יום שישי , 29 מרץ 2024
טיול אופניים בין נמל יפו לנמל תל אביב עם המון מה לראות, ללמוד ולטעום. צילום:רוני נאק

טיול אופניים – בין הנמלים

לפני שנתחיל הערה אחת חשובה – תשכחו ממשימתיות. והכוונה היא שתצאו לטיול הזה בראש פתוח שאם תגלו במהלכו מקום, או נקודה, בה תרצו להתעכב עשו זאת ואינכם חייבים לסיים את המסע דווקא בקצה המסלול שנתאר כאן.

אורך המסלול כולו כ-6.5 קילומטרים והוא עובר כולו על הטיילת, הדק ומסלולי האופניים שבין נמל תל אביב, מרינה תל אביב לנמל יפו. אפשר לטייל מצפון לדרום או ליהפך, זה לא ממש משנה. כשבכל קצה יש מגרשי חנייה מסודרים ורחבי ידיים.

לטעמנו הדרך הנוחה ביותר לחוות את הטיול הוא על אופני תל אופן. מהם תמצאו עמדות השכרה לכל אורך התוואי. כך שתוכלו להזדכות על האופניים בכמה נקודות לאורך הטיול – אם תחליטו לעשות זאת. אופציה מצויינת אחרת היא לטייל על האופניים שלכם אבל אז יהיה עליכם לרכוב בחזרה או לארגן איסוף מנקודת הסיום – "הקפצה" בלשון הרוכבים.

logo-hyundai-610

אנו בחרנו דווקא באופציה הנוחה של תל אופן (למידע נוסף) והתחלנו מדרום, נמל יפו, סקרנים לראות במו עינינו את הנמל המשוקם. הגענו למקום בשעת בוקר כשחלק מהדייגים עוד פרקו את שלל הדגה מהלילה מול עיניהם של סוחרי הדגים ובעלי המסעדות שעל הרציף. מול ערימות של רשתות, וסירות מתנודדות קלות שתינו את הקפה של הבוקר באחד מבתי הקפה הרבים שבמקום. בימי שישי מתקיימים במקום הופעות חיות וירידי מעצבים. חוץ מזה יש במתחם עשרות חנויות ועסקים מבית הבראה לצעצועים ועד רשתות ארציות כמו סטימצקי. ביניהם תמצאו סלון לבירה, מרכז נא לגעת (במה לחרשים ועוורים) בו יש תיאטרון, בית קפה ומסעדת בלאקאאוט – החשוכה. יצאנו מיפו צפונה ועוד לפני שיצאנו מהמתחם תפס את עיננו גרם מדרגות אבן מטפס לסמטה. נכנסו בה כדי לחקור קצרה את הסימטאות של יפו העתיקה.

המשכנו לדווש כשהיעד הוא בית האצ"ל, חלפנו אותו וחצינו את הכביש למתחם התחנה. גם זה מתחם מחודש המכיל שילוב של בתי אוכל, בתי קפה וגלריות אומנות ויצירה רבות. המתחם שהוקם על בסיס מסוף הרכבת העתיק אשר בו העמיסו את הסחורה שהגיעה לנמל יפו, על הרכבות ומשם אלו דהרו מזרחה וצפונה.

הקרוסלה של הקטרים, מתקן המסובב את הקטר כשהוא צריך לשנות כיוון מהים אל ההר, נמצאת בתוך מוזיאון צה"ל. אליו נכנסו ללא ציפיות מיוחדות אבל לבסוף בילינו בו זמן רב. מחיר הכניסה עומד על 15 שקלים למבוגר. במוזיאון גילינו ביתנים רבים, כל ביתן מוקדש לחיל אחר, ובו אלפי מצגות של כלי נשק שונים, בשימוש צה"ל והמדינות השכנות, תיעוד של ההיסטוריה של הלחימה מתקופת המחתרות ועד לאחרונה, כלי שלל רבים וביתן רמטכ"לים מרתק. ביקור חובה לכל חובב היסטוריה צבאית.

חזרנו לטיילת עליה דיוושנו עצלתיים לאורך החוף. עוברים על פני חופיה היפים של תל אביב, ועוצרים לשתות קפה קר מול תרני היכאטות המתנודדים במרינה של תל אביב. צמודה אליה בריכת גורדון ומלון הילטון.

נמשיך צפונה ונחלוף על פני חוף מציצים המיתולוגי עד שגלגלי האופניים יסובו על הדק של נמל תל אביב. זהו הראשון ובינתיים המוצלח שבשיקומים ומכיל גם הוא עשרות בתי עסק מרשתות ארציות ועד חנויות מעצבים זעירות. לנו יש בו פינה אחת מועדפת – שוק האיכרים.

בשוק בנמל תגלו ריכוז מרשים של תוצרת חקלאית איכותית מאד – ולאן דווקא זולה – עגבניות ופלפלים מהחממות בערבה, פטריות משובחות, מעדניות, דגים טריים ודוכני מזון-שוק בהם כריכי הרינג עסיסיים, דוכן מיצים ואפילו מסעדה.

עד המפגש עם נחל הירקון תעברו על פני מסעדות ובתי קפה רבים אחרים, כמו גם חנויות ספורט וצורכי תינוקות. בל נשכח את הים התיכון שגליו המתנפצים עולים מדי פעם ומרטיבים את הדק ואת המטיילים הלא זהירים. טיול נעים.

Check Also

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

רמות חדשות של דינאמיות ובטיחות, יונדאי איוניק 6 היא אחת המכוניות החשמליות המוערכות ביותר. בחירה של הרכב העולמי הטוב ביותר, ציוני בטיחות מצטיינים ואבזור מפנק