יום שלישי , 19 מרץ 2024

קורקינט חשמלי – סקרוזר

משהו בעיצוב של הדו-גלגלי הזה מחזיר אותנו לאופניים של החלומות שלנו מימי גן החובה. סקרוזר (scrooser.com) עושה את כל מה שהוא יכול לחבר בין הנוסטלגיה הילדותית הזאת ובין תחבורה עתידנית.

קורקינט חשמלי - סקרוזר. מיוצר בגרמניה - מינימאליסטי למראה אך עם טכנולוגיה מעניינת. צילום: סקרוזר
קורקינט חשמלי – סקרוזר. מיוצר בגרמניה – מינימאליסטי למראה אך עם טכנולוגיה מעניינת. צילום: סקרוזר

נעלי הרים במחיר עממי

מבחן דרכים לפורד קוגה ומתחרות

מלבד הימצאותו של מושב גדול ונוח, העיצוב של סקרוזר מציב אותו בסביבתם של הקורקינטים הממונעים. כקורקינט כולל סקרוזר משטח דריכה גדול והוא נטול דוושות. הוא מצויד בשני גלגלי ביג בוס רחבים ושמנים; האחורי מסתיר בקרבו גם מנוע חשמלי. מרכז כובד נמוך מושג בין היתר בזכות התקנת מערך סוללות הליתיום יון בתחתית המרכב. בעקבות העיצוב הייחודי מזכירים אנשי סקרוזר את הציטוט "ההארלי דייווידסון של המדרכה".

המנוע של הסקרוזר לא אמור בהכרח לפעול לבדו, אלא לאפשר לרוכב לבחור בין רכיבה בכוח המנוע ובין סיוע מוטורי לרכיבה בכוח הרגליים. כוחו של המנוע הוא קילוואט אחד (כ-1.3 כ"ס), ובמקרה הצורך ניתן להגביל את כוחו ל-250 וואט, בהתאמה לצורך החוקי, כמו במדינת ישראל, למשל. לעומת זאת, משקלו כ-28 ק"ג, כפול ממה שהתקינה הישראלית מתירה וכך גם המהירות המירבית. זו עומדת  על 25 קמ"ש וטווח הנסיעה נע בין 35 ל-55 קילומטרים. משך הטעינה יהיה בין שעה ל-3.5 שעות, לפי סוג המטען שבו ייעשה שימוש.

קורקינט חשמלי - סקרוזר. לעמוד או לשבת, עם מצערת ועם הרגל - תחבורה עירונית לא חייבת להיות "יורמית". צילום: סקרוזר
קורקינט חשמלי – סקרוזר. לעמוד או לשבת, עם מצערת ועם הרגל – תחבורה עירונית לא חייבת להיות "יורמית". צילום: סקרוזר

פרויקט סקרוזר הוצב באתר הסטארטאפים "קיקסטארטר" והוא עורר כל כך הרבה התעניינות, שבמקום לגייס 120,000 דולר הצליחו אנשיו לגייס כ-187,000 דולר. הפיתוח שלו, אם כך, יצא לדרך. חובבי הז'אנר שיירצו בקרוב אחד כזה בכניסה לבית, יתבקשו לשלם סכום לא צנוע כלל: 3,630 אירו, שהם כ-17,500 שקלים נכון לסוף אוגוסט 2013.

Check Also

מפגש מחשמל עם ג'נסיס ELECTRIFIED GV70

הגרסה החשמלית והחזקה ביותר של ג'נסיס GV70 לוקחת את כל התכונות של ה-SUV היוקרתי ומעלה בחזקת ה-800 וולט

4 comments

  1. ניר אלפרוביץ

    את העיצוב אני מאוד אוהב. הקוים הזורמים יפים. הגלגלים השמנים מקשים על ההיגוי וצורכים המון אנרגיה . לטעמי לא נכון להפסיד כל כך הרבה בפונקציונליות לטובת העיצוב
    אני שמח שהמחיר גבוה.
    לדעתי יש היום בישראל מספר מפתחי קורקינטים שמעמידים כלים ברמה הגבוהה ביותר בעולם.
    סוף סוף יש לישראל מה להציע לעולם בתחום התחבורה .

  2. איפה קונים אותו) את הסקרוזר

  3. זה נהיה קטע אצל הרבה יצרנים בחו"ל הגלגלים העצומים האלה.. לא יודע , לא מת על זה,מרגיש לי ילדותי.. זה מזכיר לי רכב ילדים שקניתי לילדה שלי.. ראיתי דגם של אופניים מחו"ל , גם עם גלגלים בגודל עצום שמזכיר לי הסקרוזר משום מה.. chop e משהו כזה:

    http://www.eway.co.il/general-articles/%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%96%D7%99%D7%A8%D7%95-%D7%90%D7%AA%D7%9B%D7%9D-%D7%9C%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%AA/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

thirteen + eighteen =