יום שישי , 19 אפריל 2024
טיול שטח משדה משדה לאמציה דרך הנקודה המקסימה הזו והחרובים הטעימים שלידה. צילום: רוני נאק
טיול שטח משדה משדה לאמציה דרך הנקודה המקסימה הזו והחרובים הטעימים שלידה. צילום: רוני נאק

טיול שטח משדה משה לאמציה

רוני נאק

זה סוג הטיולים שבשבילו שווה להעיר את כל המשפחה ולצאת מוקדם מאד מהבית. במסלול הזה תמצאו את הכל, כמעט לכל גיל. ניווט מאתגר בשבילי חורשים, מסע טעימות בין הכרמים שבאיזור לכיש, מסע בזמן בין חורבות, בורות מים, מערות, ניקבות ומערות פעמון אדירות, ואפילו נהיגה טכנית מאתגרת אבל לא מחייבת וסיום באחת מנקודות התצפית היפות בישראל – גבעת גד.

תחילת המסלול היא על כביש 35 – מקריית גת מזרחה. מוצא השביל המסומן בסימון שבילים אדום נמצא במפער במעקה הבטיחות אשר משמש את החקלאים שבאיזור. מוצא השביל נמצא בדיוק מול הכניסה לשדה משה – מדרום לכביש. מיד עם הירידה מהאספלט תתייצבו מול צומת T. פנו בה ימינה עם השביל האיזורי המסומן באדום.

טיול שטח משדה משדה לאמציה דרך שבילי שדות פתוחים ונוף רחב ידיים. צילום: רוני נאק
טיול שטח משדה משדה לאמציה דרך שבילי שדות פתוחים ונוף רחב ידיים. צילום: רוני נאק

הסימון מוליך על פאת השדה כשמצד אחד חורש נטוע המסתיר את נ.ג.181 והחציבות שבו. אחרי שנסובב את הגבעה – נגיע למעבר תחת עץ אורן גדול שנפל בסופה וקצת אחריו נפגוש את כביש 6. מול הכביש יש לפנות שמאלה כדי למצא את המעבר שתחתיו ונמשיך לעקוב אחרי סימון השבילים – שברובו שמור וקל לעקיבה – דרך שמיכת טלאים של שטחים חקלאיים מכל סוג ומין; כרמי זיתים, פירות שונים, שדות פתוחים ובהמשך כרמים רבים ומטופחים ביותר.

logo-hyundai-610

הדרך מביאה אותנו לגן הלאומי מערות סמך. כמו בית גוברין המפורסמת ולוזית גם כאן יש מערך של מערות פעמון גדולות. 18 מערות לפי המניין האחרון. המקום בעבר היה מוזנח מאד ואף שימש כמטווח ומקום לריכוז עדרי צאן. פסולת רבה ולשלשת מכל סוג מקצרים את הביקור במקום.

טיול שטח משדה משדה לאמציה דרך מערות פעמון אדירות. צילום: רוני נאק
טיול שטח משדה משדה לאמציה דרך מערות פעמון אדירות. צילום: רוני נאק

נמשיך על השביל האדום עד שנפגוש – בצמוד לחורשת אקליפטוסים מדהימה – את שביל ישראל. זו נקודה נהדרת לקפה של בוקר ולתכנון המשך מסלול הטיול. בחרנו להמשיך ישר – "דוך" על שביל שדות מקסים אשר מפריד בין שני שטחי בעל אדירים. מולנו – היעד עץ בודד על גבעה מרוחקת. שביל השדות מתפתל ומביא אותנו אחרי נהיגה מהנה מאד – לערוץ של נחל אדוריים ולסימון שבילים אדום שני. נפנה שמאלה (מזרחה) במקביל לערוץ הנחל כשאנו חולפים מתחת לתל חרקים. אין מה לדמיין נחילים של חיפושיות זבל זועמות שיתקפו אתכם – המקום הוא גל אבנים גדול במקום שהיה בעבר חפיר ומגדלי שמירה גבוהים. ממשיכים עם האדום לחרבת שלום – מערכת מערות נוספת אשר חצובה בסלע הרך שתחת הרגליים ומיד פונים בחדות מערבה על שביל המביא אותנו נ.ג. 261 מקום מושבו של העץ הבודד.

טיול שטח משדה משדה לאמציה דרך כרמים עם ענבים טעימים! צילום: רוני נאק
טיול שטח משדה משדה לאמציה דרך כרמים עם ענבים טעימים! צילום: רוני נאק

נמשיך בגלישה מזרחה למשלט מאחז – ריכוז של בטונאדות שפוצצות להן את הצורה. לא יותר מ.צ. בשטח. במלחמת העצמאות נלחם כאן הפלמ"ח קרבות קשים נגד הצבא המצרי אשר אף כבש פעמיים את המשלט שהיה נקודה חשובה במצור על הנגב וחשפה – לדעת המצרים – את הר חברון למתקפה ישראלית. גם מי שהיה בהמשך נשיא מצרים – גמאל עבדל נאצר – לחם שם ואף ציין בזכרונותיו שמאד פחד בקרבות.

נשאיר את הלחימה מאחור, נרד לביקור בבאר כלך שנמצאת כקילומטר צפונית מזרחית למשלט – כך נחזור לסימן של נחל אדוריים רק לקטע קטן שבו נחצה שרידי בוסתן, נטפס חזרה צפונה ואחרי כחצי קילומטר נפנה ימינה במזלג לשביל שדות המטפס במגמה צפון מזרחית ומחזיר אותנו לשביל ישראל.

טיול שטח משדה משדה לאמציה דרך משלט מאחז צילום: רוני נאק
טיול שטח משדה משדה לאמציה דרך משלט מאחז צילום: רוני נאק

על שביל ישראל נפנה ימינה בו עד המפגש שלו עם שביל שחור אז נמשיך ישר מזרחה עם השחור. הדרך המקסימה הזו – אשר רצה על שיא הגובה – תביא אותנו במהרה לגבעת גד. כאן תוכלו לבחור האם לטפס על השביל הירוק את המעלה המדורג והטכני או לעלות בהמשכו את המעלה הקליל המתאים לרכבי שטח שאינם מצויידים ב-LOW, מרווח גחון גבוה וצמיגים עמידים.

טיול שטח משדה משדה לאמציה דרך גבעת גד צילום: רוני נאק
טיול שטח משדה משדה לאמציה דרך גבעת גד צילום: רוני נאק

בראש הגבעה – 412 מטרים מעל לפני הים תמצאו את קבר שיח עלי. סביב המבנה יש עצי פרי רבים, פריחה ריחנית ומדהימה ובעיקר נוף מהמם והמון אוויר לנשימה. על ענבים וחרובים מהאיזור אפשר לשבת באחד משולחנות קק"ל שבמקום ולחשוב איך היה כאן במאה ה-7 כאשר בנו את המבנה המקורי.

מגבעת גד נרד בשביל המסומן דרך השבילים המסומנים של יער אמציה ולביקור מהיר אחרון במערות המסתור לפני שנחזור לכביש בצומת אמציה.

טיול שטח משדה משדה לאמציה דרך גבעת גד. מבט לדרום מערב - ביום בהיר מי שממש חייב יוכל לראות את עזה. צילום: רוני נאק
טיול שטח משדה משדה לאמציה דרך גבעת גד. מבט לדרום מערב – ביום בהיר מי שממש חייב יוכל לראות את עזה. צילום: רוני נאק

טיול שטח לכניסה ביזנטית ונחל שורק

טיול שטח ליקב רמת הגולן

ישר בכיכר לעבר צומת שוקת ובאר שבע – שמאלה בכיכר ללכיש, קריית גת וכביש 6.

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

thirteen − four =