרבים בנחלים הזורמים בה לשפכו של נהר היאנגצה.

סין היא גם מהשווקים המשמעותיים ביותר כיום לפריחה שחוות לנד רובר וגם בחירה בנייר מההמצאות המשמעותיות ביותר שהגיעו מהמזרח, מדגימה את החידוש הגדול של הדור הרביעי של הריינג רובר כרכב השטח הראשון המתבסס מרכב אלומיניום וקל ב-420 ק"ג מקודמו.

מבחן לאופני הרים שעושים הכל

והטנדר הטוב בישראל הוא…

לצורך המשימה גייסה לנד רובר את סטיב מסם, אומן ומומחה לבניית גשרים, שחיבר 54,390 דפי נייר בשיטת הקשת, ללא דבק או ברגים, בכדי לבנות את הגשר באורך של כחמישה מטרים. לצוות הבניה זה לקח שלושה ימים בכדי להשלים את העבודה ולאפשר לריינג' במשקל של יותר משני טון לחצות את הקשת העשויה נייר.

ריינג' רובר מציינת 45 שנות יצור עם טיפוס על גשר עשוי מנייר. אפשר גם משטרות של פאונד...צילום: לנד רובר
ריינג' רובר מציינת 45 שנות יצור עם טיפוס על גשר עשוי מנייר. אפשר גם משטרות של פאונד…צילום: לנד רובר

למרות המבנה המרשים, מערכת שטח עדיין מעדיפה גשרים מגזעי עץ ולנד רוברים צהובים מלאים בבוץ.

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − fourteen =