יום שישי , 29 מרץ 2024
לקסוס RCF ספורט. לא ההיברידית הצימחונית שציפיתם לה. צילום: לקסוס
לקסוס RCF ספורט. לא ההיברידית הצימחונית שציפיתם לה. צילום: לקסוס

סיבוב מהיר: לקסוס RCF

כתב: טל אבן אם נעשה סקר רחוב קטן, גם בקרב אוכלוסייה שאינה שייכת לחובבי רכב נלהבים, ונשאל מהו לדעתם מותג רכב היוקרה הכי ירוק, הכי שקט והכי היברידי, סביר שנקבל תשובה חד משמעית: לקסוס. לקסוס מייצרת מזה שנים מכוניות שזכו בתארים וכתרים שונים על אמינות, איכות, ידידותיות לסביבה וטכנולוגיות חדישות. ודגש על שקט. "שקקקט" כפי שמבקש אשר מחני בארץ נהדרת.

לקסוס RCF ספורט. כביש פתוח, קצב מהיר, זה מה שה-RCF אוהבת. וגם אנחנו. צילום: לקסוס
לקסוס RCF ספורט. כביש פתוח, קצב מהיר, זה מה שה-RCF אוהבת. וגם אנחנו. צילום: לקסוס

ולכן רבים מרוכשי המותג  נהנו מהתדמית המתוחכמת, המאופקת  והנכונה פוליטית כשנראו נוהגים ברכבם. חוויית הסאונד אליה כיוונו מהנדסי הקול של היצרן, וממנה התמוגגו הבעלים, הייתה "פנטזיה אימפרוקטו" של שופן, שצליליה בקעו מסוללת רמקולי מארק לוינסון היוקרתיים. לא מצלילי מנוע או אגזוזים חלילה. ואז הגיעה ה-RCF.

לקסוס RCF ספורט. תא נהג וסביבת נוסעים לקסוסית אופיינית. עיצוב "לופטי" מינימאליסטי ונקי. הביצוע מרשים מאד. צילום: לקסוס
לקסוס RCF ספורט. תא נהג וסביבת נוסעים לקסוסית אופיינית. עיצוב "לופטי" מינימאליסטי ונקי. הביצוע מרשים מאד. צילום: לקסוס

האחות הבועטת, המורדת זו עם הקעקועים והפירסינג בגבה. אם המלתחה של לקסוס כוללת שמלות ערב אלגנטיות מאד, הרי שזו החדשה חשופה, נוצצת, סקסית, עם שסע ענק לאורך הרגל. זו שתדהים את כולם ומאד תחמיא למי שתלבש אותה בקוקטייל. 610x141 לקסוס בחרה ללכת באופן הישיר ביותר, וללא משחקים מקדימים. מנוע V8 אימתני, 477 כוחות סוס, 54 קג"מ המשוגרים לגלגלים האחוריים, תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. לא רובוטית. הכי אולד סקול שיש.

לקסוס RCF ספורט. כמו כינור סטראדיוואריוס מכוון היטב בסינרגיה של מנוע ושלדה לניגון מושלם על הכביש. צילום: לקסוס
לקסוס RCF ספורט. כמו כינור סטראדיוואריוס מכוון היטב בסינרגיה של מנוע ושלדה לניגון מושלם על הכביש. צילום: לקסוס

אנחנו לא "יועצים" אנחנו נסגור עבורך את עסקת הרכב החדש הטובה ביותר! 

מבחן רכב לקסוס NX

העיצוב החיצוני שומר על קווים מאד לקסוסיים , שהפכו כוחניים מבעבר עם קו המוצרים החדש של היצרן. עם מרכב הקופה הנאה והספורטיבי, החזית המעודכנת הכוללת כונס גדול במכסה המנוע, הגריל הגדול, הישבן שמתהדר בארבע יציאות מפלט, ניתן לומר שמדובר ברכב מאד נאה וספורטיבי, שעדיין משויך בקלות למוצאו. המבטים ברחוב היו משהו בין סקרנות להתפעלות. בטח לא אדישות. כשנכנסים ומתמקמים במושבים הספורטיביים המאד "לופטיים" במראה, אופי ומגע. הנהג רואה סביבו תא אופייני למותג, עם שינויים נדרשים, כיאה לגרסת השרירים של דגם ספורטיבי אשר נושא תג מחיר שמתחיל ב-689 אלף שקלים.  לוח המחוונים המתחלף בצורתו ומידע שהוא מאפשר לפי תוכנית הנהיגה ובהתאם למצב הרוח.

 

לקסוס RCF ספורט. קרוב ל-500 כוחות סוס שיורדים לאספלט דרך הנעה אחורית בלבד. משימה לא פשוטה לרסן את כל הטוב הזה. צילום: לקסוס
לקסוס RCF ספורט. קרוב ל-500 כוחות סוס שיורדים לאספלט דרך הנעה אחורית בלבד. משימה לא פשוטה לרסן את כל הטוב הזה. צילום: לקסוס

מד מהירות שמסתיים לו ב-340 קמ"ש לא ריאליים. מידע על מצבי ניהוג ומומנט, והאווירה היוקרתית שמסתייעת בחיפויי עור ועץ. מתניעים. מנוע מתומן הצילינדרים מכניס לאווירה, עם צליל עמוק וממכר ומעודד לצאת לדרך. הרכב כאן מייצר צלילים מדהימים, ואם לא די בכך, האווירה הקרבית רק מתעצמת ככל שמגבירים קצב. תמוה בעיני הסיוע הדיגיטלי של הרמקולים שמעצימים את הסאונד בתוך תא הנוסעים – כמו בצנועה שבהיברידיות. המנוע עושה עבודה מצוינת גם בלי זה. ותגבור הצליל הדיגיטאלי השאיר מעט טעם של חוסר אותנטיות והוא לא באמת נחוץ בהקשר הזה.

לקסוס RCF. נראית מהירה גם כשעומדת - האם יש ל-ד.נ.א הפרוע של LFA זכר במכונית הזו? צילום: לקסוס
לקסוס RCF. נראית מהירה גם כשעומדת – האם יש ל-ד.נ.א הפרוע של LFA זכר במכונית הזו? צילום: לקסוס

בנהגה, הזנב, שתפקידו להתמודד עם קרוב ל-500 סוסים, שש לצאת החוצה, והנהג מוצא עצמו זהיר וקשוב, במיוחד בפניות ארוכות ומתחדדות, או בפניות S. ברצף הפניות, מתגלית שלדה רספונסיבית, המחמיאה לכוח הרב של המנוע ויחד יוצרים חבילה הוליסטית ודינאמית מאד. חוויית ההאצה מהמקום או האצת הביניים ברכב משכרת, והגיר הסופר מהיר רק מעצים אותה. משיבים את הרכב חזרה ליבואן. עם טעם של עוד. היצרן, שדרך הרכב הזה הלך (לכאורה) כנגד חלק מה DNA  של המותג, לקח פה סיכון ויצר מכונת נהיגה מרתקת. כמעט "מכונית שרירים" בסגנון שכה אוהבים בארה"ב וכזו שתיכנס ישר לגוב האריות מגרמניה,  ה-M4  וה-C63AMG, שבדור האחרון של שתיהן מציבות רף מאד-מאד גבוה.

על הכותב: טל אבן הוא הבעלים של חברת EVENBETTER המתמחה בקניינות רכב פרימיום

Check Also

מבחן דרכים פולקסווגן T-Roc

170 אלף שקלים ואתם משוחררים מחרדת טווח ומכבלי הטעינה. פולקסווגן T-Roc מגיע לישראל אמנם באיחור אבל בזמן להזכיר לנו מדוע אנו כה אוהבים מכוניות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 + two =