יום שישי , 29 מרץ 2024

רז והלל רעבים לניצחון ביוון

אתמול הודיעה קבוצת המירוצים של פוינטר על יציאתה לראלי יוון. זו תהיה ההופעה ה-18 במספר של רז היימן וה-13 של הלל סגל – שניהם בוגרי ראלי דאקר על שניים וארבעה גלגלים. פוינטר – המאתרת ומשיבה כלי רכב גנובים – היא נותנת החסות הראשית לקבוצה ומלווה את השניים בשנים האחרונות ובהשקעה מצטברת של כמיליון שקלים. נותני חסות נוספים הם UPS, טלפארמה, גילת לווינים וקולומביה.

הלל סגל (מימין) ורז היימן - בין שניהם יש 31 הופעות במירוצים בינלאומיים כולל ראלי דקאר. צלם: טל זהר (7)

ראלי יוון הוא מירוץ אחד מתוך ארבעה של אליפות הבלקן. יתרונות באווירה משפחתית, תקן FIA ובעיקר עלויות השתתפות מופחתות – מדמי ההרשמה ועד עלות ההובלה והלוגיסטיקה. זה נכון בוודאי ביחס לראלי מדברי כמו מרוקו או הפרעונים ונכון שבעתיים לראלי דאקר אשר עלות ההגעה לקו הזינוק בדרום אמריקה לבדה עומדת על שש-ספרות.

רכב המירוצים הוא מבניה עצמית ונכנס לקטגוריה T1.2. צינורות עליה הורכבו מכלולים של מיצובישי פג'רו, מנוע טורבו-דיזל של BMW בנפח של 3000 סמ"ק 6 ציל' המפיק 250 כ"ס ומפוקד מחשב מרוצים מיוחד. צריכת הדלק תעמוד על כ – 3.5 ק"מ לליטר בזמן המרוץ. משקלו העצמי 1980 ק"ג, מצויד במערכת הרמה עצמית לחילוץ או החלפת גלגל מהירה. מידות הרכב: אורך 4.2 מטר, גובה 2 מטר, רוחב 2 מטר.

ראלי מרתון יוון 2013 ימשך לאורך כ- 1650 ק"מ, כש- 1200 ק"מ מהם יהיו מדודים ב- 11 סטייג'ים ובמשך 6 ימים בהם יתחרו, אופנועים, טרקטורונים ורכבים. בראלי ישתתפו רוכבים מ- 14 מדינות באירופה ובנוסף צוותים מטורקיה והצוותים מישראל.

רכב המירוצים נבנה בסדנה של הלל סגל לפי תקנות FIA. רכיבים של מיצובישי ההנעה טורבו-דיזל של ב.מ.וו. צלם: טל זהר (3)

רז  הימן מנבחרת "פוינטר" מציין כי "כל מירוץ הוא אתגר בפני עצמו ומבחן סיבולת לצוות ולכל אנשי הסיוע. אסור לנו להיות שאננים כיוון שחובת ההוכחה שוב עלינו וזה לא משנה באיזה ראלי אנו מתחרים. אנו מגיעים "רעבים" מאוד למירוץ ורוצים כמובן לנצח ולקטוף את המקום הראשון בקטגוריה. אנו מודים לנותני החסות שלנו פוינטר שמשקיעים בנו כבר כ- 8 שנים ברציפות ונותנים בנו אמון שנה אחר שנה מירוץ אחר מירוץ דבר שאינו טריוויאלי בנוף המקומי".

בצוות פוינטר מקווים כי העלות הנמוכה – יחסית – של השתתפות בראלי יוון, והאווירה החמה שבו תהווה מוקד משיכה לצוותי מירוצים, ורוכבי אופנועים, נוספים מישראל אשר מחפשים מפלט מהמגבלות החלות על הספורט אצלנו.

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight − three =