יום שישי , 29 מרץ 2024

רכב השטח המהיר בעולם!

סדנת בראבוס הגרמנית, אולי המשפר המפורסם ביותר של מכוניות מרצדס, החליטה לקחת דווקא את המרצדסGLK  הקומפקטי והצנוע למראה (יחסית, כן?…) ולהפוך אותו למפלצת ברוטאלית ומהירה, שתישא בתואר "ה-SUV המהיר בעולם".
המנוע החל דרכו ב-600S תמימה, כאשר הגדלת נפח ל-6.3 ליטר יחד עם התאמות נוספות (חיזוק גל ארכובה, ראש ושסתומים שונים, צמד מגדשי טורבו מוגדלים ועוד) מוציאים מה-V12 לא פחות מ-750 כוח-סוס ומומנט מרבי ברוטאלי של כמעט 138 קג"מ; אבל, בכדי לא לפרק את הגיר המוצמד אליו – אוטומטי 5 הילוכים – מוגבל המנוע למומנט מרבי של 112 קג"מ בלבד…
והביצועים, כמובן: כאמור, 322 קמ"ש מובטחים מהווים שיא מהירות למכוניות מסגמנט זה, ולמעשה נתון זה לא משאיר הרבה מקום למתחרות, בכלל. גיר 5-ההילוכים של ה-600S  חזק עוד "מהבית" אך עבר חיזוקים והתאמות נוספים בידי אנשי הסדנה על-מנת לא לפשל במלאכת העברת הכוח הנוסף שהופלה עליו. הכוח מועבר כמובן אל כל הגלגלים כאשר מאחור מותקן נועל דיפרנציאל לשיפור האחיזה ולאפשר את נתון ההאצה המרשים: 4.2 שניות ל-100 קמ"ש, למשל.

למרות שאנחנו לא תמיד חסידי הניפוחים והתוספות הוולגריות-לעיתים אצל מכוניות משופרות, קשה לומר שה-GLK הזה עוטה נוצות לא לו; התפיחות סביב, ההנמכה והגלגלים הרחבים ובחתך סופר-נמוך – 285/25-22! – בהחלט אינם "פוזה" בלבד וכאמור יש לכך כיסוי משכנע בדמות ביצועים עוקרי סתימות. למעשה נעשתה כאן לא מעט עבודת התאמה בכדי להכיל את המנוע הענק וכל מערכות העזר שלו. כל החזית, כולל הסבכה והספויילר הקדמי, תוכננו ונבנו מחדש על-ידי בראבוס בכדי לשמר את המראה המוכר מבחוץ אך לאפשר דחיסת עוד מנוע ובעיקר מצנן ענק מלפנים. מכסה המנוע מתכנון עצמי אף הוא וההרחבות מעל לגלגלים כנ"ל – הכל לחיפוי תוספות הרוחב והטכנולוגיה שנדחסה מתחת לשמלת ה-GLK שכבר אינה כה תמימה למראה. בכדי לעמוד במהירויות אליהן מסוגל ה-GLK המחוזק הזה תוכננו לא רק הספויילרים וה"חצאיות" סביב מחדש, אלא גם הגחון ש"הוחלק" לטובת יכולת צליחת אוויר משופרת והצמדה טובה יותר לאספלט, ומאחור התווסף ספויילר קטן על הגג, לא לקישוט אלא לשיפור ההצמדה בחלק זה במהירויות הפסיכיות אליהן מסוגל הרכב. מהירות זה נחמד, אבל יהיה נחמד עוד יותר אם ניתן יהיה גם לעצור בבטחה; דיסקים אימתניים בקוטר 38 ס"מ מלפנים ו-36 ס"מ מאחור, עם עזרה מ-12 (!) בוכנות לקליפר מלפנים ו-6 מאחור האמונים על הפרק הזה בעלילה.
עיצוב הפנים כמובן "פתוח לכל גחמה" והרף מתחיל מאלקנטרה ועור משובחים, מערכות אודיו איכותיות ועד לשמיים, המהווים את הגבול כאן.

הכל על מרצדס ML 2012

מרצדס בשטח: למעלה מ-110 שנות 4×4

Check Also

מרצדס GLC קופה החדשה. היברידית בחצי מיליון שקלים. צילום: מרצדס

מרצדס GLC קופה החל ב-489,900 שקלים

יבואנית מרצדס מתחילה לשווק את גרסת הקופה של דגם GLC עם שתי יחידות הנעה היברידיות וחבילת שטח כאופציה. המחיר כחצי מיליון שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × one =