יום חמישי , 28 מרץ 2024

קאב-קאדט מציגים: UTV העתיד

קאב-קאדט, יצרנית טרקטורים, ציוד גינון ועבודה ממונעים אמריקנית חשפה בתערוכת SEMA את הוולונטיר (Volunteer) VTX. מדובר ברכב רב-תכליתי (UTV) עם 5 מקומות ישיבה המוגדר עדיין כקונספט אך עם כוונות ייצור ברורות.

וולונטיר VTX - עדיין כקונספט

היצרנית מגדירה את הוולונטיר כ"UTV הוורסטילי הראשון" ומועידה אותו לטווח רחב ביותר של ייעודים, החל מרכב עבודה ליישומים תעשייתיים, חקלאים ובאתרי בניה, עבור במשימות שיטור, אבטחה, פינוי נפגעים ועד לרכב פנאי עביר ומהיר – והכל עטוף בעיצוב קרבי לעילא, פרי שת"פ עם יצרנית מיגוני הפלסטיק, לוחיות מספר, חיפויים ועוד לשוק מרוצי אופנועי השטח והטרקטורונים Cycra. בפועל מדובר בגרסה מוארכת של UTV, כמוה ראינו כבר מבית פולאריס או קאוואסאקי (ויש כמובן יצרניות נוספות המציעות כאלו), כאשר מספר גימיקים ותוספות מעניקות לה אפשרות לשימוש מגוון, כאמור

המפרט אכן מבטיח יכולת תפקוד ופעולה במגוון תנאים רחב ביותר; המושב האחורי ניתן לקיפול, לטובת מקום נוסף בו ניתן למקם עוד מטען, ארגז כלים גדול, אלונקה או כל כלי ייעודי אחר. מן הסתם, כאשר הוא מותקן במקומו, הוא יכיל עד שלושה נוסעים כולל אפשרויות חגירה והגנה סביב באמצעות כלוב התהפכות ודלתות (הניתנות להסרה פשוטה וקלה). הוולונטיר מצויד ביציאות חשמל 12v וברזים לכלים הפועלים על לחץ אוויר. לוח המחוונים כולל תצוגה דיגיטלית, הכנה למערכת שמע ו-GPS מובנה. מסך התצוגה משדר גם את התמונות המצולמות מהמצלמה האחורית, עוד פרט ייחודי בקטגוריה. לתנאים קיצוניים מוצעות לא פחות מ-3 כננות: מלפנים, מאחור ואחת נשלפת.

המנוע הוא טווין בנפח 850 סמ"ק המציע לא פחות מ-62 כוח-סוס חסרי תחרות בקטגוריה, המספיקים למהירות מרבית של כ-75 קמ"ש. בוולונטרי, אגב, קיימת אפשרות להגביל את המהירות המרבית בהתאם לשימוש ברכב ל-40 קמ"ש, למשל: בשימוש בעבודות ציבוריות או לנסיעה בשטחים  אורבניים.

קאב-קאדט טוענת ל"מהפיכה בסגמנט" ול"יצירת קטגוריה חדשה"; גם אם מדובר בהפרזה יחצ"נית קלה, אין ספק שהוולונטרי VTX קונספט משלב לא מעט "יציאות" טובות שראינו כבר במגוון כלים אחרים, אך כאן כולם מרוכזים בכלי אחד, שעל פניו נראה אכן רב שימושי אמיתי המתאים לכל תנאי עבודה ושטח. נמתין מה יישאר מהקונספט במעבר אל פס הייצור.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

One comment

  1. מתי בארץ? אה, לא – זה עוד קונספט… סליחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two + 8 =