יום שישי , 29 מרץ 2024

פיאג'ו טייפון 125 בישראל

לפני כ-15 שנה ייבאה קבוצת עופר-אבניר כלי מהפכני לשעתו – גרסת ה-125 סמ"ק החזקה של הפיאג'ו טייפון 50, ללא ספק אחד מקטנועי ה-50 סמ"ק המוצלחים בכל הזמנים. הטייפון החזק צויד במנוע בעל בוכנה אחת, היה דו-פעימתי, די רועש, די מעשן אבל מאוד חזק. תהיינה הסיבות אשר תהיינה, אך כמה מנועים שגמרו את חייהם מוקדם מהרגיל, עלויות תחזוקה גבוהות ושם שהחל את דרכו ברגל שמאל הסירו דגם זה ממדפי היבואן, למרות שעוד נעשה ניסיון לייבא גרסה מתקדמת ואמינה יותר בהמשך.

זה עתה הודיעה עופר-אבניר על חזרתו של הטייפון 125 ארץ, אך הפעם מדובר בואריאציה מודרנית של אותו קטנוע שטח דאז, עם מנוע 4 פעימות מתון, "חלק" ואמין בהרבה, מכלולים ושלדה חדשים ו…מחיר בהחלט מפתה העומד על כ-14,000 שקל. המפרט הטכני כולל גלגלי 'בלון' שמנמנים הנעולים על חישוקי 12 אינץ', בלם דיסק קדמי ותוף אחורי, תא אחסון מתחת למושב וידיות אחיזה לנוסע מאחור. המשקל היבש המוצהר עומד על 117 ק"ג ולגבי ההספק לא נמסרו נתונים אך בהערכה גסה היינו מהמרים על משהו סביב ה-12-13 כוח-סוס. יש לנו תחושה שלא תמצאו קטנוע יעיל ומהיר יותר בשטח. כן, בשטח: מדובר בקטנוע שבהחלט מותאם לנסיעות שבילים, קצת אבנים וחצץ ובידיים הנכונות אף פה ושם רכיבת שטח בנתיבים שלא הייתם מנסים עם אף קטנוע אחר.

פיאג'ו טרם שחררו סרטון של הטייפון 125 החדש, כך שנסתפק בהצצה קצרה על הווספה לדורותיה, הסבתא-רבא של השובב המודרני הזה:

Check Also

קדימון לקסוס GX כל חדש

האם העיצוב הזוויתי של לקסוס GX החדש מרמז על המראה של טויוטה לנדקרוזר הבא? אחרי טויוטה טאקומה וה-GX של לקסוס, רק הפראדו נותר האחרון להתחדש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five − 2 =