יום שישי , 29 מרץ 2024
אופניים חשמליים להרים. אופני KARMA עם שלדת קרבון, מנוע חשמלי בטבור האחורי וטווח של כ-60 ק"מ. צילום: StBicycle

קרבון וחשמל משתלבים באופני ההרים החשמליים של StBicycle

קארמה 38 וקארמה 42 מיועדים למי שרוצה אופניים שנראים ומתפקדים בדיוק כמו אופני הרים, אבל במקום בקבוק מים מסתתרת בהם סוללה דיסקרטית. וכמה הם עולים?

 

אופניים חשמליים להרים. אופני KARMA עם שלדת קרבון, מנוע חשמלי בטבור האחורי וטווח של כ-60 ק"מ. צילום: StBicycle

 

בדרך כלל צריך לבחור – אופני הרים קשוחים ויקרים או אופניים חשמליים. חברת סנט בייסיקל (St Bicycle) האמריקאית משיקה את דגמי ה"קארמה" – אופני הרים קשוחים עם מנוע עזר חשמלי. האופניים נקראים "קארמה 38" ו"קארמה42 " לפי הטווח במיילים (61 ו-68 ק"מ בקירוב) שהם יכולים לנסוע באמצעות הנעה חשמלית.

אופניים חשמליים להרים. לאופני ההרים החשמליים טווח גדול יחסית של מעל 60 ק"מ. הסוללה מחופשת לבקבוק שתיה גדול. המשקל נושקל ל-20 ק"ג. די כבד לאופני הרים, סביר במונחים של אופניים חשמליים. צילום: יצרן

אופני קארמה של סנט בייסיקל בנויים על שלדת T העשויה סיבי פחמן (נכון "קרבון"). בטבורו של הגלגל האחורי שוכן מנוע חשמלי, 36V, ובמקום שבו מצמידים לעיתים בקבוק מים, מותקנת סוללה שנראית קצת כמו בקבוק, כך שההסוואה של האופניים האלה כחשמליים – מצוינת.

טווח הנסיעה המוגדל של ה-42 לעומת ה-38 מושג באמצעות סוללה מעט חזקה יותר ב-42 (11.6 אמפר לעומת 9), וגם באמצעות רכיבים קלים יותר שמביאים לכך שה-42 קלים מה-38 ב-1.0 ק"ג לערך. אופני קארמה 38 שוקלים כ-20 ק"ג וה-42 שוקלים כ-19 ק"ג. משקל לא זניח למרות השימוש בשלדת קרבון קלילה. גם האיבזור ההקיפי: מוט מושב, כידון וסטם עשויים מקרבון. על הבלימה מופקדים מעצורים הידראוליים מבית TEKTRO והעברת הכוח נסמכת על רכיבי שימאנו ALIVIO בסיסיים למדי – אך חסונים. זמן הטעינה עשוי להגיע עד 4 שעות ותמצאו את האופניים החשמליים האלו בשתי מידות: 16 ו-18 אינץ'.

עם תג מחיר בארה"ב של כ-3,500 דולר לקארמה 38 וכ-4,000 דולר לקארמה 42, אופני סיבי הפחמן החשמליים לא ממש מתחרים באופני מדבקה סינים.

Check Also

בארי וכיסופים בעטיפה אחת

52 קילומטרים של כל הטוב שיש בסינגלים של הנגב המערבי. חיבור אורגני של שלושה סינגלים לשרשרת בלתי נגמרת של כיף על אופני הרים חשמליים. אפשרי בהחלט גם על אנטומיים

3 comments

  1. אוחיון יצחק

    למה אין טלפון ברצוני לרכוש אופני הרים חשמליות, כך יוצרים קשר עים סוכן מכירות?

  2. אים אפשר שסוכן יצור קשר לרכישת אופני הרים חשמליות 0549318158 תודה,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

six − four =