יום שלישי , 23 אפריל 2024
דריפט עם טרקטור?! אגדת הראלי יוהא קנקונן מראה שעדיין יש לו את זה כששבר שיא גינס לנהיגה בשלג עם טרקטור. צילום: נוקיאן
דריפט עם טרקטור?! אגדת הראלי יוהא קנקונן מראה שעדיין יש לו את זה כששבר שיא גינס לנהיגה בשלג עם טרקטור. צילום: נוקיאן

שיא גינס – טרקטור ב-130 קמ"ש על שלג!

כתב: ניר בן זקן

יצרנית הצמיגים נוקיאן (Nokian) אינה מוכרת בישראל, ככל הנראה בלל העובדה שהיא מתמחה כבר יותר מ-80 שנים בייצור גומי לתנאי אקלים קרים בהרבה מאלה הנפוצים אצלנו והשכחים למדי בארץ המוצא שלה, פינלנד. כנראה שגם המיקום הגיאוגרפי מאפשר קצת יותר זמן פנוי לעובדי החברה לעסוק בעניינים חשובים באמת; כמו למשל שבירת שיאי גינס בטמפרטורות הקיצוניות שמציע המיקום הגיאוגרפי הקרוב לחוג הארקטי.
לפני כשנתיים שברה נוקיאן את שיא המהירות בנסיעה על אגם קרח קפוא (335.7 קמ"ש עם אודי RS6) והפעם החליטה לחבור ליצרנית הטרקטורים הפינית גם כן, וולטרה (Valtra) שהביאה את הדגם החזק ביותר בסדרה T החדשה של החברה (טרקטורים בינוניים) ה-T234. עם 240 כ"ס ואפילו 102 קג"מ שצריכים לסחוב 7.7 טון של משקל עצמי לא מדובר בארנבת קלת רגליים, גם לא בטרקטור ביותר. אבל מי שהתיישב מאחורי ההגה הוא לא אחר מ-4 פעמים אלוף העולם בראלי יואה קאנקון הפיני (החזיק בשיא זה עד שטומי מקיאנן השווה אותו ב-1999 וסבסטיאן לואב ניפץ אותו ב-2008).

ב-19 בפבואר התייצבו ה-T234 נעול בצמיגי החורף הראשונים בעולם לטרקטורים ה-Hakkapeliitta TRI של נוקיאן כמובן וקאנקונן מאחורי ההגה במנחת החירום בוויארבי (כ-20 ק"מ מהעיר סודנקולה שבצפון פינלנד) באורך 2.3 ק"מ. בניסיון הראשון הוא הצליח להגיע למהירות של קצת מעל 100 קמ"ש וזאת מכיוון שהפניה לפני הישורת הייתה הדוקה מכדי לצבור את המומנטום הנדרש. צוות הסיוע חמוש בבולדוזר נזעק כדי להרחיב את הפניה וקאנקונן הצליח לקבוע מהירות של קצת מעל 130 קמ"ש. לא מדובר במהירות גבוה עבור מכונית אבל כדי לשים את ההישג בפרספקטיבה הראויה ובנימה אישית אציין שזה 100 קמ"ש יותר מהמהירות שעבדכם הנאמן הצליח להשיג על טרקטור המייסי פרגסון הישן של סביו, ועוד בירידה ארוכה למדי.

"בחינה בתנאי הקיצון האלה היא הליבה של הפעילות שלנו ודורשת מיומנות ייחודית ורצינו להראות את הביצועים האמיתיים של צמיגי Hakkapeliitta TRIהחדשים. זה די מראה מרשים כשאתה רואה את הטרקטור במשקל 7.7 טון עובר אותך ביותר מ-130 קמ"ש ובמהירות הזו על שלג נדרשת אחיזה גבוהה ויציבות" אמר טרו סערי, מנהל הפרויקט בצמיגי נוקיאן. גם יואה קאנקון שכבר ראה ועבר דבר אחד או שניים בחייו ציין: "עשיתי בעבר כמה מבחני מהירות עם כמה וכמה מכוניות אבל זו הייתה הפעם הראשונה עם טרקטור, והשגנו שיא עולם בפעם הראשונה! הצמיגים וגם הטרקטור תפקדו מעולה, למרות שמזג האוויר היה מאתגר".

Check Also

אקספנג: קח סייברטראק ותגביר

לעלות לאוויר עם אקספנג מרכב שנראה דומה לסייברטראק. החדשנות של הסינים לא מפסיקה לרגע בעיקר בזכות העתקה בוטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × three =