יום חמישי , 8 דצמבר 2016
דף הבית » מטוסים ותעופה » Dassault Falcon 5X – טכנולוגיה, חומרים מתקדמים הדבר החם הבא
Dassault Falcon  5X – טכנולוגיה, חומרים מתקדמים הדבר החם הבא
Dassault FALCON 5X. דור חדש ומלהיב של מטוס מנהלים בסגמנט הבינוני. עם מעטפת אירודינאמית מודרנית ומעניינת מאד המאפשרת שיוט מהיר אך גם מהירות גישה איטית לשדות תעופה משניים. צילום: Dassault

Dassault Falcon 5X – טכנולוגיה, חומרים מתקדמים הדבר החם הבא

לא טעיתם. Dassault הם אלו שייצרו בשעתו את המטוסים שהובילו את מבצע מוקד ואת אלופי ההפלות של הסילונים – המיראז' אשר תחת ידינו הפיל את המיג הראשון שלו בפרובוקציה יזומה ממש-לא-במקרה ביום הבסטיליה. ואני מזכיר זאת לא רק כדי להוסיף צבע ולהעביר את המסר שמדובר ביצרן בעל ניסיון של עשרות שנים בחוד התעשייה אלא שמגיע גם ערך מוסף עם השם Dassault מעבר לנתונים היבשים ולמפרטים – מייסד החברה מרסל דסוד אמר בשעתו ש"מטוס טוב חייב להיות יפה" וסדרת מטוסי המנהלים של היצרן – FALCON – בהחלט שעומדת בתנאי המקדמי הזה.

Dassault FALCON 5X. דור חדש ומלהיב של מטוס מנהלים בסגמנט הבינוני. עם מעטפת אירודינאמית מודרנית ומעניינת מאד המאפשרת שיוט מהיר אך גם מהירות גישה איטית לשדות תעופה משניים. צילום: Dassault

Dassault FALCON 5X. דור חדש ומלהיב של מטוס מנהלים בסגמנט הבינוני. עם מעטפת אירודינאמית מודרנית ומעניינת מאד המאפשרת שיוט מהיר אך גם מהירות גישה איטית לשדות תעופה משניים. צילום: Dassault

ה-X5 נחשף לציבור רק באוקטובר 2013 בתערוכת התעופה העסקית בלאס ווגס ומיד עורר עניין רב ומהומה תקשורתית. לפי דסוד ל-5 חתך הקבינה הגדול ביותר בקבוצתו וכן הוא חסכוני בעד 50% בצריכת הדלק ביחס למתחריו. אלו שני פרמטרים חשובים מאד בכלכלה העולמית שלא לומר שגם במראית העין של חברות אשר חשוב להן להיתפס כבעלות מודעות סביבתית. גובה התקרה בקבינה עומד על 1.98 מ' וזה נתון חשוב לנוסעים בטיסות אשר יכולות לארוך 10 ואף 11 שעות. למטוס מקום ל-16 נוסעים וטווח מרשים של כ-9,500 קילומטרים. כך למשל תוכלו לטוס ללא חניית בינתיים מלוס אנג'לס ללונדון, מפריז לבייג'ינג – בין שתי נקודות עובר פאלקון מהיר אחד. היצרן הצרפתי לא חסך במאום והשקיע מחשבה רבה וחשדנית לתיכנון המודרני של הקבינה תוך ניצול מירבי של החלל ושימוש בחומרים מודרניים – קלי משקל וקטני נפח.

Dassault FALCON 5X. דור חדש ומלהיב של מטוס מנהלים בסגמנט הבינוני. עם מעטפת אירודינאמית מודרנית ומעניינת מאד המאפשרת שיוט מהיר אך גם מהירות גישה איטית לשדות תעופה משניים. צילום: Dassault

Dassault FALCON 5X. דור חדש ומלהיב של מטוס מנהלים בסגמנט הבינוני. עם מעטפת אירודינאמית מודרנית ומעניינת מאד המאפשרת שיוט מהיר אך גם מהירות גישה איטית לשדות תעופה משניים. צילום: Dassault

אם תעדיפו דווקא את מושב הטייס תמצאו בקוקפיט מערכת בקרת טיסה דיגיטאלית חדשנית המשלבת – לראשונה במטוס מנהלים – את כל משטחי השליטה במטוס ובהם גם מדפים המשמשים בתפקיד כפול כמאזנות כשהם פרושים. זה מאפשר למטוס להגיע לנחיתה במהירות נמוכה ובזוויות גישה תלולות – קונפיגורציה הדרושה לנחיתה בשדות תעופה קטנים ומסלולים קצרים.

Dassault FALCON 5X. דור חדש ומלהיב של מטוס מנהלים בסגמנט הבינוני. עם מעטפת אירודינאמית מודרנית ומעניינת מאד המאפשרת שיוט מהיר אך גם מהירות גישה איטית לשדות תעופה משניים. צילום: Dassault

Dassault FALCON 5X. דור חדש ומלהיב של מטוס מנהלים בסגמנט הבינוני. עם מעטפת אירודינאמית מודרנית ומעניינת מאד המאפשרת שיוט מהיר אך גם מהירות גישה איטית לשדות תעופה משניים. צילום: Dassault

לרשות הטייס "כלי עבודה" חדשים ובהם תצוגה עילית כמו במטוסי קרב עם חיווי מהירות, גובה וחיזוי נתיב הטיסה. אבל לא רק – המערכת מסוגלת לשדר תמונה מלאכותית של הנוף לעיני הטייס גם בתנאי הראות הגרועים ביותר. המערכת משלבת מצלמה לראיית לילה יחד עם בסיס נתונים עולמי אשר יחד יוצרים תמונה מלאכותית ומוגברת של עולם חשוך או במזג אוויר בעייתי. המערכת אגב, מיוצרת על ידי אלביט מערכות. זה המקום לציין כי דסוד מייצרת את סדרת FALCON מזה 50 שנים והייתה הראשונה לשלב מערכת בקרה טוס-על-חוט במטוסי מנהלים. השתכנעתם? המחיר עומד על 45 מיליון דולרים האספקה לא לפני 2016.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*