יום שישי , 19 אפריל 2024
במוו X5M טייפון של סדנת G POWER. שיפורי מנוע קיצוניים ל-704 כוחות סוס ומהירות של 300 קמ"ש. יעלה את הדיונה הגדולה של דובאי? צילום: G POWER
במוו X5M טייפון של סדנת G POWER. שיפורי מנוע קיצוניים ל-704 כוחות סוס ומהירות של 300 קמ"ש. יעלה את הדיונה הגדולה של דובאי? צילום: G POWER

750 כוחות סוס מ-ב.מ.וו X5M

תומר הדר

ב.מ.וו X5 בגרסת M הוא משהו שלא ממש אמור להתקיים, מבחינת חוקי הפיזיקה המוכרים לאדם: הוא גדול מדי. כבד מדי. יש לו מרכב כובד גבוה מדי. העסק הזה לא אמור להיות מסוגל לנסוע 250 קמ"ש ובטח שלא להפגיז סיבובים. אבל ב-ב.מ.וו לא ממש שמים על כל הקטע הזה של הפיזיקה, ולכן ה-X5M הוא רכב מטורף לחלוטין – שתי טונות שיודעות לנסוע ממש ממש מהר. אבל מה קורה למי שלא ממש מעוניין להסתפק בנתוני היצרן הצנועים של ב.מ.וו?


אה הא – הוא הולך אל סדנת G POWER , כדי לשפר. הנה הנתונים הטכניים: G POWER נוטלים את צמד ה"טורבואים" המקוריים ומתקינים אותם בפח האשפה של הסדנה. במקומם נכנסים צמד טורבואים גדולים יותר, שמסוגלים להתמודד עם גדישה יותר רצינית. גם האינטרקולרים המקוריים מוחלפים בכאלה שמסוגלים להוריד את טמפרטורת היניקה בצורה יעילה יותר – וכמובן שה-X5M מקבל יותר דלק, כי אחרת הוא לא יוכל להתמודד עם תוספת הגדישה שאנשי G POWER  תכננו עבורו. התוצאה הסופית היא 704 כוחות סוס.

במוו X5M טייפון של סדנת G POWER. מה יותר טוב מטורבו? שני מגדשי טורבו - ואינטרקולרים ענקיים! צילום: G POWER
במוו X5M טייפון של סדנת G POWER. מה יותר טוב מטורבו? שני מגדשי טורבו – ואינטרקולרים ענקיים! צילום: G POWER

אם נוציא לרגע את המחשבון נגלה שמדובר ב-173 כוחות סוס יותר מההספק המקורי. המהירות הסופית היא 300 קמ"ש עגולים ויפים ואת הקורטר מייל G POWER  לועסת תוך 11.5 שניות. סבבה? עוד לא: למי שרוצה יש גם בודיקיט שנקרא "טייפון". עכשיו סבבה.

 

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 − 4 =