יום חמישי , 28 מרץ 2024
סבב שני בליגת העבירות - היה אקשן לא תמיד היה קהל. צילום: עדי כפרה שפרן
סבב שני בליגת העבירות - היה אקשן לא תמיד היה קהל. צילום: עדי כפרה שפרן

שעת החול – מרוץ מס' 2 בליגת העבירות MDC בהדסה נעורים

האירוע התקיים בהדסה נעורים שליד בית ינאי בחול המועד סוכות בקונספט קצת שונה.

ערב המרוץ התכנסו הצוותים לבדיקות טכניות והרצאה של צחי מדהלה בנושא בטיחות בדרכים יחד עם ילדי הדסה נעורים, למחרת המרוץ התקיים בשני שלבים, המקצה הראשון בשעות הבוקר ללא קהל והחל משעה 13:00 בצהרים מקצה נוסף ומופעי ראווה לטובת 300 הצופים שכיבדו את האירוע והגיעו.

 כתבה וצילמה: כפרה – עדי שפרן

ישנם דברים שגורמים לילהניע את הרכב, לנסוע שעה וחצי אחרי יום עבודה (שרובו נהיגה בדרכים) ולהתייצב ערב המרוץ בשעה שנקבעה לצוותים ולוות אותם בצילומים ובשיחות.

[pro_ad_display_adzone id="63"]

מלבד המפגש עם האנשים המיוחדים, יש דברים שאני מרגישה אצלי סוג של מחויבות, זאת תודה אישית שלי לאותם צוותים שמגיעים להתחרות במרוצים האלו, הם מכינים את הרכבים במשך חודשים, מחכים לתאריך בו יתקיים המרוץ הבא כדי לנעוץ סיכה ביומן. הם פועלים לפי דרישות בירוקרטיות מתישות ובלתי אפשריות, תרים אחרים נותני חסות, מפסידים ימי עבודה, לילות רבים ללא שינה והכל נעשה בשל אהבה אחת גדולה לספורט המוטורי.

הרי אין כאן פרסים כספיים, למעט תמיכתם של נותני החסות (לרבים התומך העיקרי זה הם עצמם), הפרס העיקרי הוא גביע של כבוד, הפרס הנוסף זה ההכרה בהם ובספורט שהם מייצגים, ההכרה מצד הרשויות שטורחות לתזז אותם ונמנעות מלהגיע (למרות שהבטיחו להגיע לאירוע) ולהוקיר תודה לאותם אנשים שבזכותם הספורט המוטורי בארץ נשמר.

מיד לאחר הבדיקות הטכניות, נכנסו הצוותים לתדרוך והרצאה בנושא בטיחות בדרכים אותה העביר צחי מדהלה. עינב מדהלה ז"ל, אחותו של צחי נהרגה לפני כ-18 שנה בתאונת דרכים, המשפחה הכינה לזכרה סרט שנקרא "לא אתחתן לעולם" המספר את סיפור התאונה ומטרתם להעביר באמצעות הסרט ופועלו של צחי בנושא, את המודעות לבטיחות בנהיגה ובדרכים.

 

 

בוקר המרוץ, אני מוצאת את עצמי מתעוררת עוד לפני שהשמש חושבת לשלוח את קרניה, או לפתוח עין של תאורה ומצפינה לכיוון בית ינאי, להדסה נעורים.

השילוט ממתחם האירוע נראה לאורך הדרך ומשמש כתפאורה יפה לנהגים אשר עומדים בפקק דרומה. הצוותים מגיעים עם הרכבים ומתארגנים בפיטצ' מרווח בסמוך ל"מגרש המשחקים" אשר הוכן במשך הימים האחרונים.

ארבעה מסלולים עם מכשולים קרביים עבור שלוש קטגוריות של רכבים, EXTREME, אדוונצ'ר ועממית, שני סבבים מדודי זמנים וטרקטור אחד גדול כמחלץ.

עשרה צוותים עולים להתחרות, חלקם עם רכבים חדשים וצוותים וותיקים, חלקם צוותים עם רכבים חדשים.

 [pro_ad_display_adzone id="62"]

בקטגוריית ה EXTREME, משתתפים שני צוותים:

צוות מסגריית ברוך, הנהג צחי אשכנזי והנווט רוגי- רונאל קדרון, צוות חדש האחים מעוספיה הנהג אימן עלו והנווט מני עלו אשר בנו רכב יפייפה והרשימו ביכולות שלהם.

בקטגוריית האדוונצ'ר משתתפים חמישה צוותים:

צוות ב. ינוביץ, הנהג שמעון ראובן והנווט רן סטון, אשר מגיעים נעולים בצמיגי כפות גדולים ורחבים המותאמים למכשולי החול, צוות תלפיות עם הרכב החדש שלהם "ג'ון דיר", הנהג אורן אברהמי והנווט שגיא אברהמי, צוות דיסקברי הנהג עובד ארזי והנווט טוטו בטשון, צוות ניר הנהג מיכאל חן והנווט אלי מורן, צוות DBM הנהג דודי בר מואב והנווט שי חודרה שהפעם שמרו על ארבעת הגלגלים יציבים על הקרקע וניפצו את הצפייה להתהפכות הקבועה שלהם.

 

בקטגוריית העממית משתתפים שלושה צוותים:

צוות סופר ג'יפ הנהג יריב קלר ברוך והנווט רפי כהן וגם רועי רוזנטל, צוות ניר הנהג מיכאל חן שלא נח לרגע והנווט המחייך שחר שבילי, צוות הטיגריסים צוות חדש גם כן אשר הגיעו נהוגים בג'יפ רוביקון הנהג יוסי אלחדיף והנווט רן חלימה.

 

 

 

ארבעת המכשולים שהוכנו בקפידה נראו במהלך הסיור המקדים כעבירים, אך המציאות אשר נמדדה על כל שנייה שהצוותים שהו בהם, הייתה קצת אחרת, גם למפלצות שבחבורה, הקרב על החול היה קשה ומעניין.

במקצה הראשון יצאו הצוותים לכבוש את ארבעת המסלולים, אך במסלול הצמיגים, נתקל צוות דיסקברי אשר יצא ראשון למערכה במכשול בלתי עביר ולכן המסלול במקצה זה הוסר ועל הצוותים היה לעבור רק שלושה מסלולים.

כדי לעבור את מרבית המכשולים הצוותים נעזרו בכננות על מנת לחלץ עצמם במכשולים, דבר אשר סיפק הרבה אקשן לנו הצלמים ולנווטים אשר משכו ורצו בכל כח אפשרי כדי להספיק ולסיים את המסלול בזמן וללא התערבות הטרקטור, אבל הטרקטוריסט הצמוד לא נח המרוץ הזה, צוות דיסקברי מתהפך על צידו, צוות ב. ינוביץ במכשול הצמיגים נאלץ להעזר בשרות הטרקטור לחילוץ, צוות האחים שנתקע בבור, צוות DBM שלא התהפך – דודי אתה חייב לי אחת (לפחות) שיפועי צד, קפיצות באוויר, לדעתי במרוץ הבא אפשר להכין מכשול רק בקפיצות לגובה ובסופו של המקצה הראשון, לא היה צוות אחד שלא היה זקוק לעזרה בצורה כזאת או אחרת, אבל זה כל היופי במרוצים האלו, ההתנהלות בין הצוותים, הקושי, אויש כמה שאתם הזעתם במכשולים הללו, כמה קלוריות שאתם שרפתם ולראות את החיוכים בסיום המכשול שווה את הכל גם אם הזמן לא היה תמיד לצדכם.

 

הפיטצ' מלא בצוותים אשר נחים, מתקנים, מרתכים או סתם מנקים את הרכבים לקראת המקצה הבא אשר מתחיל בשעת צהרים חמה לעיני 300 איש וילד (תודה לכם שבאתם).

והנה המקצה השני במרוץ יוצא לדרך, אשר נפתח במופע ראווה של ארבעה רייזרים הנהוגים על ידי מור מגידיש, תום בריל, דני פרל ורוני פישמן, (חבל שהם לא השתתפו במרוץ כמתחרים עם שאר הצוותים), קפיצות, החלקות ומפנים את הבמה למופע המרכזי של היום.

הפעם לאחר עבודת סידור ושיבצור מחדש של המסלולים, יוצאים הצוותים לכל ארבעת המסלולים כולל זה עם הצמיגים אשר קוזז במקצה הקודם.

והצוותים במקצה הזה לא מלקקים סילאן וזוללים מרשמלו, המכשולים עדיין טכניים וטמנו בהם לא מעט נקודות עוקץ שלא היו במקצה הראשון.

הצוותים מצליחים לסיים כל מסלול במהירות וללא תקלות או חילוצים וגם במקצה הזה דודי בר מואב לא מתהפך.

את אות ה"גזור" אני רוצה להעניק למיכאל חן שהשתתף במרוץ בשני רכבים שונים בשתי קטגוריות שונות, לפעמים היה נראה בסוף מסלול ושנייה לאחר מכן בתחילת מסלול ברכב אחר בקטגוריה אחרת – כל הכבוד!

לקינוח התווספו עוד שני מסלולים מדודי זמן לכל צוות.

 

 

 

ולכל מרוץ יש גם סוף, גם אם ממש לא בא לנו שייגמר היום, ואין לנו עוד טיפה אחת של כח אבל האדרנלין זורם בעורקנו ולשלב חלוקת הגביעים הגענו.

התוצאות מתגלגלות על הלוח, בועז קורפל שמנחה את כל היום ודואג לעדכן ולהלהיב את הקהל מרכז את ייתרת הצופים והצוותים לטכס…..

התוצאות וחלוקת הגביעים נעשים קצת בהסתייגות שכן יש הטוענים כי התוצאות שהוצגו לא נכונות ועל הפודיום עמדו חלק מהצוותים שלא במקום הנכון, כיוון שעד רגע כתיבת שורות אלו לא עברו תוצאות נכונות (או בכלל התוצאות הרשמיות) אני מפרסמת את התוצאות בהתאם לפודיום שהיה בשטח.


קטגוריית EXTREME:

במקום הראשון: צוות מסגריית ברוך צחי אשכנזי ורוגי – רונאל קדרון

במקום השני: צוות האחים אימן עלו ומני עלו

                       

קטגוריית אדוונצ'ר:

במקום הראשון: צוות DBM דודי בר מואב ושי חודרה

במקום השני: צוות ב. ינוביץ שמעון ראובן ורן סטון

במקום השלישי: צוות ניר מיכאל חן ואלי מורן

 

קטגוריית עממית:

במקום הראשון : צוות הטיגריסים יוסי אלחדיף ורון חלימה

במקום השני צוות ניר מיכאל חן ושחר שבילי

במקום השלישי: צוות סופר ג'יפ יריב קלר ברוך, רפי כהן ורועי רוזנטל

 

 

Check Also

טויוטה ממריאה – טסלה מקרטעת

ממשל ביידן לוקח צעד אחורה בחישמול הרכב הפרטי ונותן את המסלול המהיר לטויוטה שתמשיך לעשות קופה. בינתיים טסלה ו-BYD הסינית מתמודדות מול ביקוש יורד לרכב חשמלי

2 comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × one =