יום שישי , 29 מרץ 2024
סוזוקי S CROSS. רכב פנאי קומפקטי ומעוצב - שונה במהות מהקו הקשוח שהיה אחת מנקודות החוזקה של סוזוקי בעבר. צילום: SUZUKI

רכב שטח חדש מסוזוקי

סוזוקי S Cross כניסה חדשה של סוזוקי לסגמנט החם של רכבי הפנאי הקומפקטיים. יותר כביש ודי זונח את מורשת הקשיחות של היצרן. צילום: SUZUKI

תעשיית הרכב היפנית מתאוששת משפל חסר תקדים והיצרניות הקטנות הן המתקשות ביותר. כך שרבים הופתעו מהצהרות החברה כי בכוונתה להציג דגם חדש מדי שנה. בהקשר שלנו, ראינו כבר את ה-XA מתערוכת דלהי בתחילת השנה אשר בישר עתיד קשוח למה שרבים מניחים יהיה הדור הבא של הג'ימני.

אוהב לזחול על הבטן?

בתערוכת הרכב של פריז, גם סוזוקי נוהה אחר מגמת ה-downsizing של הענף כולו ומוסיפה SUV משלה לסגמנט C שהפך לבאז שבין ביתני התערוכה. מכוניות קטנות הם לחם חוקה של סוזוקי – גם אצלנו – ותחום בו היא מתמחה. לראיה אפשר לבחון, אולי בעצב, את האופן שבו השווקים מתעלמים מהקיזאשי הגדולה (מכונית מנהלים).

סוזוקי S CROSS. רכב פנאי קטן ומרוכך מהחבר'ה שהביאו לנו את הסמוראי והג'ימני. צילום: SUZUKI

על מרכז הביתן של סוזוקי בפריז עמד רכב תצוגה, כמו סוד גלוי. בכירים בחברה סיפרו ל"שטח" כי הדגם כבר קיים בפועל וכי הוא בשלבי ניסוי דינאמיים מתקדמים למדי. מכאן יהיה בטוח להניח כי נראה גרסת ייצור של ה"S Cross" עד לסוף הרבעון השני של השנה הבאה.

סוזוקי S CROSS. רכב פנאי קומפקטי ומעוצב - שונה במהות מהקו הקשוח שהיה אחת מנקודות החוזקה של סוזוקי בעבר. צילום: SUZUKI

מדובר ברכב פנאי קומפקטי "סגמנט C", אשר בניגוד להערכות העבר לא יחליף את ה-SX4 (שבעולם מוגדר כקרוסאובר) אלא יתמקם מעליו כחלק ממדיניות הגברת הרזולוציה של קו מוצרי החברה. לצד העיצוב החדש – בוודאי לסוזוקי – יהיה עיקר הדגש על נוחות הנסיעה ואיכות החיים של הנהג. כמובן שהכל עטוף בנייר צלופן סביבתי וירוק. שימושיות רבה ותא מטען מהגדולים בקבוצה. מפהקים? גם אני.

סוזוקי S CROSS. יש גג פאנורמי, 4X4 לא בטוח, LOW כנראה שלואו. סוזוקי מתרככת לבקשת הקהל. צילום:SUZUKI

ובכל זאת ה-S Cross נראה מלהיב ושונה מכל מה שראינו בשנים האחרונות בסוזוקי ואם כבר הוא מזכיר נשכחות את ה-X90 על מרכבו העגלגל. פרטים נוספים כמו היצע מנועים, מערכות הנעה, איבזור וכיוב' טרם פורסמו.

עוד ראינו בתערוכת פריז 2012 את הסוזוקי גרנד וויטרה אשר קיבל מתיחת פנים מינורית למדי עם שבכה קדמית ופנסים מעודכנים.

סוזוקי S CROSS. העידכונים של הסוזוקי גרנד ויטארה כל-כך מינוריים שצילמנו עוד תמונה של ה- S CROSS. צילום: רוני נאק

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen + 1 =