יום חמישי , 8 דצמבר 2016
דף הבית » מגזין » וידאו: מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT scrambler
וידאו: מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT  scrambler
מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. טונות של אופי, הנאה צרופה ואי שלמות שהופכים אותו למושלם. 116 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

וידאו: מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT scrambler


רוני נאק

האמת שעכשיו, עם שכבת אבק דקה על מושב העור ובתוך חישוקי הגלגלים, הוא נראה יותר טוב. ואם היה חסר לי משהו (בנוסף לחישוקי השפיצים) ולא יכולתי לזהות "מה חסר לי כאן" – שכבת האבק הוסיפה מקדם של חיספוס שאין באופנוע הדגמות מלוקק ובשבילי סגרה את המראה המושלם לאופנוע הזה.

ב.מ.וו R nineT נוצר משילוב של שתי גישות. הראשונה היסטורית לציין 90 שנים למנוע הבוקסר של ב.מ.וו ושנית נועד לתת פלטפורמה בסיסית לקאסטומציה. ב.מ.וו הטכנולוגית – שבשלב הזה, שנת 2014, כבר הכניסה ליצור סדרתי את הבוקסר מקורר המים בדגמי ה-R שלה – חשבה שזה יהיה דגם נחמד להיפרד ממנו ממנוע מקורר האוויר והשמן לקראת הפסקת יצורו. אלא שהשוק חשב אחרת – הוא אימץ בחום את האופנוע המינימאליסט שכל הטכנולוגיה שבו הסתכמה במערכת ABS – והדרישה ועימה המכירות זינקו לערכים אשר הפכו את הדגם הזה לשני הנמכר ביותר בקו האופנועים של ב.מ.וו. רק ללמדכם שגם אנשי השיווק החלקלקים ביותר לפעמים מתגלצ'ים על האגו של עצמם ולא קוראים נכון את השוק.

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. טונות של אופי, הנאה צרופה ואי שלמות שהופכים אותו למושלם. 116 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. טונות של אופי, הנאה צרופה ואי שלמות שהופכים אותו למושלם. 116 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

רכבתי על הגרסה הראשונה כשהגיעה לארץ לפני כשנה וחצי ואותם שלושה ימים לא עזבו ולא הניחו לי במשך חודשים ארוכים. דבק בי הקסם של האופנוע הזה בעיקר בשל האותנטיות שלו, המוזרויות שלו, הצליל הממכר שלו והחסרונות הרבים שלו. שילוב מהמם של מנוע+מיכל דלק+ מושב ולא הרבה יותר מזה – אופנוע מזוקק לרמת ה-ד.נ.א וחף מסיבוכים מיותרים.

 

סקרמבלר

עתה מגיעה אלינו גרסת SCARMBLER שזה מה שאופנועי שטח היו לפני שהיו אופנועי שטח של ממש. בתקופה ההיא הוסבו אופנועים לשטח עם צמיגים, כידון גבוה ורחב, כנפיים קצוצות, מושב מקוצר ומיכל דלק מוקטן והרבה כוונות טובות ולא הרבה יותר מזה. והתקופה הייתה העידן הרומנטי של סטיב מקווין, ג'יימס דין, ורבים אחרים עוד לפני הפלישה הגדולה של האופנועים מיפן.

הסקרמבלר של ב.מ.וו נאמן לגישה הזו, במיגבלות של 2016 ועוכרי הדין של ב.מ.וו. הוא שומר על המנוע והשלדה הבסיסים של R9T כאשר ההבדלים נעוצים במיקום הרגליות, כידון מעט גבוה יותר, מזלג קדמי, גלגל קדמי 19 אינטש, שעון יחיד על הכידון, מעצורים שונים, מושב ומפלט גבוה.

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. 1.2 ל', 110 כ"ס וכ-12 קג"מ. מקסים צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. 1.2 ל', 110 כ"ס וכ-12 קג"מ. מקסים צילום: רוני נאק

המנוע נותר אותו בוקסר בנפח 1,170 סמ"ק אשר מפיק 110 כ"ס ב-7,550 סל"ד ו-12 קג"מ ב-6000 סל"ד. תיבת הילוכים עם שישה יחסי העברה מורידה את הכוח לגלגל האחורי דרך גל הנעה ומתלה "פאראליוור".

מהלכי המתלים הוגדלו ב-5.0 מ"מ לפנים ו-20 מ"מ מאחור. אלו עדיין מהלכים קטנים מאד בעולם אופנועי השטח רק 125 מ"מ לפנים ו-140 מ"מ במתלה האחורי (מול כ-300 מ"מ באופנועי אנדורו גזעיים).

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. דיסקים בקוטר 320 מ"מ, יש ABS וגם מזלג עם זרועות ספגטי דקיקות בקוטר 43 מ"מ. מקסים צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. דיסקים בקוטר 320 מ"מ, יש ABS וגם מזלג עם זרועות ספגטי דקיקות בקוטר 43 מ"מ. מקסים צילום: רוני נאק

אבל לצד הבדלים הרבים שחלקם קוסמטיים בלבד, המטרה השניה הייתה ליצור אופנוע נגיש וזול יותר מהמקורי. זה עלה אצלנו 135,000 שקלים בעוד ש-ב.מ.וו סקרמבלר עולה "רק" 116,000 שקלים. עדיין לא זול ובכל זאת הוזלה.

 

רכיבה

יותר קל וידידותי מזה לא תוכלו לדמיין. תנוחת הרכיבה זקופה וכידון רחב הופכים את ההיגוי והתמרון בתנועה העירונית לקלה מאד. המשקל 220 ק"ג הוא כביר אבל מרכז הכובד נמוך למדי, ועם המון מומנט כבר בסל"ד נמוך ובינוני, המשקל מהר מאד הופך לשקוף ולא מורגש.

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. מינמאליסטי. והאמת היא שלך צריך יותר מזה. גברים אמיתיים לא צריכים מד סל"ד או חיויי הילוכים או דלק... צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. מינמאליסטי. והאמת היא שלך צריך יותר מזה. גברים אמיתיים לא צריכים מד סל"ד או חיויי הילוכים או דלק… צילום: רוני נאק

למתלים כיול רך הרבה יותר מאשר בגרסה המקורית ועם גלגל קדמי גדול 19 אינטש כזכור, הם סופגים אספלט שבור ופני כביש ישראליים טיפוסיים הרבה יותר טוב. אין כאן את הנוקשות הקופצנית של אופנוע כביש, אלא ספיגה נכונה מבלי להיות רכים מדי. יחד עם זאת, מורגש פער בין המתלה האחורי שהיה מוצק למדי למזלג 43 מ"מ דק רגליים ורכרוכי. בנוסף צרמה לי העדר היכולת לכייל משהו במזלג הזה. לא עומס קפיץ ולא בוררי שיכוך – הרגשתי שחסכו עליי.

מחוץ לעיר אפשר ליהנות מהפקת הכוח הממכרת של המנוע הזה. ללא מד סל"ד או חיווי לששת ההילוכים, החלפת ההילוכים היא שילוב של חיווי אוזן וישבן. והצליל המופק ממפלט אקרפוביץ (אשר נראה כמסתווה לסופר-טראפ עם הדיסקיות של פעם) ממכר בטירוף.

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. מתלה פאראלוור אחורי עם מהלך 140 מ"מ. הוא מוצק יותר מהמזלג בחזית וזה מורגש. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. מתלה פאראלוור אחורי עם מהלך 140 מ"מ. הוא מוצק יותר מהמזלג בחזית וזה מורגש. צילום: רוני נאק

בין הערים ממשיכים המתלים לספק נוחות נסיעה טובה ורייד מוצק אך לא רכרוכי מדי. למעצורים – צמד דיסקים 320 מ"מ – נשיכה ומינון טובים אבל יש מהלך סרק ארוך מדי בידית והפעולה מעט ספוגית – גם ביחד לדגם המקורי.

בכביש מפותל האופנוע נטוע מאד ונוסך בטחון גם בעכבר שטח כמוני. אפשר לבחור בקלות את הקווים ברצף פניות וקל לבצע תיקונים תוך כדי. שינויי כיוון מהירים הם כבר עניין אחר ומצאתי עצמי לא אחת גם לוחץ חזק עם הרגליים כדי לגרום למכונה מבוואריה לעבור מקשת ימנית לסוויפר שמאלי. הכבישים של איזור שריגים וליאון מזמן לא היו לי כיפיים כל-כך ובמהירות הגיונית.

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. מלך על כבישים צדדים ודרכים משובשות - וגם בעיר יהיה זריז וסטייליסטי. כאן על הדרך הזו אי כאן בשפלת יהודה, היה פשוט קסם. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. מלך על כבישים צדדים ודרכים משובשות – וגם בעיר יהיה זריז וסטייליסטי. כאן על הדרך הזו אי כאן בשפלת יהודה, היה פשוט קסם. צילום: רוני נאק

ככל שנקפו הקילומטרים פיתחתי סלידה ממהירות שעולה על 110 קמ"ש. הרוכב חשוף לגמרי לרוח וכל קמ"ש מעל לזה מייסר יותר ויותר. אם אתם מתכננים – כמוני – רכיבה ליעד מרוחק – האופנוע הזה יתיש אתכם אם תנסו לרכוב מהר. זה לא שהוא לא יגיע ל-180 קמ"ש ויותר – יש בו את היכולת הזו – אבל ללא הגנת רוח נאותה כל דבר מעל 120 קמ"ש אפילו 110 יהיה עינוי. כך שמצאתי עצמי מחפש דווקא את הדרכים הצדדיות ומתרחק מהכבישים הראשיים.

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. טונות של אופי, הנאה צרופה ואי שלמות שהופכים אותו למושלם. 116 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. טונות של אופי, הנאה צרופה ואי שלמות שהופכים אותו למושלם. 116 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

ב.מ.וו סקראמבלר פרח בדיוק שם. היכן שהאספלט השבור והצר, ודרכי העפר החליפו את הכבישים הרגילים. בדרכים שבין התילים הגדולים של השפלה ועל דרכי העפר שביניהם הופתעתי מכמה שנהניתי מהכלי הזה. הוא הרגיש הכי נכון כאן. בקרת המשיכה יעילה מאד ושומרת עליכם, וגם ה-ABS עושה עבודה טובה בשטח. אפשר לכבות את שתי המערכות או כל אחת בנפרד – ואז תיחשפו לעולם המרתק של החלקות כוח בהילוך שלישי ורביעי ותוכלו לשחק מעט יותר עם הקרנף החביב הזה. גמישות המנוע ממשיכה להיות נכס גם בשטח וקל מאד למנן את האחיזה מאחור עם המצערת. רק אל תנסו לשנות כיוונים בחדות או לבלום מאוחר לתוך פניה, האחיזה של הגלגל הקדמי מוכרעת בקלות מהמאסה השואפת להמשיך קדימה.

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. מלך על כבישים צדדים ודרכים משובשות - מיניאליסטי ומקסים. נח תחת עץ חרוב אחרי ספרינט בשטח. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. מלך על כבישים צדדים ודרכים משובשות – מיניאליסטי ומקסים. נח תחת עץ חרוב אחרי ספרינט בשטח. צילום: רוני נאק

סיכום

דליים של אופי. המון. ואיכות כללית נהדרת שבו את ליבי. לדעתי הסקרמבלר גם מתאים יותר לישראל בזכות השינויים שעבר והוא מספק מעטפת שימוש רחבה יותר מה-R9T הרגיל. מיכל הדלק מספק טווח של כ-350 קילומטרים, ועם הצמיגים הדו-שימושיים אשר יגיעו על האופנועים הללו בהמשך תוכלו לצאת להרפתקאות של ממש. המחסור בהגנת רוח מאד מהותי בטיולים ארוכים, והמפרט המקורי עם חישוקי הגלגלים היצוקים פשוט מעצבן (שפיצים ראבאק – בתוספת מחיר). האם הייתי קונה אותו? בשניה אחת! ולו רק כדי לשבת עליו, לתת בליפ בגז ולהרגיש את המומנט של הגלגל תנופה מושך אותך ימינה. איזה חומד!

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. אוקטוברפסט - עם מוצר שאינו בירה מבוואריה. לא אותו הדבר אבל עדיין כיף גדול. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ב.מ.וו R nineT סקרמבלר. אוקטוברפסט – עם מוצר שאינו בירה מבוואריה. לא אותו הדבר אבל עדיין כיף גדול. צילום: רוני נאק

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*