יום שלישי , 16 אפריל 2024
קורוס הסינית, בבעלות משותפת של החברה לישראל ויצרן הרכב הסיני - צ'רי. לקראת שטף דגמים חדשים לתערוכת ז'נבה 2013. צילום: קורוס

קורוס החצי-ישראלית חושפת קרוסאובר ומכונית משפחתית

נראה שההרפתקה של החברה לישראל עם מכירת מכוניות בישראל (ע"ע בטר פלייס) לא ממש עושה לה חשק להמשיך למכור מכוניות במקומותינו. כך נראה מהחשיפות המשמעותיות הראשונות של חברת הרכב הסינית קורוס, שבבעלות משותפת בין חברת צ'רי הסינית ובין החברה לישראל.

קורוס הסינית, בבעלות משותפת של החברה לישראל ויצרן הרכב הסיני - צ'רי. לקראת שטף דגמים חדשים לתערוכת ז'נבה 2013. צילום: קורוס

לקראת אחת מתערוכות הרכב החשובות באירופה ובעולם, תערוכת ז'נבה 2013, חושפת חברת קורוס את ה-3 סדאן (שנקראה בעבר GQ3) ועוד שני רכב קונספט שנראים מוכנים לייצור. אפשר להסתכל על התמונות, אבל ככל הנראה לא נראה אותן בשר ודם באולם תצוגה רשמי של קורוס בישראל בשנים הקרובות.

לא בכדי מזכיר שמה של קורוס 3 סדאן את שמה של מאזדה 3 סדאן – שתיהן נועדו להתחרות באותו פלח שוק בדיוק. ה-3 (של קורוס) נדיבת ממדים ביחס לקבוצה (אורך: 462 ס"מ, רוחב: 184 ס"מ, בסיס גלגלים: 269 ס"מ) ומצוידת במנועים עם נתונים נאים (1.6 ליטר, 126 כ"ס בלי טורבו, 156 כ"ס עם) ובתיבות הילוכים הולמות (6 הילוכים ידניים או אוטומטיים-רובוטיים כפולי-מצמדים). בעתיד הקרוב יצטרפו גם מנועי טורבו-הזרקה-ישירה בנפח 1.2 ליטר (3 צילינדרים) ו-1.6 ליטר (4 צילינדרים).

קורוס הסינית, בבעלות משותפת של החברה לישראל ויצרן הרכב הסיני - צ'רי. מנועי בנזין מוגדשים ותיבות הילוכים אוטומטיות עם שישה הילוכים, לקראת תערוכת ז'נבה 2013. צילום: קורוס

אנחנו שמנו עין על הקונספטים וליתר דיוק – על הקרוסאובר קונספט, קורוס קרוס הייבריד קונספט (Qoros Cross Hybrid Concept). את ה-3 אסטייט קונספט (סטיישן) נשאיר בצד לבאי תערוכת ז'נבה 2013. קורוס קרוס הייבריד קונספט מבוסס על פלטפורמת קורוס 3 סדאן ואם היתה התלבטות כלשהי אם הוא בדרך לייצור – מספיק להסתכל על פרטי הגימור – ידיות הדלתות, הפגושים, המראות, תכנון הפנים המפורט, כדי להבין שמדובר למעשה בגרסת טרום-ייצור כמעט בשלה.

חזות ההצ'באק הנאה, שעליה אחראי מעצב מיני לשעבר, גרט הילדבראנד, מבוססת על מרכב מוגבה מעט ביחס לגרסת הסדאן ומזכירה בתפישה שלה רכבי פנאי קלים כמו סובארו XV או סקודה ייטי. מתחת לפני השטח פועלת מערכת הנעה מעניינת. מדובר בשילוב (היברידי) של מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר עם שני מנועים חשמליים, האחד בין המנוע והגיר והאחר בציר הגלגלים האחורי. כך מתקבלת הנעה לכל הגלגלים ובאמצעות מחשב אפשר לשלוט הן באחיזה והן בתצרוכת האנרגיה.

קורוס הסינית, בבעלות משותפת של החברה לישראל ויצרן הרכב הסיני - צ'רי. האם יש לסובארו XV ממה לחשוש? עוד פרטים לקראת תערוכת ז'נבה 2013. צילום: קורוס

אז לא, בינתיים רשמית קורוס איננה בדרך לישראל, אבל לכו תדעו – אולי אלו רק שמועות שמקורן במו"מ קשוח עם יבואן פוטנציאלי זה או אחר. אולי אוטוטו יורחב היצע כלי הרכב הסיניים בישראל.

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 + 4 =