יום חמישי , 28 מרץ 2024

דרכים וסינגלים ביער חרובית

מדור הטיולים בחסות יונדאי

מסלול טיול השטח יהיה הפעם ממוקד לרוכבי האופניים. ותוכלו לראות – לפי מפת ה-GPS – שמדובר בסינגל עקלתוני ומרתק לרכיבה. האיזור הוא יער חרובית. יער נטוע בגודל של כ-8000 דונמים התחום מדרום על-ידי תל-צפית, ונחל האלה, ומצפון על-ידי כביש 383 (מצומת ראם לצומת עזקה). בשנים האחרונות השקיעה קק"ל מאמצים רבים להסדיר את היער למטיילים, ובעיקר ללוחמי צה"ל ולאנשים בעלי מוגבלויות. כך שגם אם אינכם מהמדוושים תוכלו למצא עניין רב במקום. בנוסף, הוכשרו בו פינות משחקים רבות, מקומות רבים לפיקניקים ופינות חמד לרוב.

שביל "בין הסלעים" יהיה חימום מצוין בכניסה לסינגל חרובית המאתגר לרכיבת אופניים צילום: רוני נאק

מי מכם שמתעניין בהיסטוריה ירותק על-ידי תל צפית, אשר מזוהה עם העיר גת שהייתה עיר הולדתו של גוליית – ועוד מוזכרת פעמים רבות במקרא בין השאר כעיר מקלט למלך דוד. תוכלו לטפס על התל בשביל מוסדר – רק ברגל. מידע נוסף על יער חרובית תוכלו לקבל מאתר קק"ל.


הצג את haruvit במפה גדולה יותר

מסלול האופניים הוא באורך של כ-11 קילומטרים. נחלק באופן גס את השביל לשני חלקים. מהחניון לתל-צפית – חלק מהיר, קל למאותגרי כושר, וזורם למדי. חלק שני – מתל-צפית לסיום. ברובו במגמת עלייה, ומטיח בפני הרוכב המתנשף אתגרי עבירות טכניים הדורשים לא רק כוח שרירים אלא גם טכניקת רכיבה אסרטיבית ותכנון קדימה – מאתגר ומתגמל או מתסכל – גם לרוכבים מיומנים.

• מעדיפים  מסלול טיול במורדות של יער יתיר?

אופי הסינגל הוא סלעי בעיקרו ומומלץ מאד לוודא לחץ אוויר נכון בצמיגים פן אלו ייצבטו על אבני הגיר המשוננות. בכל מקרה רצוי להצטייד בפנימיות נוספות. ביום שבו רכבנו בחרובית שרר חום כבד ומעיק (אמצע אוקטובר…) רצוי תמיד להצטייד ביותר מים ממה שאתם חושבים שצריך. לטעמנו אחרי כמה פרקי גשם – כשהירוק יתחיל להימשך מתוך האדמה – השביל ישנה פניו ויהיה עוד יותר יפה.

סינגל חרובית. זה אופי המכשולים עמם יהיה עליכם להתמודד בחציו השני של הסינגל. רכיבת אופניים מתגמלת ביותר. צילום: רוני נאק

נקודת ההתחלה מעט בעייתית למי שזה ביקורו הראשון באתר. יהיה עליכם לרכב לראש החניון עד למוצא שביל "בין הסלעים". ריכבו לאורכו עד שתגיעו ל"מצפה יהונתן" אז פנו מזרחה בדרך עפר לבנה וריכבו עליה כ-60 מטרים. מימין יוצא סינגל שבפתחו סלע קטן ורבוע. פנו ימינה ואחרי כמה מאות מטרים תגיעו לגדר. משמאלכם מעבר בקר "מנע בקר". חצו אותו ופנו מייד שמאלה בסינגל המסומן בירוק. זהו! מכאן אתם בידי כוח המשיכה ואלי הדיווש. עיקבו אחרי סימון השבילים הירוק והתעלמו מכל דרך עפר שהוא חוצה בדרך לנירוונה דו-גלגלית!

Check Also

קמפר מתקפל לטנדרים חשמליים (ולא רק)

עם תיכנון המכוון ספציפית לטנדרים חשמליים, הקמפר של Camp365 עשוי חומרים מרוכבים הוא קל משקל, בעל פרופיל אירודינאמי נמוך וכמובן מכיל מזגן, שירותים ומקלחת חמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × four =