יום חמישי , 28 מרץ 2024

רנגלר מודל 2012

לקראת שנת המודל 2012, הציגה ג'יפ את הרנגלר עם חבילת שינויים – זה מתחיל בשינוים בלוק החיצוני ומסתיים במנוע חזק ונקי יותר המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה.

 השינויים שהכניס החברה לרנגלר 2012 התבצעו בשתי פעימות שונות – יתכן ואתם זוכרים כי כבר בשנה שעברה הוצג הג'יפ עם מכלולים זהים אך עם תא נוסעים משודרג – הם מבחינת האבזור ובעיקר מבחינת שדרוג החומרים לצורך מראה והרגשה איכותיים יותר, ועכשיו, הגיע זמן הפעימה השנייה, זו שטיפלה בצד המכאני/טכני.

 על השינויים החיצוניים אין מה להרחיב הרבה, וטוב מראה עיניים. בכל מקרה, המדובר בשינויים מזעריים שנועדו לרענן במקצת את המראה החיצוני. עיקר העיקרים שוכן תחת מכסה המנוע, שם אנו נפרדים ממנוע 3.8 הליטרים ומקבלים במקומו, מנוע Pentastar בעל שישה צילינדרים (V6) בנפח של 3.6 ליטרים. החידושים ממשיכים גם עם תיבת ההילוכים, ואת זו האוטומטית בעלת ארבעה יחסי העברה, מחליפה תיבה המוכרת לנו מהגרנד צ'ירוקי – תיבה חדשה בעלת חמישה יחסי העברה, המצטרפת לתיבה הידנית בעלת ששת ההילוכים. השילוב הזה מעניק הספק של 285 כ"ס (שיפור של כ-40%) ו-35.9 קג"מ (שיפור של 10%). כמובן שגם צריכת הדלק השתפרה, והחברה מצהירה על צריכה ממוצעת של 8.7 ק"מ/ל'. גם נתון המאוץ מהמקום משתפר בכ-25%, ואת הדרך ל-100 קמ"ש תעבירו בזמן של 8.4 שניות.

 שינויים מכאניים ואיבזוריים נוספים נרשמו בצד הבטיחות. רשימת המצאי מעלה מערכות דוגמת בקרת יציבות, בקרת התהפכות, מערכת סיוע לזינוק בעליה ועוד. בפן הפינוקי, מספרת ג'יפ על מערכת שמע משודרגת עם שליטה מגלגל ההגה (בחלק מדגמי האבזור), חיבור בלוט'ות ועוד.הדגם החדש יוצע כמובן הן בגרסת שתי הדלתות והן בגרסת ארבע הדלתות, ובארבעה מודלים שונים – ספורט, ספורט S, סהרה ורוביקון. לרשות הלקוחות עומדת גם האפשרות לאפיין את הג'יפ בצורה מדויקת יותר, עם בחירה בסרנים בעלי יחסי העברה שונים (3.21, 3.73 ו-4.10). דגמי הספורט והסהרה כוללים סרנים של DANA (30 מקדימה ו-44 מאחורה) ותיבת הילוכים עם הילוך יחס העברה LOW של 2.72:1. כאופציה יש אפשרות לרכוש גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. דגמי הרוביקון – פסגת היצע השטח של הדגם – מציע סרני heavy-duty של DANA (44 מקדימה ומאחורה), LOW עם יחס העברה של 4.0:1 ונעילת דיפרנציאל חשמלית מקדימה ומאחורה. הדגם המחודש ממשיך להציע זווית גישה של 44.6 מעלות, זווית בטן של 25.5 מעלות וזווית נטישה של 40.6 מעלות.

 השיווק בארה"ב אמור להתחיל בתקופה הקרובה, ואילו אלינו יגיע הג'יפ בסוף הרבעון האחרון של שנה זו – דהיינו נובמבר-דצמבר. בשלב זה לא ידוע תמחור הדגם החדש, אך הוא לא צפוי להשתנות בהרבה, אם בכלל.

Check Also

רוביקון 392 הסוף

אדיוס ל-המי V8 ברנגלר רוביקון. שלום להוריקן הטורי וכפול המגדשים. JEEP מוציאה מהדורת סיום לרנגלר 392 כשבאופק כבר נראה ההוריקן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × 3 =