יום שני , 29 מאי 2017
דף הבית » מבחני דרכים » מבחן דרכים פיאט פולבאק
מבחן דרכים פיאט פולבאק
טנדר פיאט פולבאק במבחן דרכים. תיוג מחדש של מיצובישי טרייטון או יישות משל עצמה? ואיזה פיל יש בחדר? צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פיאט פולבאק

  • 2.4ל' 181 כ"ס/44 קג"מ
  • מטען עד 1,035 ק"ג
  • אוטומטי 5 הילוכים
  • טרנספר סופר-סלקט
  • מחיר (מבחן) 242,000 שקלים

 

בעד: מראה, איבזור, הרחבת אחריות

נגד: צריכת דלק, ביצועים עם מטען, מחסור בתאי איחסון ושקעי כוח

 

רוני נאק

ראשית זה אחלה. עצם זה שיש טנדר 4X4 חדש בהיצע זו בשורה בפני עצמה בעיקר בסגמנט קטן בו יש שתי מכוניות: אחת שרוצים (טויוטה היילקס), אחת שקונים (איסוזו דימקס). ויש עוד אחת כברירת מחדל שכאין לאחרים (מיצובישי טרייטון) ואפילו עוד אחד שטיפס במעלה השוק ויחזור בקרוב כטנדר פרימיום מאד מרשים בכוח, באיבזור וכנראה גם במחיר (פולקסווגן אמארוק).

ובכן כעת לפיאט יש נציג חדש בסגמנט ה-1 טון (גודלו עיקבי ועומד על כ-3,000 יחידות בשנה מזה כמה שנים) – טנדר ראשון ליצרן האיטלקי אשר לא מיוצר על ידו. ולא צריך להיות חניך של פטר שרייר כדי לראות שנעשתה כאן עבודת מיתוג-מחדש (rebadging) מינימאלית למיצובישי טרייטון אשר מיוצר באותו קו יצור תאילנדי.

 

טנדר פיאט פולבאק במבחן דרכים. נראה לא רע באחד מהגוונים המטאליים הרבים שיש לבחור מהם. צילום: רוני נאק

טנדר פיאט פולבאק במבחן דרכים. נראה לא רע באחד מהגוונים המטאליים הרבים שיש לבחור מהם. צילום: רוני נאק

מראה

ולמרות השינויים המזעריים – לפחות בכל האמור במרכב הוא נראה טוב. החזית הומוגנית יותר ואופקית יותר משווה לרכב מימד רוחב שהיה חסר בעיצוב של הטרייטון. הפגוש מכיל מוטיבים ממכוניות ספורט ו-SUV מודרניות ואפילו חישוקי ה-17 אינטש מתאימים בהקשר הזה. מאחור למעט המדבקות והסמלים של פיאט אין כל שינוי.

 

מבחן דרכים פיאט פולבאק. למעט הסמל על גלגל ההגה, מתג נעילת הדיפ' והמולטימדיה המקומית - זה מיצובישי 1:1. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פיאט פולבאק. למעט הסמל על גלגל ההגה, מתג נעילת הדיפ' והמולטימדיה המקומית – זה מיצובישי 1:1. צילום: רוני נאק

תא נוסעים

גם תא הנהג והנוסעים הוא מיצובישי 1:1. להוציא הסמלים. גם האיכות הכוללת זהה כמו גם המחסור בתאי אחסון, שקעי 12V או מולטימדיה מקורית. יש לעומת זאת נעילת דיפ' מקורית, מחשב דרך, מערכת מולטימדיה מקומית של JVC שמאד לא מחמיאה למכונית ואניגמטית לתפעול, מושבי עור מחוממים ומחושמלים וזהו.

יש 7 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה, התראה על סטייה מנתיב וחיישני גשם ואורות. מצלמת החניה היא תוספת מקומית – אין חיישני חניה.

המושבים מאחור מרווחי וסבירים. יש חלונות כהים וספסל שהוא טוב למדי ונסבל. חסר חלל איחסון מאחרי המושבים או ברווח שבין הספסל לגב הקבינה.

מבחן דרכים פיאט פולבאק. מערכת ההנעה חזקה דיה כדי לתת לטנדר פיאט פולבאק יכול דינאמית טובה מאד והוא מספיק חסון לשטויות כאלה. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פיאט פולבאק. מערכת ההנעה חזקה דיה כדי לתת לטנדר פיאט פולבאק יכול דינאמית טובה מאד והוא מספיק חסון לשטויות כאלה. צילום: רוני נאק

מערכת הנעה

על ההנעה מופקד מנוע 2.4ל' טורבו-דיזל עם נתוני תפוקה זהים לזה של המיצובישי. 181 כ"ס ב-3,500 כאשר שיא המומנט – 43.8 קג"מ מושגים ב-2,500 סל"ד גבוהים למדי. עקומת תפוקה מאד לא אופיינית לדיזל מודרני הן המיקום שלה כ-1,000 סל"ד במעלה הסקאלה והן בצרותה – תחום יעיל של 1,000 סל"ד.

הורדת הכוח היא באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית עם 5 הילוכים. יש תפעול ידני ואף משוטים על עמוד ההגה – מאד נוח. שתי גרסאות האיבזור מקבלת תיבת העברה סופר-סלקט הכוללת דיפרנציאל מרכזי ומאפשרת נהיגה על כביש בהנעה כפולה וזה מעולה בכבישים חלקים ובעיקר בגרירה. יש גם LOW שימושי מאד לשטח וכאמור נעילת דיפ' אחורי מקורי.

מבחן דרכים פיאט פולבאק. מערכת ההנעה חזקה דיה כדי לתת לטנדר פיאט פולבאק יכול דינאמית טובה מאד והוא מספיק חסון לשטויות כאלה גם בגשם סוחף ובוץ. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פיאט פולבאק. מערכת ההנעה חזקה דיה כדי לתת לטנדר פיאט פולבאק יכול דינאמית טובה מאד והוא מספיק חסון לשטויות כאלה גם בגשם סוחף ובוץ. צילום: רוני נאק

נהיגה

בכביש הוא מהיר באופן מפתיע. יהיה עליכם לעבור את שלב השהיית הטורבו הארוכה ואז הקטר ימריא לפנים בקצב נאה. משקל עצמי של כ-1.9 טונות לא עושה את פיאט פולבאק לקליל של החבורה אבל הוא מספיק חזק כדי לנוע באופן נמרץ. הראות החוצה טובה מאד, קל לנהג למקם עצמו במרחב וזה עוזר מאד בתימרוני חניה בעיר, במעבר בסימטאות צרות וכמובן גם בשטח.

רעש המנוע נוכח למדי בעיקר בהתנעה הקרה בבוקר – אולם הוא הולך ומתרכך ככל שעולה טמפ' העבודה. בהמשך הוא הופך לשקוף וחוזר רק בהאצות חזקות. כאן מעדיף פולבאק להשתמש במומנט המנוע מאשר לבצע הורדת הילוך מהירה – וזה יותר רושם כאילו תיבת ההילוכים מעט עצלה.

כיול המתלים הוא "טנדרי" אופייני. בחזית רך מאד וחסר ריסון. מאחור קשה וקופצני ומתאים לנשיאת משקל. שימו שם 400 ק"ג או יותר וזה יהיה בסדר. אבל גם כך – נוחות הנסיעה כשפולבאק ריק – טובה למדי לסגמנט הזה.

אין היום יותר רכבי שטח אמיתיים – זולת הטנדרים – וכאן פיאט פולבאק מציע מרווח גחון של 21 ס"מ וזוויות גישה ונטישה מתונות יחסית אך שימושיות מספיק לעבודת שטח. למתלים מהלך יחסית ארוך לז'אנר ובהצלבה תחת עומס תוכלי לראות בעין את הפיתול הנהדר של השלדה ברווח השונה בין הקבינה לארגז בכל צד. לגמישות הזו נוספת מערכת הנעה מאד יעילה שלא נרגשת מהנפות גלגלים באוויר, שטח דל אחיזה או זוויות קיצוניות בטיפוס או במורד (ה-LOW ביחס של 1:2.566). פחות אהבתי את הזמן הארוך שלוקח לטרנספר לעבור ולשלב ממצב למצב. מה גם שתמיד צריך לעצור – וזה לא תמיד נכון (לנד רובר פתרו את זה למה לא מיצובישי/פיאט).

עם טויוטה היילקס לשלג ברמת הגולן

עם מיצובישי טרייטון לעין מיימון

בגרירה או מטען חלקי (50% שהעמסנו). רצועת הכוח הצרה והגבוהה של המנוע באה לידי ביטוי כהססנות לצאת מהמקום וסל"ד גבוה יחסית עד שהעסק מתחיל לזוז.

צריכת הדלק במבחן נעה בין 10 ק"מ לליטר בשיוט בינעירוני לבין 6 ק"מ לליטר בדילוגים בכרך בפקקים, עומסים וגשם סוחף. הממוצע עמד בסוף הנסיעה על 7.5 ק"מ/ל' (באופן ביזארי יותר צמא ממיצובישי טרייטון…).

מבחן דרכים פיאט פולבאק. חזק על כבישים חלקים בזכות הנעה כפולה לכביש - והיי! הוא גם נראה טוב. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פיאט פולבאק. חזק על כבישים חלקים בזכות הנעה כפולה לכביש – והיי! הוא גם נראה טוב. צילום: רוני נאק

סיכום

הטנדר של פיאט – פיאט פולבאק – עורר עניין רב במהלך שלושת ימי המבחן. פעמיים עצרו אותי נהגים לשאול על המכונית ואפילו אחד מהשכנים שלי בבניין – שרגיל לראות כל מני מכוניות משונות בחניה שלי – עלה לרגל לתחקור מהיר אודות "הטנדר של פיאט". ובשורה התחתונה מבחינה פזיולוגית אין לו יתרון על המקור – מיצובישי טרייטון – הוא זול ממנו ברמת איבזור מקבילה (מבלי להתייחס כמובן להנחות או מבצעים) וכדאי שתקראו את הדיסקליימר של הרחבת האחריות המסייגת את השנתיים הנוספת רק למערכת ההנעה. ויש בחדר פיל די גדול ממנו מתעלם לגמרי הקמפיין הארצי המרשים של פיאט – שמירת הערך. מתי בפעם האחרונה ניסתם למכור פיאט יד שניה?

פיאט פולבאק – פרימיום

מנוע: 2.4 ליטר, 4 צילינדרים, טורבו דיזל
הספק: 181 כ"ס ב-3,500 סל"ד
מומנט: 43.8 קג"מ ב-2,500 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטומטית 5 יחסים
הנעה: אחורית, כפולה קבועה, נעילת דיפ' מרכזי, הילוך כוח, נעילת דיפ' אחורי
א/ר/ג: 178/181.5/528.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 300 ס"מ
קוטר סיבוב: 11.8 מטר
א/ר ארגז: 147/152 ס"מ
משקל ע/מ/כ: 3,100/1,035/1,875 ק"ג
מרווח גחון: 20.5 ס"מ
זוויות גישה/ נטישה: 22/30
מחיר: 242 אלף שקלים

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6