יום חמישי , 28 מרץ 2024
צאו לרכוב עם החבר'ה! אופנוע רטרו יכול לתת לכם חוויה אחרת לגמרי. צילום: ב.מ.וו
צאו לרכוב עם החבר'ה! אופנוע רטרו יכול לתת לכם חוויה אחרת לגמרי. צילום: ב.מ.וו

5 אופנועי רטרו מדהימים שתוכלו לקנות היום

רוני נאק

לפעמים נדמה שעולם האופנועים הולך לאיבוד עם יצירות קיצוניות יותר ויותר, ועד דור חדש של אופנועי אדוונצ'ר חזקים וכבדים מאד. איפה העידן של הרוח המבדרת את אניצי השיער שנותר מתחת לקסדה? לטרטר במורד הכביש בסטייל ולא בפחד – להעביר מסר של טוב טעם ולא של הפרעה נפשית?

הנה חמישה מירשמים בדוקים לבריאות הנפש, יקרים יותר או נגישים יותר. תגידו שד"ר נאק שלח אתכם.

 

ב.מ.וו RnineT? היקר בחבורה והפייבוריט הפרטי שלי...האיבזור המקורי עצום - בחירה קשה! צילום: ב.מ.וו
ב.מ.וו RnineT. היקר בחבורה והפייבוריט הפרטי שלי…האיבזור המקורי עצום – בחירה קשה! צילום: ב.מ.וו

ב.מ.וו R nine T

עולה אצלנו כ-135 אלפי שקלים והחל כציון אבן-דרך של 90 שנים למנוע הבוקסר של במבי. האופנוע קטן מידות ומחבר באופן מינימאליסטי מנוע עם מיכל דלק ומושב קטן ולא הרבה יותר מזה – לכן אנו אוהבים אותו. ב.מ.וו השתמשה במנוע 1.2ל' הקודם שמפיק 110 כ"ס, וויתרה על מתלה פאראלבר בחזית לטובת מזלג כדמו"י ולא וויתרה על ה-ABS. מצד ימין של הגלגל האחורי תמצאו גל הנע, מצידו השמאלי מפלט דו-קני של אקרפוביץ' עם צליל ראוי-אך-לא-פוגעני. אפשרויות ההתאמה האישית דימיוניות.

 

דוקאטי סקרמבלר. קל משקל, יודע גם לעשות שטח, יחסית זול. צילום: דוקאטי
דוקאטי סקרמבלר. קל משקל, יודע גם לעשות שטח, יחסית זול. צילום: דוקאטי

דוקאטי סקרמבלר

יעלה אצלנו החל מכ-75 אלפי שקלים והוא הומאז' לאופנועים הדו-שימושיים הבריטיים של שנות ה-50 וה-60'. מנוע דוקאטי בנפח 803 סמ"ק וקירור אוויר מפיק אמנם רק 75 כ"ס אבל האופנוע קליל עם 170 ק"ג בלבד. מצוייד עם צמיגים דו-שימושיים מצויינים מפירלי מסוגל הסקרמבלר לקחת גם סיבוב על דרך עפר מזדמנת כמו אותם נורטונים וטריומפים של פעם. דוקאטי מציעה כמה גרסאות של סקרמבלר – אחת בטח תתאים לכם.

 

האופנוע עם השם הכי ארוך כאן: הארלי דווידסון ספורטסטר פורטי-אייט. הרבה סטייל ונשמה, מחיר מצויין! צילום: הארלי דווידסון
האופנוע עם השם הכי ארוך כאן: הארלי דווידסון ספורטסטר פורטי-אייט. הרבה סטייל ונשמה, מחיר מצויין! צילום: הארלי דווידסון

הארלי דווידסון ספורטסטר forty eight

עולה אצלנו כ-98 אלף שקלים. חידוש הייבוא של הארלי לישראל עורר גל התלהבות  מחודש ולצד הכלים הכבדים מאוד של החבר'ה ממילווקי יש גם מחווה מקסימה לאופנועים פוסט מלחמת העולם השניה. מנוע V ענקי בנפח 1202 סמ"ק, תפוקה של 96 כ"ס, צמיג שמן בחזית, גלגלי שפיצים, מושב יחיד וכמובן מיכל דלק "טיפה" קטן וחינני. יש ABS ומבחר של 6 גווני צבע מיוחדים וכל-כך יפים שלא תרצה לחזור הביתה.

 

נכון. זה לא האופנוע המקורי, אבל כיוון מדליק שניתן לקחת הונדה CB1100 חסרת יומרות. צילום: הונדה
נכון. זה לא האופנוע המקורי, אבל כיוון מדליק אליו ניתן לקחת הונדה CB1100 חסרת יומרות. צילום: הונדה

הונדה CB1100

עולה אצלנו 100 אלף שקלים. הכי 4 צילינדרים-יפני-מקורר אוויר שיש. ובסיס טוב להסבה לאופנוע מד-מקס או קפה רייסר מהממים. המנוע מקורר האוויר מפיק 88 כ"ס מנפח של 1,140 סמ"ק. יש זרקת דלק ויש ABS במעצורי הדיסק. אבל יותר מזה, יש המון שאר רוח של אופנוע נוח, נעים, אמין כמו קורנס ויוכל לשמש אתכם שנים רבות מבלי לבקש אוכל.

 

קוואסקי W800. משווק אצלנו מזה זמן. אופנוע מצויין למי שמחפש כלי לא מאיים להתחיל ממנו. צילום: קוואסקי
קוואסקי W800. משווק אצלנו מזה זמן. אופנוע מצויין למי שמחפש כלי לא מאיים להתחיל ממנו. צילום: קוואסקי

קוואסקי W800

עולה אצלנו 66,000 שקלים (נוותר על ה-885 המסורתי של מטרו הפעם). מחווה אלגנטית ולא מאיימת לאופנועים הבריטיים והיפנים של שנות ה-60'. מנוע כפול צילינדרים מקורר אוויר בנפח 773 סמ"ק מפיק רק 48 כ"ס ולכן מתאים גם לנושאי רישיון רכיבה מוגבל. הרפליקה כל-ך מדויקת שאפילו תזמון השסתומים נעשה עם גל-הנע זעיר וגלגל שיניים ומאחור תמצאו בלם תוף. הוא עשוי להיות בסיס טוב להסבה לקפה רייסר בתקציב סביר ועם נימוסי כביש שלא יטילו אימה על רוכב מתחיל.

Check Also

ניסאן והונדה שוקלים להכנס יחד תחת שמיכה חשמלית

תחרות יוצרת מצוינות. הלחץ שענקיות סין מפעילה על שוקי אסיה מדרבן את ניסאן והונדה לשתף פעולה כדי להוזיל את עלויות הפיתוח של רכב חשמלי ולחזור להיות תחרותיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × four =