יום שישי , 29 מרץ 2024
יונדאי חוברת לסדנת ביסימוטו כדי ליצור את הסנטה פה הכי מטורפת EVER! 1040 כוחות סוס והנעה אחורית בלבד. צילום: BISIMOTO
יונדאי חוברת לסדנת ביסימוטו כדי ליצור את הסנטה פה הכי מטורפת EVER! 1040 כוחות סוס והנעה אחורית בלבד. צילום: BISIMOTO

1,040 כוחות סוס ליונדאי!

תומר הדר

אם אתם לא כל כך בקטע של אגזוזים, טורבואים, חישוקי ענק והרבה בחורות בלבוש מינימאלי ביותר, כנראה שאין לכם מה לחפש בתערוכת SEMA. תערוכת השיפורים הגדולה בעולם, המתקיימת בלאס וגאס מדי שנה משכה בעבר בעיקר טיונרים ומשוגעים למכוניות שרירים, אך מאז שנות ה-90 התערוכה שינתה את פניה – והחלה למשוך גם את מי שמעדיפים ארבעה צילינדרים ונמשכים להונדות, מיצובישים ומאזדות – כולן משופרות ללא היכר.

במהלך השנים האחרונות, לנוכח הגודש (משחק מילים) בשוק השיפורים והצורך באינדיבידואליות, יצרני הרכב עצמם הבינו את הפוטנציאל והחלו להציע גרסאות משל עצמם לרכבים משופרים. לקראת תערוכת SEMA הקרובה, יונדאי חושפת רכב לא שגרתי: האינטרפרטציה שלה לשדרוג של….יונדאי סנטה פה. רכב הכביש שטח המשפחתי החביב של יונדאי הפך בידי אנשי סדנת bisimoto  ליונדאי "סנטה פאסט" בעל הנעה אחורית ומנוע המפיק 1,040 כוחות סוס.

לא לפהק...יונדאי סנטה פה סטנדרטית שעליה הקונספט מתבסס. איפה הקימצ'י? צילום: יונדאי
לא לפהק…יונדאי סנטה פה סטנדרטית שעליה הקונספט מתבסס. איפה הקימצ'י? צילום: יונדאי

כך הם עשו זאת: קודם כל, המנוע הסטנדרטי נשלח למכולת המחזור ובמקומו הוכנס מנוע V6  של יונדאי בנפח 3.8 ליטרים. לא הרבה נפח? נכון, לכן יש לו צמד טורבואים, ניהול מנוע עצמאי, בוכנות מחוסמות, קמשפטים חמים, אינטרקולר בגודל של שולחן סלון ממוצע ובקרת גדישה. הדיפרנציאל האחורי שאמור להעביר את כל הכוח הזה לכביש נלקח מיונדאי equus ויושב על תת שלדה מיוחדת. במידה ולא שמתם לב, הסנטה פאסט נמוך קמעה ביחס לסנטה פה רגיל. הסיבה היא קיט קויל אוברים של ke  שמנמיך את הסנטה פאסט בכמעט שישה סנטימטרים. את הכנפיים ממלאים חישוקי 19 אינצ' שעוטים צמיגי 265/35 שמחביאים בתוכם מקדימה קליפרים בעלי ארבע בוכנות. בפנים יש כמובן כלוב התהפכות ובאקטים של MOMO, כדי שיהיה בטוח.

לא יהיה בקרוב באולם התצוגה של יונדאי הקרוב לביתך.

Check Also

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

רמות חדשות של דינאמיות ובטיחות, יונדאי איוניק 6 היא אחת המכוניות החשמליות המוערכות ביותר. בחירה של הרכב העולמי הטוב ביותר, ציוני בטיחות מצטיינים ואבזור מפנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 + sixteen =