יום שלישי , 19 מרץ 2024

קיה סורנטו המעודכן – עכשיו גם בדיזל והנעה כפולה

רכב הפנאי הקוריאני, קיה סורנטו, שחלק מגרסאותיו כבר משווקות אצלנו מסוף 2012, משלים עתה את משפחת גרסאות הדגם. לפני מספר חודשים הגיע לכאן הדגם הבסיסי: "קיה סורנטו" שקיבל אצלנו את המיתוג: "אורבן" (Kia Sorento Urban), ללמדך כי מדובר בנמר מדרכות ולא בחיית שטח. עם מנוע בנזין, הנעה קדמית בלבד, שבעה מושבים ותג מחיר של כ-190 אלף שקלים. עתה מצטרפים דגמי הדיזל וההנעה הכפולה.

קיה סורנטו 2013. אחרי האורבן בא השטח. גרסאות חדשות ל-קיה סורנטו עם מנועי בנזין או דיזל והנעה כפולה. צילום: קיה

רוצה להתרשם בעצמך מקיה סורנטו?

למבחן רכב קיה ספורטאז'

הדור הנוכחי של קיה סורנטו עבר מתיחת פנים מקיפה בשלב מוקדם יחסית בחייו, כשלוש שנים לאחר שהוצג. המתיחה הזו, כך נראה, יסודית הרבה יותר מכפי שמקובל להגדיר כ"מתיחת פנים". מלבד עדכונים קלים בעיצוב, בחומרים ובאבזור, השלדה עברה טיפול מקיף וזאת כדי להתמודד עם התלונות על הגרסה המוקדמת ועל היכולת הדינאמית שלה.

קיה סורנטו 2013. קיה סורנטו חוזרת ב-2013 עם קו גרסאות מעודכן, הנעה כפולה, שישה הילוכים ודיזל חזק. המחיר: 266,000 שקלים. צילום: קיה

אחרי גרסת "אורבן" הבסיסית שכבר נמכרת כאן, מתחילות להימכר גרסאות הדיזל וההנעה הכפולה של קיה סורנטו החדש. ראשית, אל מנוע הבנזין (2.4 ל', 192 כ"ס, כ-25 קג"מ, 11.3 ק"מ לליטר בממוצע) של רכב הפנאי מצטרף כעת מנוע טורבו-דיזל. הנפח הוא 2.2 ל', ההספק, 197 כ"ס, גדול מזה של הבנזין והמומנט כמעט כפול – כ-45 קג"מ. לצד היכולות הגבוהות יותר (על הנייר, לפחות), גם צריכת הדלק של קיה סורנטו דיזל מאפילה על הבנזין – 17.3 ק"מ לליטר בממוצע, זאת על פי הצהרת היצרן. הן מנוע הבנזין, והן מנוע הדיזל מוצעים כעת עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים. הגרסאות החדשות של קיה סורנטו נמכרות בתצורת שבעה מושבים ועם תיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים.

קיה סורנטו 2013. פעם רכב שטח חביב מאד- היום ספק מיניואן עם חיבה לנשנוש אספלט - ההנעה הכפולה מוסיפה מעט למעטפת השימוש של בעל הקיה המאושר. צילום: קיה

גרסאות קיה סורנטו החדשות ישווקו בשתי רמות גימור, EX ופרימיום. ה-EX תכלול פנסי ערפל שמאירים את הפנייה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג בשתי השורות האחוריות, גג זכוכית פנוראמי, מושב נהג חשמלי ומראות צד מתקפלות חשמלית. גרסת הפרימיום של קיה סורנטו המעודכן מוסיפה לחבילה גם מושבי עור, התנעה מרחוק וגלגלי 18 אינץ'.

קיה סורנטו 2012. קיה סורנטו חוזר לשטח עם 4X4 מעודכן, מנוע דיזל חזק וחסכוני ותג מחיר של 266,000 שקלים. צילום: קיה

מחיר הבסיס של דגמי קיה סורנטו החדשים (לא כולל האורבן שכבר נמכר כאן) עומד על כ-236 אלף שקלים. במחיר הזה מקבלים את גרסת הבנזין ברמת גימור EX. כדי לרכוש את מנוע הדיזל צריך להוסיף כ-10,000 שקלים וכדי לשדרג לפרימיום צריך להוסיף כ-20 אלף שקלים; כלומר, קיה סורנטו 4X4 דיזל פרימיום יעלה כ-266,000 שקלים.

Check Also

מפגש מחשמל עם ג'נסיס ELECTRIFIED GV70

הגרסה החשמלית והחזקה ביותר של ג'נסיס GV70 לוקחת את כל התכונות של ה-SUV היוקרתי ומעלה בחזקת ה-800 וולט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − 14 =