יום רביעי , 27 ספטמבר 2017
דף הבית » מגזין » איך הפכה דאצ'יה למותג הצומח בישראל?
איך הפכה דאצ'יה למותג הצומח בישראל?
איך הפכה דאצ'יה למותג הרכב הצומח בישראל? צילום: דאצ'יה

איך הפכה דאצ'יה למותג הצומח בישראל?

הנה עובדה שלא הרבה אנשים יודעים: משמעות המונח "לואו-קוסט", חֶסֶךְ בעברית, שהפך שגור כל כך בעשור האחרון לא כולל הבטחה גורפת למחיר הזול ביותר. פירוש המונח, בין אם מדובר בענף התעופה, הריהוט או המזון, הוא הוזלת עלויות הייצור והתפעול. כן, כולם רוצים להיות "לואו-קוסט", אבל למען האמת מדובר בתורה שלמה וקפדנית, שיישומה דורש מיומנות גדולה ולא רק רצון טוב להיטיב עם הצרכן.

אחרי המהפכות הגדולות שיצרו איזי-ג'ט וריינאייר בענף התעופה, איקאה בתחום הריהוט וחברת H&M בתחום הביגוד, הגיע לפני קצת יותר מעשור תורו של ענף הרכב. מי שחתום על המהפכה הוא מותג הרכב דאצ'יה, שהבין היטב שיש קהלי יעד גדולים שמייחסים לרכב שלהם תכונות נעלות של יעילות, חיסכון, פונקציונאליות ותחזוקה ידידותית.

המודל היה ברור: רכישת רכב היא תהליך שמורכבותו נעלמת מעיני הרוכש הממוצע. אחרי הכל, כמה אנשים באמת יכולים להצביע על סוג הפלסטיק ממנו הורכב לוח המחוונים או על יעילות המגדש. אבל את היחס המושלם בין העלות לתועלת, אין ישראלי שלא מכיר.

איך הפכה דאצ'יה למותג הרכב הצומח בישראל? כאן אולם התצוגה בחיפה. צילום: דאצ'יה

איך הפכה דאצ'יה למותג הרכב הצומח בישראל? כאן אולם התצוגה בחיפה. צילום: דאצ'יה

הכתובת היתה על הקיר

נכון, רכישת רכב בקרב מרבית האנשים היא תהליך אמוציונאלי שלא תמיד עולה בקנה אחד עם מנעד הצרכים האופטימאלי, אבל בדאצ'יה גמרו אומר לפרק את תהליך רכישת הרכב לגורמים ולהעניק לכל רוכש את הזכות לשלם עבור מה שהוא צריך באמת. לא מדובר בעסק פשוט: עד 1999 דאצ'יה היתה מותג עצמאי שנחל הצלחה בשווקים ממוקדים בלבד, אבל באותה שנה נמכר המותג לקבוצת רנו הצרפתית ולאחר למידה והשקעה במיצוב, הפריצה המטאורית יצאה לדרך.

הסיבות להצלחה היו בסימן "הכתובת על הקיר": דאצ'יה הצליחה לייצר רכב חזק, אמין ואיכותי בעלויות ייצור שפויות (תודה למפעלי רנו), אבל הבשורה האמיתית חיכתה לנהגים באולמות המכירה. "ישנן ברכב המון תוספות שאתם לא בהכרח צריכים, אז מדוע שלא תחסכו באבזור שפחות רלוונטי לכם"? טענו אנשי המכירות של דאצ'יה בפני הנהגים ההמומים.

רכב לחוד, אביזרים לחוד

הפילוסופיה הזאת, כך מסתבר, שינתה את תפישת העולם הצרכנית בעולם הרכב והזכירה לרוכשים שחלק ניכר מעלויות הפיתוח והמחקר שמשקיעות חברות הרכב, למעשה מגיע מכיסם. הדרך של דאצ'יה לחסוך בעלויות הללו טמונה בשימוש בפיצ'רים ורכיבים שפיתחה רנו וכבר הוכחו כמוצלחים. אבל בכך לא די: המותג נמכר במחירי נטו אטרקטיביים (כדאי לחסוך את ההתמקחות, לא תמצאו כאן הנחות) וללא תוספים כמו אביזרים, ביטוחים, מימון, הארכת אחריות ועוד, שמוצעים למכירה בנפרד.

 דאצ'יה דאסטר האוטומטי. הבשורה החדשה של דאצ'יה למשפחות צילום: דאצ'יה

דאצ'יה דאסטר האוטומטי. הבשורה החדשה של דאצ'יה למשפחות צילום: דאצ'יה

כך הצליח המותג להפוך לאחד מסיפורי ההצלחה המוכרים באירופה בתחום הרכב, הרבה יותר מקבוצות הרכב הגדולות בעולם. באירופה מוביל המותג את טבלת הצמיחה במכירות ונמצא במקום 5 בצרפת ו-8 בכל אירופה כשהוא מקדים מותגים גדולים וידועים. גם בישראל, רשם המותג דאצ'יה צמיחה של לא פחות, מ-51% במחצית הראשונה של 2017 והוכתר למותג הרכב הצומח ביותר בחציון הראשון של 2017. בהחלט ניתן לומר שמרבית הישראלים יסכימו שההגדרה הנכונה ביותר למותג דאצ'יה היא: צרכנות נבונה ואחראית.

4 comments

  1. מי יודע מדוע ולמה התקינו המגבים ברכב הנה"ל מבפנים?

  2. רכב חלש עים מרכב מאוד פשוט שתואם את ערך הרכב וכן ואמנם עולה זול אבל כאשר אתה צריך לשכפל מפתח אז אתה רואה מזה רכב זול עים מחיר של שיכפול מפתח מאוד יקר וגם כאשר פניתי לשרות לקוחות אמרו שיבדקו ולא חחזרו תשובה
    בברכה

  3. דרגת בטיחות ברמה של אפס .איך רנו כחלק ממכוניות רנו מגיעים ל5 כוכבים, מכוניות דאציה בקרקעית
    עם כוכב אחד. בישראל כמות התאונות היא עצומה ורכב כמו של דאציה על הכביש מסכן את הנוסעים שבו.

  4. המנוע של רנו?

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6