יום שישי , 26 אפריל 2024
ג'יפ שווה יותר ללא הגיבנת של פיאט וקרייזלר - כך לפי מורגן סטאנלי. צילום: ג'יפ
ג'יפ שווה יותר ללא הגיבנת של פיאט וקרייזלר - כך לפי מורגן סטאנלי. צילום: ג'יפ

האם פיאט מאטה את JEEP?

תומר הדר

האם ג'יפ, חלק בלתי נפרד מתאגיד FCA יכולה לצאת לחיים עצמאיים ללא מטריית חברת האם? התשובה, לפי פירמת האנליסטים הבכירה מורגן סטלי, היא שג'יפ יכולה לפעול כמותג נפרד לחלוטין מן הקבוצה.

ג'יפ שווה יותר ללא הגיבנת של פיאט וקרייזלר - כך לפי מורגן סטאנלי. צילום: פיאט
ג'יפ שווה יותר ללא הגיבנת של פיאט וקרייזלר – כך לפי מורגן סטאנלי. צילום: פיאט

על פי הודעה שפרסמה מורגן סטנלי, שוויה של ג'יפ גבוה משווי פיאט קרייזלר בכללותה (כמובן ללא ג'יפ) – בשיעור של 20% יותר מהערכת שוויה של FCA. לפי אדם ג'ונאס, אנליסט בכיר במורגן סטנלי, עד שלהי 2018 עשויות מכירות ג'יפ להגיע לכמחצית ממכירות מותגי FCA  השונים. משמעות הדבר הוא שאם וכאשר תחפוץ FCA למכור חטיבה לצורך התייעלות או נשיאת רווחים, ג'יפ בהחלט תהיה על הפרק. עם זאת, כמובן שבתרחיש אחר, ג'יפ גם יכולה בהחלט להישמר על ידי FCA מכיוון שמדובר בקלף חזק במיוחד בפורטפוליו המותגים של הקבוצה.

ג'יפ שווה יותר ללא הגיבנת של פיאט וקרייזלר - כך לפי מורגן סטאנלי. צילום: ג'יפ
ג'יפ שווה יותר ללא הגיבנת של פיאט וקרייזלר – כך לפי מורגן סטאנלי. צילום: ג'יפ

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five + 2 =