יום חמישי , 28 מרץ 2024

ג'ון דיר גייטור: מטרקטור לרכב פנאי

לא מכבר סיפרנו לכם על עדכונים מעולם רכבי העבודה הקלים (UTV או Side by Side באמריקנית) מבית קאב קאדט ופולאריס. שוק רכב העבודה דנן מגלגל לא מעט כסף – בעיקר בצפון אמריקה – ונתוני מכירות שנמדדים במאות אלפים בשנה. בהחלט חשוב מספיק בכדי ליצור תחרות עזה בין שפע היצרניות המתחרות בתחום.

העדכון האחרון מגיע מבית ג'ון דיר, יצרנית הטרקטורים המפורסמת מארה"ב המציעה מזה שנים את הגייטור – גרסתה לנושא. הגייטור החל דרכו כרכב נמוך ונטול מתלים, עם 3 או 5 גלגלים שיועד להובלת מטען עם שני נוסעים. החל מ-1992 מיוצר הגייטור עם 4 או שישה גלגלים בהינע 2×4 או 4×6. בג'ון דיר הציעו את ליין הגייטור שלהם כמוצר משלים להיצע הטרקטורים וציוד הצמ"ה האדיר של החברה, כרכב עזר בשטח, בחווה או באתר הבנייה. עם השנים הפכו רכבי ה-UTV למיניהם ממוצר עבודה טהור ותכליתי לרכב פנאי רב תכליתיים, כאשר יכולת העבודה לא חייבת יותר לשאת בחובה עונש בדמות מתלי-אבן, אבזור ספרטני, ביצועים בסיסיים ועיצוב חסר השראה. ב-2004 הושק ליין הגייטור HPX שיועד לתנאי שטח קיצוניים יותר והציע יכולת נשיאת מטען משופרת וב-2007 הוצעה סדרת ה-XUV שבאה כתגובה לשפע המתחרים הרעננים, השריריים, הנוחים והעבירים שצצו כפטריות לאחר הגשם.

לקראת 2011 משדרגים בג'ון דיר את הגייטור XUV. מעבר לעדכונים עיצוביים מתווסף להיצע דגם על חדש – 825i – עם מנוע בנזין 825 סמ"ק בעל שלוש בוכנות, לצד הטווין-בנזין בנפח 625 סמ"ק והדיזל (3 צילינדרים) 850 סמ"ק הוותיקים יותר. 55 כוחות הסוס אותם מספק הבנזין החדש מעניקים לגייטור ביצועים מהליגה של הספורטיביים שב-UTV, עם מהירות מרבית של 70 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית). הדיזל עודכן אף הוא – בעיקר ביחסי ההעברה הסופיים – ומציע עתה מהירות מרבית של כ-52 קמ"ש; בכך הופך ג'ון דיר גייטור ל-UTV מונע בדיזל המהיר בשוק. הגייטור 825i מעביר את כוחו אל ארבעת הגלגלים באמצעות ואריאטור (גיר רציף, 4×4 קבוע, 2 יחסי העברה), כמקובל בקטגוריה, עם דיפרנציאל אחורי הניתן לנעילה מלאה מכאנית וקדמי מוגבל החלקה. על הבלימה אמונים 4 דיסקים הידראוליים. כל המתלים הנם עצמאיים כאשר מהלך הקדמיים 203 והאחוריים 229 מ"מ. מרווח הגחון המינימאלי עומד על 267 מ"מ. הגייטור 825i שוקל 744 ק"ג, מורשה לגרור 680 ק"ג ולשאת מטען כולל של 635 ק"ג – 454 מהם בארגז.

מחיר ג'ון דיר גייטור 825i החדש עומד על 11,200$ בארה"ב. ג'ון דיר גייטור מיובא גם לארץ – על-ידי יבואנית ציוד הגינון י. קמחי מכפר הנגיד – אך ללא פרסום או חשיפה ראויים ובמספרים קטנים (לחברה אין אתר).

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

One comment

  1. סוף סוף הצליחו לעשות הכלאה בין מיול לרייזר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 1 =