יום שישי , 26 אפריל 2024
מיצובישי מודל A ישופץ על בסיס מיצובישי אאוטלנדר PHEV - כשהשיווק פוגש את המסורת. צילום: מיצובישי
מיצובישי מודל A ישופץ על בסיס מיצובישי אאוטלנדר PHEV - כשהשיווק פוגש את המסורת. צילום: מיצובישי

מיצובישי קלאסי היברידי

תומר הדר

תעשיית הרכב היפאנית, למי שאינו יודע, לא נחשבה מאז ומתמיד לתעשיית הרכב המודרנית והחדשנית ביותר. למעשה, הרבה לפני מיצובישי טרייטון, מיצובישי פאג'רו והאקליפס קרוס, מיצובישי היתה חברה שיצרה, שימו לב, עותקים של פיאט. אירוני בהתחשב בעובדה שכיום פיאט מייצרת עותקים של מיצובישי אך זו עובדה: המיצובישי הראשונה – מיצובישי מודל A שהוצגה ב-1917 היתה למעשה מבוססת ברובה על שלדה ומכלולים איטלקיים של פיאט טיפו 3. אגב, מדובר במכונית היחידה שמיצובישי יצרה לא על ידי חטיבת הרכב, אלא על ידי חטיבת הספנות, פשוט מכיוון שדאז לא היתה חטיבת רכב. כך זה נראה:

כעת במיצובישי מבקשים להחיות את ההיסטוריה ולייצר מחדש רפליקה של אותה מודל A  אגדית (ממנה יוצרו רק 22 יחידות). אלא שבמקום מנוע בנזין בעל ארבע בוכנות ושסתומים עיליים – המודל  A החדשה ישנה תתבסס על מכלולים של מיצובישי אאוטלנדר PHEV, גרסת הפלאג אין הייבריד המשווקת גם בישראל.

מיצובישי מודל A ישופץ על בסיס מיצובישי אאוטלנדר PHEV - כשהשיווק פוגש את המסורת. צילום: מיצובישי
מיצובישי מודל A ישופץ על בסיס מיצובישי אאוטלנדר PHEV – כשהשיווק פוגש את המסורת. צילום: מיצובישי

על הפרויקט הופקדו מיצובישי ארה"ב ביחד עם WEST COAST CUSTOMS המוכרת היטב בזכות שלל תכניות בערוצים שונים, שם ראיין פילדינגהאוס, הבעלים, עושה כמיטב יכולתו לסחוט מאות סוסים ממנועי מכוניות שרירים אמריקאיות משנות ה-60 וה-70. אז כעת יש לפילדינגהאוס עבודה מסוג שונה לחלוטין. אנחנו מחכים לסיום הפרויקט בעוד 4 חודשים.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nine + 17 =