יום שני , 23 אוקטובר 2017
דף הבית » חדשות » לנד רובר דיסקברי גורר 110 טונות
לנד רובר דיסקברי גורר 110 טונות
לנד רובר דיסקברי גורר רכבת כביש אוסראלית במשקל 110 טונות. כי הוא יכול. צילום: לנד רובר

לנד רובר דיסקברי גורר 110 טונות

תומר הדר

מהי "רכבת דרכים"? טוב, למי שלא היה באוסטרליה- ולמי שמעולם לא צפה כמו שצריך במקס הזועם 2- רכבת דרכים, או ROAD TRAIN  היא צורת החיים השולטת באאוטבק האוסטרלי.

מכיוון שבאוסטרליה רכבות לא מגיעות לכל מקום – ועדיין קיים צורך בהבאת אספקה לאזורי הספר הנידחים- האוסטרלים נוהגים לקחת משאיות, בדרך כלל מתוצרת אמריקאית, לשפר אותן ולשדרג אותן כדי שיוכלו לשאת 4 עד 8 נגררים (במקום שניים לכל היותר כנהוג בארה"ב), לצייד אותן בכל מה שנדרש כדי לשרוד שלושה ארבעה ימים של נסיעה בדרכים לא סלולות תוך פגיעה בקנגרואים מזדמנים – ולשלוח אותן לדרכן. בדרך כלל, הגורר של המשאיות האלה, מתוצרת מאק, פרייטליינר, פיטרבילט מפיק מאות כוחות סוס, אבל זה לא העיניין – העיניין הוא אלפי הקג"מים שמיועדים לגרור משא במשקל עשרות טונות. ולפעמים הגורר הוא מתוצרת לנד רובר.

לנד רובר דיסקברי גורר רכבת כביש אוסראלית במשקל 110 טונות. כי הוא יכול. צילום: לנד רובר

לנד רובר דיסקברי גורר רכבת כביש אוסראלית במשקל 110 טונות. כי הוא יכול. צילום: לנד רובר

כן, כשבלנד רובר לא עסוקים ביצור עגלות לילדים אז גוררים רכבות דרכים אוסטרליות. במסגרת הפרויקט רתמה לנד רובר דיסקברי סטנדרטי לרכבת דרכים אוסטרלית – הכוללת משאית גורר במשקל 13 טונות וגם 7 נגררים – וגררו. הדיסקו, V6 דיזל סטנדרטי – כזה שמצויד במנוע 3.0 המפיק 254 כ"ס גרר את המשאית האימתנית וגם את המשקל למשך 16 ק"מ באאוטבק האוסטרלי. לפי לנד רובר, משקל הגרירה המותר לדיסקברי על כביש ציבורי סלול הוא 3.5 טונות. אבל באאוטבק אף אחד לא סלל, ואין באמת חוקים, אז הדיסקו גרר משקל כולל של 110 טונות.

והתעלול הזה שימושי וחכם לפחות כמו אותה גרירה של איירבס 380 על ידי פורשה קאיין, או גרירה של מסוק סער על ידי הבולבול של בחור חסון אחד.

כמובן, לנד רובר מדגישה ש"אל תעשו את זה בבית", למקרה שחשבתם אולי לנסות ולגרור רכבת דרכים.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6