יום חמישי , 28 מרץ 2024
טיול שטח בנחל הבשור. באר רבובה המקסימה היא אחת מנקודות העניין המרתקות בטיול צילום: פז בר

שביל הבשור – טיול בנגב המערבי

מדור הטיולים בחסות יונדאי

טיול שטח בנחל הבשור. סאנגיונג קוראנדו החדש היה בן לוויה מוצלח לטיול בנחל הבשור. צילום: פז בר

בשנים האחרונות – ואת זה יגלה כל מי שהרהיב עוז לצאת מתחומי הכרך – עושה קק"ל מאמצים רבים להכשיר דרכי נוף במקומות רבים בארץ. בנחל הבשור הכשירה קק"ל דרך מקסימה באורך של כמעט 20 קילומטרים אשר מקבילה לגדת הנחל. הדרך קלה מאד למעבר ומתאימה לרכב פרטי ולרכיבת אופניים נינוחה ונעימה מאד. לאורכה תמצאו המון אטרקציות כמו גם פינות נהדרות לנוח, לאכול או לחדש כוחות להמשך הרכיבה. כך תוכלו לתור בארות מים עתיקות, לצעוד על גשר החבלים התלוי מעל לנחל, לראות את מאגרי המים הענקיים שקק"ל בנתה ללכידת מי נחל הבשור ולתור את תל שרוחן המסתורי הנישא גבוה ומספק תצפית מדהימה על האיזור כולו.


הצג את HaBsor במפה גדולה יותר

סמוך לדרך הבשור – על כביש 241 – תמצאו את פארק אשכול. הכניסה אליו היא בתשלום אבל זה שווה כל שקל. נווה מדבר אמיתי בלב הישימון. בריכות מים, נחלים זורמים המאפשרים שכשוך רגליים כיפי, מדשאות ואפילו בריכות שחייה. זהו אחד הפארקים הוותיקים בישראל והוקם בשנת 1960 ומכסה כ-1000 דונמים מאדמת הנגב.

טיול שטח בנחל הבשור. פירותיו האקזוטיים של קקטוס לאורך גדות נחל הבשור. ברקע סאנגיונג קוראנדו החדש. צילום: פז בר

איך מגיעים? הבאים מכיוון אופקים ימשיכו מערבה על כביש 241 עד לחציית גשר על נחל הבשור וימצאו שלט חום המפנה שמאלה לדרך הבשור.

הדרך הנופית מסומנת היטב והיא מאד בולטת בשטח כך שאין ממש צורך באמצאי ניווט משוכללים. לאורכה תמצאו 14 נקודות עניין אלו יכולות להיות נקודות בעלות חשיבות גיאולוגית – כמו הבתרונות – אתרים קדומים מהתקופה הכלקוליתית או אתרים מההיסטוריה המודרנית יותר של מלחמת העולם הראשונה בה אנשי אנז"ק עברו בתוואי הזה באיגוף של הצבא התורכי בבאר שבע ובדרך לקרב ולכיבושה.

טיול שטח בנחל הבשור. באר רבובה המקסימה היא אחת מנקודות העניין המרתקות בטיול צילום: פז בר

הבאים מדרום יגיעו לצומת קיבוץ צאלים וימשיכו ישר על כביש 222 לכיוון גבולות. כמה מאות מטרים אחרי הצומת יגיעו למגדל תצפית גבוה – זו הכניסה המזרחית לדרך הנוף בין אבני הק"מ 184 ל-185 שעל הכביש.

 

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

3 comments

  1. בתמונה זה לא סברס אלא פטאיה.. חפשו בגוגל תמונות…

  2. אני חברה בפורום נשות גדרה, אנחנו מתכוננות לטיול בנחל הבשור
    רציתי לדעת אם ניתן לעשות שימוש בתמונות של הטיול שלך, עם קרדיט לצילום כמובן, באתר שלנו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 + eighteen =